Patrull multivergrendeling verwijderen (plak-sloten IKEA)

Discussie in 'De lounge' gestart door ashleyp, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Paar maanden geleden heel enthousiast de kastbeveiligingen van de Ikea aangeschaft want die kun je plakken dus hoefden we niet in onze nieuwe meubels te gaan schroeven. Ideaal zou je zeggen...

Zit nu alleen met het probleem dat ik het bij 2 kasten eraf wil halen maar die die ondingen niet los krijg. Heb er al heel hard aan getrokken maar krijg het niet los en ben bang dat als ik nog harder trek dat ik dan de bovenlaag van de kast eraf trek.

IEMAND???? die dit al eens los heeft gekregen. Hoe dan??

2. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Ja, dat wil ik ook graag weten. Ik heb ze nu op het kastje onder de gootsteen zitten. Superhandig. Want zelf mijn eigen moeder krijgt ze bijna niet los :-D

Maar hoe verwijder je ze straks?? Dat is een hele goeie vraag.

Misschien met kauwgom remover of met plakband remover.. Ik kom even niet op de naam.

3. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Maar hoe wil je dat dan eronder krijgen? :p Plakband/kauwgom/sticker remover wrijf je over de plakkerige plek. Maar dan moet ik alsnog eerst dat ding eraf krijgen ;)

4. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Zou het niet, dat als je een druppeltje er tussen laat vallen, tussen dat ding en de ondergrond dat het vanzelf los laat? :)

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    moet je het met dubbelzijdig tape bevestigen ofzo?

Toevallig ga ik vanmiddag proberen dubbelzijdig tape te verwijderen met stickerverwijderaar. Wil je wel laten weten of dat gelukt is?

6. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Wij hebben het schuimrubber gedeelte voorzichtig losgesneden met een mesje. Daarna met stickerverwijderaar met plakgedeelte weggewreven. Niets meer van te zien!

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Inderdaad zo'n glaskrabber gebruiken, en daarna met sticker verwijderaar de restjes er af halen.
    Ging hier prima!

8. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ja met dubbelzijdige tape inderdaad!

Beheer en Aszz super bedankt voor de tip! Stom dat ik daar niet aan gedacht hebt. Ga het vanavond meteen proberen.

9. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

25 sep 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Föhnen kan ook wel eens helpen. Door de hitte wordt het zacht.

10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik heb met een scherp mes de plakker doorgesneden en de rest wat over blijft heb ik weggehaald met remover. Het is ff een K werk maar het gaat wel. Pas op voor beschadigen van je kast! Successs

Deel Deze Pagina