Patroon draagdoek

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nemo, 28 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo

Nemo Niet meer actief

Het lijkt mij leuk om een draagdoek te gebruiken (duurt nog wel even :D )
    Maar is er iemand die een patroon heeft, dan kan mijn moeder hem maken. Ben zelf niet zo handig.

2. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    Zelf een baby draagdoek maken

Zo doe je dat: Gebruik een stevige katoenen doek van ongeveer twee meter lang en een meter breed en vouw die in de lengte dubbel. Hang de draagdoek over één schouder,, diagonaal over buik en rug naar de heup, waar je hem vastknoopt. Vervolgens draai je de doek aan de voorkant, net onder je schouder, een slag. Er vormt zich dan een holletje waar de baby in kan liggen. De draagdoek ondersteunt de baby overal goed en de baby mag er vanaf de geboorte direct in. De baby neemt in de draagdoek de houding aan die hij in de baarmoeder had en voelt zich er veilig. Baby's die veel huilen zijn in de draagdoek vaak stil.

Je kan de draagdoek ook van zacht elastisch Jersey katoen maken, dat een goede stevigheid biedt en een goede houvast.

3. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Idd dat klinkt goed, ik heb zelf zo'n tricot slen die is een flink aantal meters lang, maar een aantal moeders bij de kids op school die hebben gewoon een lange doek die ze zoals neeltje beschrijft ombinden! Niks ingewikkelds aan!

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Oke dank jullie dames, ga ik als het zover is zeker proberen.

Deel Deze Pagina