carnaval en zwanger

Discussion in 'Gezondheid' started by ankie1988, Feb 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ankie1988

ankie1988 Lid

Feb 4, 2008
    9
    0
    0
    student/werkloos
    omg. tilburg
    hoi ik ben ankie en ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben.
    ik heb zaterdag en zondag met de carnaval echt te veel gedronken en gedanst enzo en nu heb ik zo'n last van mijn buik. wat moet ik doen?
    is dit heel erg dat ik nu te veel heb gedronken in het begin. ik ben nog maar 19 en kan hier niet met me vriendinnen over praten omdat hun hier toch niets over weten.

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi Ankie,
    weet je hoever je zwanger bent? Ik geloof dat er de eerste 6 weken geen bloedverbinding is tussen moeder en kind... Dus dat het in dat geval geen ramp is. Hoewel het natuurlijk nooit goed is. Maar je kan het in elk geval niet terug draaien!

Verder zou ik als je twijfelt enzo eventjes een huisarts of verloskundige bellen. Je huisarts moet je straks zowiezo bellen, zodat hij er gewoon vanaf weet. Je huisarts kan je dan ook het telefoonnummer geven van een verloskundige en 1 van beiden kan je in elk geval de nodige informatie geven en wat je moet doen.

sterkte!
    athina

ps; Last van je buik hoort er zowiezo bij in het begin hoor... krampen, steken etc, je banden, het groeien van de baarmoeder, dat voel je !

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

He Ankie,

Als 1e: gefeliciteerd!

Ik heb ook nog gedronken tijdens mijn zwangerschap (al wist ik toen natuurlijk nog niet dat ik zwanger was). Ik hoorde hier op het forum dat het nog niet zo'n big deal is in het begin van de zwangerschap omdat je inderdaad die bloedverbinding nog niet hebt met je kindje.

Als je vanaf nu gewoon geen alcohol meer drinkt, is er niets aan de hand :)

4. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    hey meid ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook een keer teveel gedronken
    en kwam er een week later achter dat ik al 8 weken zwanger was in de eerste weken heb je idd nog geen bloedcontact met je kindje dus idd nu de alcohol laten staan he ;)

5. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Als eerste gefeliciteerd!

Ik heb ook teveel gedronken in het weekend dat ik bevrucht ben, klinkt erg plastisch maar zo is het wel duidelijk....

Maar mijn kindje lijkt helemaal gezond te zijn, dus maak je niet druk.
    Alleen nu je het weet een beetje op gaan letten dus he?

Succes!

6. Konijn

Konijn Niet meer actief

De meeste zwangerschappen zijn toch juist met/na carnaval... ;)

Je moet er gewoon vanaf nu om denken. Wat je hebt gedronken toen je nog niet wist dat je zwanger was kan echt geen kwaad (of je moet zo ongeveer in coma hebben gelegen misschien, maar dan nog).

Gefeliciteerd!

7. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik heb op de dag dat ik dacht mijn ongi te hebben mezelf helemaal lam gezopen omdat ik zo teleurgesteld was !
    dit bleek achteraf mijn innestelingsbloeding te zijn geweest ! tja doe je niks meer aan he ! en tot nu toe gaat alles prima .. je hebt idd nog geen bloedband met je kindje de eerste 6 weken dus nu gewoon niet meer doen !
    veel succes en natuurlijk van harte gefeliciteerd !

Share This Page