Graves en zwanger worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by Aal31, Apr 17, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aal31

Aal31 Lid

Jul 14, 2021
    46
    77
    18
    Female
    Wij zouden heel graag voor een tweede willen gaan, maar ik heb de ziekte van Graves. Ik heb begrepen dat je wel zwanger mag worden met PTU. Heeft iemand hier ervaring mee?

- Hoeveel medicatie (PTU) mag je tijdens de zwangerschap?
    - Zijn er mensen die zwanger zijn geworden met Graves? Hoe verliep dat?

Ik ben bang dat het erg lang gaat duren nu, gezien onze leeftijd baal ik daar heel erg van. Ik hoor graag wat ervaringen. Alvast bedankt.

2. Aal31

Aal31 Lid

Jul 14, 2021
    46
    77
    18
    Female
    Niemand? Of iemand die een te snel werkende schildklier heeft?

3. WWJD

WWJD Niet meer actief

Hier geen ervaring. Ik heb het op het forum wel eens voorbij horen komen. Dus de ervaring is er wel.

Lijkt me niet makkelijk. Succes ermee!

4. Sookie90

Sookie90 Actief lid

Dec 21, 2022
    318
    248
    43
    Female
    Hoi,

Ik heb een te snel werkende schildklier en een kinderwens. Eind januari erachter gekomen dat ik de ziekte van Graves heb. Sindsdien zit ik aan de medicatie (strumazol en toen m'n waardes goed waren is daar thyrofix bijgekomen). Ik heb volgende maand een afspraak in het ziekenhuis om de jodium opname van mijn schildklier te bepalen. Daarna heb ik een afspraak met de internist om de uitslag te bespreken en een nieuw behandelplan op te stellen. Ik kwam er zelf pas laat mee dat ik graag nog een kindje (op korte termijn) wil, dus dit is misschien niet de standaard gang van zaken.

Maar ik heb zelf dus nog niet de ervaring met zwanger zijn met de ziekte van Graves, maar ik herken je vragen. Heb jij het al besproken met je internist?

Share This Page