Weken is het hier goed gegaan, en we hadden niet verwacht dat hij er alsnog interesse naar zou krijgen, maar het is toch zover... Sinds deze week is mn kat ineens zo blij dat hij een eigen nieuwe kamer heeft gekregen, inclusief kattenmand met knuffels, eindelijk gordijntjes in zn kamer, en hij is zo blij!! Vrijdag riep mn man me boven; de poes lag in de wieg te slapen! Al zeker 2 maanden staat de babykamerdeur open, en de wieg in de kamer. Ook het aankleedkussen met hoes ligt al 2 maanden op de commode en de kinderwagen staat inmiddels ongeveer een maand in huis. Hij heeft er al die tijd geen moment naar getaald! Gisteren dus de babykamer dichtgehouden, maar vanmorgen stond de deur open om te luchten met de ramen open. Ik liep samen met de poes naar boven, en jahoor, meneer sprong weer in de wieg! Hem streng toegesproken, eruit gepakt en op het grote bed gelegd; daar mag hij gewoon op slapen! De box staat nog niet op, maar daar zal ik vast de plantenspuit voor klaarzetten... Wat is jullie ervaring met katten en babyspullen, en wat hebben jullie hieraan gedaan? Wij hebben eigenlijk nooit deuren dicht in huis en ik ben bang dat als we dat straks 1x vergeten, poes in de wieg ligt als de baby er is...
Afleren met plantenspuit werkt hier SUPER. Wij hebben zelf nog geen kindje maar wel heel vaak kindjes in huis inclusief wipstoeltjes,kinderwagens,bedjes en onze katten durven er niet meer in want ze weten dat we dan met de plantenspuit klaar staan en daar moeten ze echt helemaal niks van hebben Zo hebben we ze ook in 1 dag afgeleerd dat ze niet meer op het aanrecht mogen terwijl ze daar eerst elke dag opzaten.
Bij ons ligt er in de box aluminiumfolie. Als ze er inspringen dan geeft dan lawaai en een naar gevoel aan je pootjes. Werkt perfect. Toen ons meisje voor het eerst beneden in de wagen lag heb ik er ook aluminiumbakjes ingelegd. Als afschrikeffect, maar als ze erin springen hoor ik het door het lawaai ook en kan ik ze eruit jagen. (Tot nu toe niet nodig gehad. Baby die geluid maakt (lees huilen) is hier heel effectief. ) Plantenspuit werkt ook, je hoeft maar te schudden, ze horen water en weg zijn ze. Maar ja het blijft oppassen geblazen als de kleine er eenmaal is!
idd zilverfolie en balonnen.. maar ik heb ook een spuit staan maar zodra ze weer droog is, is ze het weer vergeten! hihihi.. maar de folie helpt perfect.. ze zat me echt kwaad aan te kijken en gaat echt niet meer in de box..
Er zijn hier al goede tips gegeven, maar ik raad je toch aan om te zorgen dat jouw kat niet bij de baby kan als die ligt te slapen! Ook al leer je het nog zo goed af, je houdt risico dat je huisdier op de baby gaat liggen!
Wij hebben al lange tijd geleden besloten dat de katten niet meer naar boven mogen. Die deur is dus dicht, en kunnen we in alle rust en veiligheid de deuren open laten. Wil je dat niet, dan zou ik de deur toch dichtlaten. Luchten kan ook wel met alleen het raam open. Beneden gaan we de box vanaf weel 35 neerzetten en hopen dat ze eruit blijven. Anders doen we er ook ballonnen en alu-folie in denk ik. En straffen en daarna op een plek zetten of leggen waar ze wel mogen zijn. Succes!
Ga morgen maar allufolie inslaan in de hoop dat hij iig de interesse in de wieg verliest... Voordat het babykamer was, was het logeerkamer en zat hij altijd op 't logeerbed naar buiten te kijken. Maar als hij de wieg niet meer leuk vind, scheelt dat al een berg! Overigens heeft hij echt een hekel aan babies volgens mij, als ik weleens op mn buurmeisje pas, loopt hij er met een grooooote boog omheen en gaat veilig op de bank bij mn man zitten ( Die ook met een grooooote boog om het buurmeisje heen loopt haha... )
zal voor de kamer de deur echt wel dichtdoen als de kleine eris het is ehct heel gevaarlijk als je kat op de kleine gaat liggen aangezien poezen graag op het warmste plekje liggen en das het hoofdje. en daarbij zijn ook kattenharen gevaarlijk kunnen ze in stikken dus kat niet in bedje laten slapen en ook niet in wagen. wij deden bij de wagen er altijd een groot laken over als er niemand in lag en dan eerst nog de regenhoes dat hield ze wel tegen
Hier mag de kat ook alleen op de overloop boven. De kamerdeuren hebben we altijd dicht. Vind het ook niet een fris idee, mijn kat op de babykamer of op ons bed (maar ieder zijn eigen daarin). De box staat hier al vroeg op en de kat is er nog noooit in geweest. Ook de kinderwagen vindt hij niet boeiend. Gaat jullie kat ook naar buiten? Ik zou gewoon de deurdichthouden en luchten als de kat buiten is?
Die katten zijn zo raar af en toe! Ons ene kat heeft toen de box net beneden stond en ons meisje er nog niet was, er wel in gelegen. Maar toen hebben we balonnen in de box gedaan, het was het over. bijna anderlaf jaar later besluit meneer dat de box toch ook van hem is en heeft hij vorige zijn plaatsje opnieuw ingenomen! :x En alsof dat niet genoeg is, heeft hij ook besloten dat het ledikantje ook gedeeld moet worden. Ik heb geen zin om weer in de weer te gaan met balonnen of folie dus hij krijgt gewoon ongenadig op zijn sodemieter! en ik moet zeggen, volgens mij helpt het! Overigens mogen de katten hier ook niet boven, maar juist daarom is dat super interessant en zodra de gelegenheid zich voor doet, sprint er altijd wel 1 naar boven... Inderdaad goed oppassen als de kleine er straks is, maar ik moet zeggen dat inderdaad het gehuil van onze dochter voldoende was, hahaha!
Zilverfolie vinden ze hier GE-WEL-DIG! Dat spul ligt binnen no time in kleine stukjes door het hele huis. Als ik water op ze spuit gaan ze 'giechelen'. Ik kan dat geluid echt niet beschrijven maar het water maakt in ieder geval weinig negatieve indruk. Wij houden de babykamer dicht (net zoals onze eigen slaapkamer trouwens) en als de deur een keer open staat zitten ze braaf op de drempel te kijken. Totdat ik even niet kijk en dan schieten ze snel naar binnen haha. Op de box hebben we van MDF plaat een deksel gemaakt zodat ze daar niet in kunnen gaan liggen wanneer wij er niet zijn. Wanneer de baby erin ligt zullen wij nooit ver uit de buurt zijn en dan jagen we ze er wel uit als ze erin mochten springen.
haha, ja hier ook.. van aluminiumfolie wordt een prop gemaakt, jaja doet ie helemaal zelf, en is dan zn voetballetje.. plantenspuit is ook niet erg, even schoonlikken en hup opnieuw! wij geven hem nu flink op zn lazer, gewoon een klap op zn kop, niet hard hoor, maar dat ie goed schrikt, en vervolgens als hij er weer in ligt is een klap in je handen voldoende om hem eruit te jagen, hij gaat er nu minder vaak inliggen! heel af en toe probeert ie het nog, maar het ledikantje staat hier ook pas een week, met een heerlijk dekentje..
hier keek de kat eerst ook nergens naar om.. maar nu opeens is de box erg interessand en moeten we hem er geregeld uitjagen. water heeft hier ook geen zin omdat die zelfs gewoon bij zoonlief in bad springt haha en ballonnen en folie gaat die mee zitten spelen. alleen hebben nu sinds een week het probleem dat meneer de kat zijn sporen overal wil achterlaten en heeft het hele boxkleed al onder gezeken en die konden we dus weggooien. hebben jullie daar misschien nog tips voor? want de babykamer komt hij nog niet in maar ben zo bang dat als die er een keertje inglipt dat hij het bedje straks ook onder zijkt en we het matrasje weg kunnen gooien.
de katten vonden alles erg interessant.... maar dat is nu gelukkig wel weer over! Aluminiumfolie wordt hier ook versnippert en gebruikt als voetballetje en de plantenspuit.... ze komen bij me zitten onder de douche ze zijn één keer in het wiegje gesprongen, maar omdat deze aan zo'n schommelveer hing vloog het wiegje alle kanten op! Zijn er zo van geschrokken dat ze er nooit meer in zijn gesprongen. Heb ze altijd zo veel mogelijk aan alles laten snuffelen, is toch ook maar raar dat eerst alle rammel en piep dingetjes er voor jou zijn en als je er weer mee gaat spelen je in ene een klap voor je kop krijgt?! Ze liggen af en toe nog wel is in het ledikantje op zolder (gebruiken we nog niet, dochter slaapt in de woonkamer) en dat laat ik nog maar even. Het bedje in de woonkamer kijken ze niet naar om. En alle speeltjes?! Blijven ze nu ook af, sinds de kleine er is!
Haha, al die katten..! @Marije: is jullie kat gesterilieerd/ gecastreerd? Daar kan het plassen ook aan liggen. Of een blaasaandoening/ontsteking. En anders willen die sprays of stopcontactsprays wel eens helpen (feliway). Als hij ergens op plast niet met sterke geuren gaan boenen, maar met groene biotex schoonmaken of wassen. Succes!
Hier trouwens ook een kat die meegaat de douche in, dan ligt hij in de wastafel te wachten tot ik klaarben en gaat ie door de douche huppelen. Natte pootjes! Maar inderdaad, voorheen was elk dekentje of knuffeltje voor hem ( Of hij eigende ze zich wel toe... ) en nu ineens zo'n mooi mandje niet? Tsja, ik geef hem ook geen ongelijk! Ben zo benieuwd hoe hij straks op de kleine reageert...
Hier vinden de katten alles van Amy heerlijk om op/in te liggen. Op of onderin de kinderwagen, in de box, wipstoel etc etc. We houden Amy's kamerdeur dicht. De katten mogen alleen op die kamer als wij er zelf bezig zijn. Op die manier zijn ze niet zo nieuwsgierig elke keer als die deur open gaat. Ze mogen wel nog gewoon bij ons op bed. Ik heb alu-folie ook geprobeerd, maar ze leerden al snel hoe het verschoven kon worden. Ze liggen wel altijd in dezelfde hoek, dus een hydrofiele doek op die plek neergelegd. Zelfde met de wipstoel, doek over de kinderwagen in de gang...en iedereen is tevreden. Het enige dat ik ze echt af heb kunnen leren is om in haar ledikantje te komen. Ze mogen van mij over de rand lopen (vond Amy altijd heel leuk), maar geen poot in het bedje zelf. Had trouwens in mijn kraamtijd ook geen behoefte om drie katten te corrigeren, dus heb het zo maar opgelost.
hier deden de katten het ook. dus overal ballonnen in gelegd.toch wel weer elke keer proberen maar zodra onze dochter geboren was. en wij haar in haar dingen legden zijn de katten er niet 1x meer in geweest.
wij kregen ook de tip met balonnen via collega van mn man.., bij haar heeft dat super gewerkt.... alleen helaas hebben wij weer zo'n rare poes die daar gewoon lekker tussen in gaat liggen.. ga wel die me de alufolie proberen! da vind ze vast niks!
@jois.. onze kat is is gecastreerd. en ik denk niet dat het een blaasontsteking is want dan had hij het op meerdere plekken moeten doen en niet alleen maar op de babyspullen. ook de bak van de kinderwagen heeft hij al 2 keer onder gepiest maar dat kreeg ik gelukkig wel weer helemaal goed schoon. meestal gaat iets gelijk de wasmachine in als ik zie dat hij ergens op heeft geplast en normaal gaat het er ook gelijk uit maar hij had 2 keer behoorlijk veel op het boxkleed geplast dus 2 hele grote gele vlekken en dat kreeg ik er gewoon niet meer uit. bedankt voor de tip van de spay ik zal dat is gaan proberen!