borrelende onderbuik

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by kriskras, May 8, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kriskras

kriskras Lid

Apr 12, 2006
    84
    0
    0
    Hallo,

Al een tijdje voel ik iets raars in mijn onderbuik. Ik kan het moeilijk omschrijven omdat ik het nooit eerder heb gehad.

Het is een soort trilling en het lijkt niet op opspelende darmen. Dat gevoel herken ik en dat is het niet. Het gevoel wordt erger als ik rustig ben en vooral als ik 's avonds in bed lig, wordt het heviger.

NB. ik heb twee miskramen gehad, nov. 05 en jan. 06. Mijn NOD is 14 mei (schatting aangezien ik onregelmatige cyclus heb) en ik heb een kindje van vijf jaar.

Wat zou dit kunnen zijn??

Alvast bedankt.

groetjes,
    Kris

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Kris,

waarschijnlijk zijn het je darmen, die kunnen borrelen. dat is niet erg, gebeurt eigenlijk bij iedereen, maar je merkt het niet altijd.

Mirjam

3. kriskras

kriskras Lid

Apr 12, 2006
    84
    0
    0
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je snelle antwoord!

Denk je echt dat het de darmen zijn? Ik maakte me best een beetje ongerust omdat het niet zo voelt..

Het concentreert zich namelijk op 1 plek (hoogte baarmoeder) en niet door de hele buik zoals bij rommelige darmen.

Ik kijk het wel even aan en anders breng ik wel een bezoekje aan de huisarts.

groetjes,
    Kris

4. kriskras

kriskras Lid

Apr 12, 2006
    84
    0
    0
    Hoi Mirjam,

Zoals je aan mijn banner kunt zien, ben ik zwanger. Het borrelen houdt nog steeds aan maar verder voel ik me prima! :)

groetjes,
    Kris

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Kris,

van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Het borrelen kan echt niet van de baarmoeder zijn hoor, wel heb je grote kans dat je darmen door de zwangerschapshormonen van slag zijn en dus die borrels maken.

Mirjam

Share This Page