jullie ervaring met boxspring?

Discussion in 'De lounge' started by schatje1, Dec 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. schatje1

schatje1 Niet meer actief

Hoi meiden,

Wij willen morgen een boxspring bed bestellen..
    nu was ik heel erg benieuwd wat voor een ervaring andere mensen ermee hebben..

Of het lekker ligt..
    Welke maat je hebt..

Enz enz enz..

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben er een.
    2 losse onderstellen van 90 cm breed en 2 m lang.
    En dan 1 groot matras van 180 breed.
    Want ik wilde geen losse matrassen.
    Voordeel is dat ik er dus ook niet meer tussen kan vallen/ liggen.
    Nadeel is dat het wel een erg zware matras is, dus als je de matras wil keren enzo, moet je dat echt met z'n 2-en doen.
    Verder is het echt megalekker slapen!

3. Roxanne80

Roxanne80 Actief lid

Dec 27, 2008
    146
    0
    0
    Wij hebben ook een boxspring en wij zijn heel tevreden erover.

Ons matrasdikte is 25 cm en ons bed maat is 180 x 220 ( dus 2 x 90 cm matrassen )

Wij hebben er wel een topping bovenop liggen en die is ook nog eens 8 cm dik !

4. schatje1

wij hebben er dus 1 gezien van 160 bij 200.. zijn twee matrassen maar daarop nog wel een topmatras.. is dit wel wat? of schuift dit uit elkaar?

Groetjes

5. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hey...

Heb er zelf geen hoor...
    mijn moeder heeft er pas een gekocht.. met 2 aparte matrassen.... opzich slaapt ze er goed op... alleen mopperde ze want ze heeft wel 2 losse matrassen met een kier ertussen.. en daar komt kou door...
    en omdat ze nu niet bijelkaar kunnen liggen is het dekbed (op een of andere manier) te smal, terwijl ze toch een lits-jumeaux dekbed heeft.....

Weet niet precies hoe het zit, maar misschien kun je daar opletten met aankopen...

6. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Wij hebben twee enkele boxsprings van 80 cm breed, met elk hun eigen matras met daarop een tweepersoons topmatras. En dat topmatras blijft heel goed op zijn plaats liggen.

We hebben wel een tweepersoons hoeslaken dat alleen op de ondermatrassen ligt en een tweepersoonshoeslaken over alleen het topmatras.

Het bevalt ons allebei heel erg goed!

7. schatje1

deze bedoel ik

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Wij zelf hebben er toen eentje gekocht bij de wehkamp. Bestaat uit twee lossen onderstellen maar hebben de bovenste twee matrassen vervangen voor een tweepersoonsmatras. idd voor het er tussen vallen.

Slaapt niet erg lekker. Vooral mijn man krijgt erg last van zijn rug.

Mijn zusje heeft er één gekocht bij zo'n echte beddenzaak en die slaapt echt heerlijk. ligt denk ook aan het matras dat er bij zit.

9. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik heb er ook eentje van 180 bij 220 met twee losse matrassen maar geen last van een kier of zo .. bevalt mij prima , heb ook inderdaad een toppingmatras erop liggen .. ligt opzicht wel wat hard , maar daar zitten natuurlijk ook weer verschillen in ..

10. schatje1

raden jullie het aan?

11. Roxanne80

Roxanne80 Actief lid

Dec 27, 2008
    146
    0
    0
    Ga je het bestellen of echt testen ?

Wij hebben het gekocht in een bedden winkel dus echt op de matrassen gelegen .
    Zoja , ga je naar een winkel om te testen , test dan vroeg in de ochtend dan ben je uitgerust en voel je precies alles , ga je laat dan ben je eigenlijk al gaar en moe en ligt alles fantastisch.

12. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ja ik wel , zowieso wat stevigheid betreft vind ik het beter liggen dan een gewoon bed .. groter ook , maar zou zeker wel de matrassen testen voordat ik er een zou kopen en het probleem met bestellen is dat dat dan meestal niet gaat ..

13. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Toevallig hebben wij gisteren een nieuw bed besteld. We hebben echt proefgelegen, maar dat vond ik ook wel belangrijk.

Wij hebben zelf een bed van 160x200 besteld (we hebben nu nog 140) met twee losse matrassen van 80 en een opdekmatras van 8 cm dik. Ik vond dat laatste wel belangrijk omdat we nu ook twee losse matrassen heb en ik altijd het idee heb dat je inzakt tussen de twee matrassen. Met een opdekmatras moet dat minder zijn.

Ik zou je willen adviseren niet te bezuinigen op je matras. Een bed koop je niet iedere vijf jaar (ik tenminste niet), dus kies iets waar je veel ondersteuning aan hebt. Wij hebben zelf nu een pocketveringmatras besteld, extra stevig (ik hou dan ook niet van die zachte matrassen). Maar je bent al snel een bedrag van zo'n € 3.500 kwijt (en dan heb je niet eens het duurste bed).

Veel plezier met kiezen en proefliggen!

Groetjes,
    Josien

14. lollifant84

lollifant84 Actief lid

Aug 12, 2008
    131
    0
    0
    Wij hebben ook een boxspring.

Slaapt heeeeeerlijk.
    2 losse bedden maar 1 groot matras. we wilden geen 2 matrassen ivm met het uit elkaar schuiven daarvan.

Wij hebben 140x 200

15. San76

San76 Actief lid

Jul 2, 2007
    240
    0
    16
    Wij gaan morgen kijken voor een nieuw bed, overwegen ook een boxspring. Zijn al gaan kijken bij Swiss Sense, Slaapgenoten en Ikea...Verschil in prijs is duidelijk, verschil in liggen niet zo, maar ja, zijn natuurlijk in de winkel alleen even op een bed gaan liggen en hebben niet op een van de matrassen proef geslapen. Heb van mensen gehoord die een heel duur Tempur matras hadden en die vreselijk sliepen....
    Ik ben toch ook wel benieuwd of het merk boxspring ook wat uitmaakt....

16. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hier sinds gister een boxspring; HEERLIJK!
    Wij hebben 2x 90 en dan een 2 persoonsmatras!

17. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    hier ook een boxpring, wij hadden voor een boxspring een beperkt budget (ik vond het nog veel geld, maar ja... boxprings zijn over het algemeen niet zo goedkoop).

We hebben hem gekocht bij nederlands slaapcentrum, hebben ook proefgelegen, en is erg belangrijk bij de keuze van het matras! (of de matrassen.
    We hadden hem achteraf gezien toch liever bij Swiss Sence gehaald.
    We hebben namelijk probleem gehad met een van de matrassen die lag scheef (leek alsof je er af viel)
    Omdat wij de afwijkende maat 160 bij 210 hebben, was de levertijd ook zo'n 3 maanden!

we hebben twee losse matrassen met toppers erop. En we hebben elektrisch verstelbare bodems, ideaal tijdens en vooral na je zwangerschap.

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

HEERLIJK! Vlak na de bevalling kwam het nieuwe bed en echt een zaligheid!
    Elektrisch verstelbaar en heerlijk tukken!
    De matrassen schuiven soms wel wat (je kan 1 met ombouw nemen) maar verder...zalig!

19. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    we hebben er sinds 8 maanden ook 1, 1.80meter breed en 2 losse matrassen met topmatras
    maarre ik vind ze lekker liggen alleen nu ik zwanger ben gaat het erg inliggen voor mijn gevoel en toch te zacht zeg maar

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben een waterbedboxspring van 180 cm. Heeeeeeeeeeeeeerlijk! Lekker ruim (voorheen hadden we 140cm...) 2 aparte matrassen en waterzakken en daar over heen een topmatras.

Share This Page