Hoe vallen de balletpakjes van Papillon?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door miepje77, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Hallo meiden,

Mijn dochter groeit uit haar balletpakje. Niet in de breedte, maar vooral in de lengte. Het pakje wat ze nu heeft naar mijn idee niet echt geweldige kwaliteit. Flubbert in hals. Staat gewoon niet mooi. Nu had ik bij de Scapino een pakje gekocht, maar deze zat ook niet mooi. Raar bij de hals en de mouwen te kort. De pakjes van het merk Papillon zien er wel mooi uit. Althans op internet. Hier in de buurt verkopen ze deze nergens. Weet iemand hoe deze vallen? Is het wat voor smalle kindjes? Vallen de mouwen mooi lang? Ik had ook gelezen dat ze klein vallen. Moet ik dan bij maat 104 een maatje 6 bestellen? Ik hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn vragen. Bedankt alvast.

Groetjes Miepje

2. adi

adi Niet meer actief

Mijn dochter draagt maat 110, maar het balletpakje maat 116. Ze vallen niet al te ruim.
    Maar zijn echt van goede kwaliteit, rubberen niet, en blijven mooi na vaak wassen.

3. adi

adi Niet meer actief

Je kunt trouwens het beste de precieze maten doorgeven van je dochter (lengte romp/lengte armen enz), en dan bepalen zij de juiste maat.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Ik vind ze redelijk normaal vallen, zeker niet ruim. Geen idee of je echt maat 6 moet bestellen, dat is volgens mij wel meer richting 110/116. J. droeg maat 4 toen ze rond de meter was. Met pakjes met mouwen heb ik geen ervaring.

5. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ja ik zag idd dat je de maten kon doorgeven. Nou had ik dat met haar schoentjes toen ook gedaan ,maar deze waren toch erg ruim. Deze heb ik toen weggelegd, en nu past ze ze redelijk. Daarom wil ik graag ervaringen van andere horen, niet dat ik een te groot/klein pakje krijg.

Heeft jouw dochter ook een pakje met lange mouwen?

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Hier drie pappilion pakjes maar alledrie een maat groter dan de kleding maat. Over de kwaliteit ben ik erg te spreken, blijft hartstikke mooi

7. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.684
    1.860
    113
    Volgens mij heeft dochter maat 6 (116) in haar kast liggen. Ze draagt het niet meer. Vorig jaar wel gedragen en toen was het eigenlijk net te groot (maat 104 droeg ze toen). Ik vrees dus dat jouw dochter er net tussen zit. Ze heeft een mouwloze versie met los vestje.

Kwaliteit is wel goed, want het pakje is sowieso 2de hands (van een vriendinnetje gehad) en misschien wel 3de hands (geen idee of het toen nieuw was).

8. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik heb ook een smalle dochter. Haar lengte is gemiddeld. Voor de papillonmaat houd ik haar leeftijd+2 aan. Ze gaat nu haar derde balletjaar in en dat gaat nog steeds goed.

9. adi

adi Niet meer actief

Mijn beide meiden hebben pakjes met korte mouwen (en een vast rokje/tulle). Het is hier best warm op de dansschool.

10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Papillon pakje hier al 25 jaar oud en nog steeds mooi. Over de maat zou ik even bellen met klantenservice of naar een winkel.

11. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Dat heeft mijn dochter ook, veel te warm anders.
    Ze heeft nu maat 92/98, is 94 cm denk ik. Maat 4 begint nu goed te zitten, ze heeft deze al een half jaar, maar ze hadden geen kleinere in het begin. Ondanks dat ze hem al ruim een half jaar heeft(vanaf maart) is hij nog steeds super mooi, geen pluisjes ofzo. Ook de nek zit nog mooi en ze doet hem altijd zelf aan en dat gaat niet heel netjes zeg maar..

12. gaiamaria

gaiamaria Actief lid

17 jun 2009
    154
    4
    18
    Mijn dochtertje is 4 en ongeveer 110 cm, ze heeft een mooi fel roze papillon pakje in maat 8. Met driekwart mouwen en een rokje, het sluit echt heel mooi aan. Ik heb het via mp gekocht.

13. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Bedankt allemaal voor jullie reacties. Fijn om te horen dat de kwaliteit zo goed is. Ik heb een maat 6 besteld. Mijn dochter gaat soms al richting maat 110. Dus maat 4 is dan net wat te kort aan de mouw vrees ik. Dus wel besteld met lange mouwen. De zaal is echt koud.

14. adi

adi Niet meer actief

Mijn dochter is nu 108cm en heeft maat 8 (6 was niet leverbaar). Deze zit best goed, hij lubbert absoluut niet, alleen kan ze hem denk ik iets langer aan dan dat met een 6.
    Heb je ook de maillot besteld? Die zijn daar ook heel fijn.

15. adi

adi Niet meer actief

we leuk om te lezen hoeveel meisjes op de balletles zitten ;)

Deel Deze Pagina