Ik heb een mooi smeedijzeren wiegje op de kop kunnen tikken. Deze moet nog worden bekleed. Heb al eens even op internet "gesneupt" maar kan niet echt een patroon vinden voor de wiegbekleding. Zijn er hier creatieve dames die mij wel aan een patroon oid kunnen helpen of evt tips kunnen geven? Ik wil het zelf gaan bekleden en de originele bekleding is er dus niet bij. Voor een indicatie: http://link.marktplaats.nl/210908949
Ik heb een houten wiegje, maar net als bij jou onder en boven (ongeveer) gelijk en daartussenin wijder. Ik heb de stof ongeveer een meter langer gehouden en rond genaaid. Als een rok zeg maar. Dan is het nog helemaal recht. In de boven en onderkant een zoom erin. In die zoom elastiek. En toenin de wieg vastgemaakt. Beetje onduidelijk maar hoop dat je het begrijpt. Ik heb een houten wieg dus ik kon jet vastmaken met nieten, met ijzer kan je misschien lusjes in dezelfde stof doen en dan strikjes maken ofzo.
Ja idd en dan misschien de strikjes halverwege of loopt jouw wiegje niet wijd uit en dan weer toe net als de wieg op de foto? Ik zou geloof ik dan de strikjes knopen aan het wijdste gedeelte, als je snapt wat ik bedoel. Kan de baby niet bij en staat schattig
ik had een 2de hands rotan gekocht,, mijn moeder heeft er een hemeltje en andere bekleding omheen gemaakt http://94.100.114.13/436950001-43700000 ... _t8rE.jpeg
Als ik het goed begrijp neem ik de maat van het wijdste deel, plus een meter extra. En daarna in beide zomen elastiek. De onderste zoom komt onder de "bodem" en de bovenste zoom om de bovenkant van de wieg. En de bovenzoom evt met strikjes vastzetten. @ allen: Okay bedankt voor de tips.
Zo ongeveer heb ik het inderdaad gedaan. Maar wat ik zei, bij mij was het hout en kon ik het dus vastnieten. Bij jou zou het dan met strikjes kunnen misschien. Zou dan denk ik een halve meter nemen i.p.v. een meter. Anders trekt het misschien te veel. Ben ook geen goede naaister hoor, maar dit heb ik met een klein beetje hulp van mijn moeder toch helemaal zelf gemaakt.
Ben ook geen superervaren naaister hoor, mijn moeder gaat me ook helpen met de bekleding. Ze zou in ieder geval de "oude" bekleding van haar wiegje erbij zoeken (heeft ze nog allemaal), alleen toen ik en mijn zusje zijn geboren had ze een rotanwiegje in bruikleen, dus die bekleding maak je vaak net even anders dan bij een gietijzeren wiegje. Vandaar dat we "zoekende" zijn naar goede oplossingen. Naja.... eerst het wiegje nog maar even gaan ophalen. Hopenlijk kunnen mijn ouders het dit weekend of de komende week gaan ophalen (toevallig staat het wiegje in het dorp waar mijn ouders wonen altijd makkelijk)