Zoals de titel al zegt, vraag ik me af of ik het kraampakket wel of niet moet aanschaffen. Graag jullie mening en ervaringen
Ik heb hem zelf gekregen bij mijn verzekering, weet niet of dat bij jou ook zo is? Hier kwam het best goed van pas. - Sowieso het kraamverband voor het vloeien na de bevalling, zaten 2 pakken van. - matjes om op te liggen/zitten tijdens het toucheren voor ik naar het ziekenhuis ging door de vk en ook omdat mijn vliezen gebroken waren. - matje voor onder het hoeslaken van het bed wanneer de vliezen s nachts zouden breken. Op zich zou je ook wat kraamverband, matjes en misschien wat andere dingen die je handig lijken apart aan kunnen schaffen.
Ja he daar zat ik ook al aan te denken om alleen de spullen aan te schaffen die ik echt nodig zal hebben ipv het gehele pakket. Want de rest zal ik waarschijnlijk niet nodig hebben. Helaas krijg ik hem niet van de verzekering ook al ben ik aanvullend verzekerd (Ohra)
Bij Natalis.nl kun je volgens mij je kraampakket zelf samenstellen en laten bezorgen. Ik heb er persoonlijk nog een thermometer en fijne desinfecterende handzeep aan toegevoegd.
Dat snap ik niet.. in het PDF bestand dat je kan downloaden staat het kraampakket bij ALLE soorten verzekeringen als SERVICE. (volgens mij zelfs bij de basisverzerkering!) Check het nog eens goed na voordat je één en ander zelf gaat aanschaffen!
Inderdaad Jacky; dit lees ik op de Ohra site: Hoe vraag ik het kraampakket aan? Bij uw aanmelding voor kraamzorg wordt direct het kraampakket voor u aangevraagd. U ontvangt het kraampakket in de 7e maand van uw zwangerschap. Wat houdt het kraampakket in? Het kraampakket bestaat uit 4 zendingen die worden verstuurd in de periode vanaf aanmelding voor kraamzorg tot het moment dat uw kindje één jaar oud is (en bij OHRA is verzekerd). Onderdeel van het uitgebreide pakket dat in de 7e maand van de zwangerschap wordt verstuurd is een doos met medisch noodzakelijke middelen en verzorgingsartikelen voor de bevalling en de eerste dagen daarna. U krijgt het kraampakket gratis thuisbezorgd. Het kraampakket is in overleg met verloskundigen en huisartsen samengesteld. Controleert u aan de hand van de inhoudslijst of het pakket compleet is. Zorg er wel voor dat alles in de doos blijft, zodat de verloskundige en kraamverzorgende op het moment van de bevalling alles bij elkaar hebben. Ik zou dus even bellen met Ohra voordat je zelf dingen gaat kopen.
ik zou het wel doen....ik was van plan om in het ziekenhuis te bevallen maar toen ik binnen een half uur van 6 naar 10 cm ontsluiting ging dacht ik alleen maar IK KOM DIT BED NIET MEER AF !....uiteindelijk is het dus toch een thuisbevalling geworden ....(en achteraf was ik daar erg blij mee )
Ik meen me te herinneren dat je een niet gebruikt kraampakket terug kan brengen naar de Prenatal. Dan moet je hem ook wel daar gekocht hebben. Je weet nooit hoe een bevalling verloopt. Misschien háál je het zh niet meer. En een deel van je pakket kan je na de bevalling ook nog goed gebruiken. Informeer eens bij Prenatal!
ik ben verzekerd bij de OHRA en krijg ook gewoon het kraampakket hoor? En ik heb een basisverzekering nog haha
Vanaf 2009 wordt het kraampakket idd vergoed bij ohra maar in 2008 niet. Aangezien ik in 2008. 7 maanden zwanger was heb ik er geen recht op, heel lullig maar ik val dus net buiten de boot.
Belachelijk zeg! Misschien zijn er hier nog meiden die een pakket over hebben. Zie ze vaker aangeboden namelijk. Misschien ook ff een oproepje zetten bij te koop gevraagd op deze site.
Ook bij Unive krijg je geen kraampakket als je aanvullend verzekerd bent in pakket 1 of 2. Pas vanaf aanvullendpakket 3 krijg je een gratis kraampakket.