tip voor maagzuur???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door versace cristal, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. versace cristal

versace cristal Actief lid

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    hallo allemaal,

Ik ben 35 week zwanger en ik word helemaal krankjorum gestoord van de maagzuur...heb ondertussen alle medicijnen al gehad van de dokter..laatste middel is nu ultacit..tabletten..verder hebben ze niets meer voor me..
    Ik probeer wat te drinken, zuur tegen zuur..dus een augurk geprobeerd..pepermunt..droog brood....fruit..ijs..kauwgom maar het helpt gwoon niet...
    T doet best heel pijn en slapen is ook geen pretje want het komt steeds omhoog..ondanks dat ik 2 soms 3 kussen onder me hoofd heb...Ik heb al geprobeerd het dr uit te spugen..maar word ik ook niet echt vrolijk van..dus....grrrrrr:x

Heb iemand nog een gouden tip ofzo..of heb ik gwoon maar effe pech en moet ik dit maar even zo uitzitten...
    Verder gwoon helemaal geen klachten...

Hoor t graag...grtzz ;)

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik kreeg van de gyn de tip om een handvol hazelnoten te nemen, die goed stuk te kauwen en dan lekker doorslikken. Volgens haar was dat dé tip tegen maagzuur.

Zelf heb ik lang baat gehad bij karnemelk, veeeeeeeeel karnemelk. Dronk gemiddeld 2 liter per dag.

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

je krijgt vaak gewoon maagzuurremmers op recept. ik kreeg ze iig van de gyn en internist tijdens de zwangerschap, want er zijn er een aantal die gewoon veilig zijn om te gebruiken

edit: niet goed gelezen.. balen zeg dat niks helpt van de dokter.. ook geen melk? sommige zeggen dat je melk moet drinken en dat dat het zuur neutraliseert

4. jackie 1985

28 dec 2010
    41
    0
    6
    ik heb van de dokter gaviscon vloeibaar gekregen helpt bij mij prima
    zijn 2 smaken anijs en pepermunt ik vind pepermunt het lekkerst
    hoop dat je snel wat hebt gevonden en dat het over gaat wandt het is echt geen pretje succes!

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    vanille vla helpt ook erg goed.

6. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Same here, heb antagel, vla, veel water, droog brood etc allemaal geprobeerd. De gouden tip: bevallen ;)

7. versace cristal

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    Denise KRe: tip voor maagzuur???
    Same here, heb antagel, vla, veel water, droog brood etc allemaal geprobeerd. De gouden tip: bevallen ;) @t denise: das idd DE gouden tip ja ze mag van mij komen hoor hahaha..hopelijk dat t dan idd weer weg is na de geboorte...

gaviscon kan ik ook nog even proberen idd..die heb ik ook nog niet gehad..Vla enzo heb ik ook allemaal al geprobeerd..helpt ook niet..
    Cola ook al geprobeerd..maar daar moet ik zo van boeren dat er alsnog maagzuur mee na boven komt...

Ik geloof dat ik maar gwoon ff moet uitzitten nog..T heet niet voor niets HOOGzwanger...hiervoor had ik ook al maagproblemen..ws een scheurtje in me middenrif..dus de hoge zwangerschap zal t nu wel verergeren....
    Maar thanx voor jullie tips...

;)

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    kruiden weglaten, geen vet eten, zoute tandpasta, antagel, geen prik drinken.
    Maar je maag zal idd wel verder omhoog geduwd worden door het gaatje in je middenrif, heb je het ook benauwd?

Ik zou toch vragen om een middel dat ervoor zorgt dat er minder maagzuur wordt aangemaakt, niet iets dat het neutraliseert.

9. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik heb van de gyn glucosan (ofzo??) voorgeschreven gekregen..
    Maar ik spuugde ook echt van de maagzuur waardoor ik steeds met uitdroging in het ziekenhuis lag.

Voor de rest helpt bij mij niks.. gauw rechtop zitten, emmer pakken, spugen, water drinken..

10. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Je mag Rennie's tijdens je zwangerschap, die hielp bij mij wel goed!

11. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik weet wat je meemaakt, heb precies hetzelfde! kan er niet van slapen en moet vaak rechtop gaan zitten.
    rennies helpt amper en zelfs gaviscon helpt me niet meer. en dat is goor:$ getver..
    ik eet sowieso geen dingen uit pakje meer en chili con carne enzo.
    geen chips meer savonds, want als ik dat allemaal wel doe is het nog erger!
    maar met deze termijn zit je maag ook echt gigantisch in de verdrukking. Als je kindje ingedaald is wordt het vaak ook wel wat minder.

12. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik heb Omeprazol van de dokter, helpt super!

13. Juudje79

Juudje79 Actief lid

18 okt 2010
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Antagel bij de apotheek te verkrijgen

14. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    antagel ( bij de apotheek, fles kost 5.95 ) is hier het enige dat helpt
    overige dingen wel geprobeerd, maar hielp allemaal niet

15. angel229

angel229 Niet meer actief

Je kan nog meloen proberen.... Heb ik laatst gelezen dat dat zou moeten helpen. Heb zelf ook al heel veel geprobeerd! Warm bad wil ook nog wel helpen (als je dat hebt).

16. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

24 jun 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    op je linkerzij liggen...

17. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Papaya tabletten! Compleet natuurlijk en werken prima!

18. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam

Ja werkt bij mij ook goed!!!

19. versace cristal

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    antangel heb ik al gehad..werkte ook niet meer...linkerzij liggen wordt alleen maar erger...
    Maar ik las ook even omeprazol????:$
    Die had ik voor me zwangerschap ook al vanwege maagklachten maar ik dacht dat ie schadelijk waren...tenminste...dat zei de apotheker..ik heb dat nog wel maar gebruik ik liever niet zonder advies...
    Rennie's hebben bij mij nog nooit geholpen...
    Papaya tabletten kan ik ook nog wel ff proberen...

T ziet er volgens mij gwoon na uit dat ik t maar voor lief moet nemen en in me achterhoofd moet houden waar ik het voor doe...ons meisie is al wel helemaal ingedaald dus miss binnenkort verandering...
    Maar neemt niet weg dat t barre vervelend is...

Thanx uiteraard voor jullie meedenken en tips!!!

;)

20. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik gebruikte bij de erste altijd die smint pepermuntjes. Die werkte bij mij heel goed, had wel soms een doosje per dag nodig.

Deel Deze Pagina