Inmiddels begin ik me maar langzaamaan te orienteren op de babyuitzet. We hebben een oud, klein huisje en moeten dus woekeren met de ruimte die we hebben en goed nadenken of we wat we willen kopen ook echt nodig hebben. Nu kiezen we sowieso voor alleen een tummytub en niet voor een badje (te groot, te onhandig: het water is beneden en de babykamer boven). Is het per se nodig om daar een standaard bij te hebben, of mag je de tymmytub ook gewoon op de tafel/het aanrecht/de salontafel zetten? In de praktijk verwacht ik namelijk niet dat ik dat ik steeds met zo'n emmer water naar boven ga sjouwen, dus zal het wassen vooral beneden gebeuren. Natuurlijk doe ik uiteindelijk gewoon wat ik zelf wil, maar gaat een kraamverzorgster bezwaar maken als we geen badstandaard hebben? Gedoe nog, zo'n babyuitzet: van veel dingen weet ik niet eens wat het is :S. Groetjes!
Je moet doen wat je zelf handig vindt terwijl je wel de veiligheid in de gaten houdt natuurlijk. Wij hadden destijds een hele fijne kraamhulp die zelfs klossen onder het bed onhandig vond. Mocht zij er persé op staan dat je een standaart koopt dan leen je er 1 tot ze weg is.
hai hier legde de kraamzorg uit om de tummy tub op een stoel te zetten en zelf er tegen over te zitten op de stoel, omdat het best zwaar is inhet begin om je baby goed vast te houden in de tummytub. Dit gaat echt prima succes
Ik weet dat mijn stiefmoeder in hun vorige huis bij de bouw de vensterbanken extreem breed had laten maken Je had ook in de badkamer een rand van min. 60 cm. (weet niet exact meer) Hier lag het aankleedkussen op, maar hier stond ook het badje etc. op. De kraamhulp deed daar destijds helemaal niet moeilijk over.
Onze kraamhulp kwam zelf met het idee om het badje op het aanrecht te zetten met de stop boven de gootsteen! Ik heb ook de badkamer beneden, (ik heb boven niet eens water) en ik vond die standaard zo'n sta-in-de-weg. Zelfs ingeklapt. Plus dat je aanrecht iets hoger is dan de standaard, en dat vond ik wel weer prettig omdat je zo vlak na de bevalling toch al sneller last hebt van je spieren en botten. Met de badstandaard sta je toch snel een beetje krom om je baby er goed in te houden. Ik ben 1.64, dus niet echt groot en zelfs ik moest krom staan.
Die badstandaards vind ik altijd zo wiebelig! Maar wij hebben nu een leuk alternatief: Onze commode kun je uitschuiven, en daar het badje opzetten. Kan het niet zo goed uitleggen, maar het is heel handig. Oja, je kunt het wel zien op een foto in m'n album.
hier ook altijd op tafel gehad , nooit heeft kraamhulp problemen van gemaakt , nu weer bijna bevallen ,zelfde bad die zal ook gewoon op tafel blijven hoor ,niks verplicht , niks moelijk doen succec
Vraagje: is jouw slaapkamer ook boven? En is daar dan geen stromend water? Want de kraamzorg hier heeft als regel dat de kraamvrouw verzorgd moet worden op een verdieping met stromend water. Ik gok ivm de arbo, dat ze niet de trap op hoeven met emmers water enzo. Misschien handig om even te checken voordat je straks voor verrassingen staat.
De kraamzorg hier (de Waarden) heeft die regel ook, maar in de praktijk vonden ze dat helemaal geen probleem. En bij mij hebben ze welgeteld 1 emmer water nodig gehad, en dat was om me te wassen na de bevalling. Ik was al zo fanatiek om te willen douchen, maar dat mocht nog niet.. Juist omdat ik naar beneden moest... Anders had het wel gemogen.
Als ik thuis wil bevallen moet ik een bed beneden zetten voor de bevalling, omdat ik boven geen water heb. Daarna mag ik wel meteen weer naar boven (zegt mijn verloskundige tenminste). Ik heb trouwens ook de Waarden als kraam'dinges'... Dus ik zal het voor de zekerheid daar ook nog even navragen.
Ja ik zou zeggen zet het gewoon op tafel, maar bij onze kraamzorg mag dat dus echt niet Ik heb veel vrouwen al horen zeggen dat het aankoop is waar je bijna niks aan hebt.. Tja ik weet het niet ik heb hem gekocht omdat het moest, wij hebben dan ook geen ruimte gebrek maar ja..