Paul de leeuw drinkt uit borst

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Blemma, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.896
    19.377
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Adi: Je was me net voor. Zeker in jouw situatie kan ik me voorstellen dat je er wel voor zou kiezen. Als ik melk over zou hebben, zou ik daar ook wel voor willen kolven! (Helaas was het bij mij toen ik eenmaal werkt soms al moeilijk rondkomen voor onze eigen zoon.) ik heb me toen ik zwanger was van de tweeling ** wel verdiept in het geven van borstvoeding aan meerlingen en prematuur geboren kinderen. Ik was zeker van plan er aan te beginnen, maar het lijkt me inderdaad erg pittig. En dat terwijl ik dus al de ervaring had, terwijl jouw drieling jouw eerste kinderen zijn, geloof ik hè?

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    bij de oudste denk ik niet. ik heb 5weken kunnen kolven en ik weet nog goed dat ik daarna enorm instortte en alles flink binnenkwam. (ziek na de geboorte, slechtlopende bv maar toch perse willen kolven etc). zou denk ik alsnog teveel drukte hebben. neem aan dat het niet per post komt ;)

bij de jongste kwam het niet op gang. achteraf bleek ze stille ondervoeding te hebben en na weer een borstontsteking en totaal niet groeien was het klaar.
    ik vond het kolven bij de oudste al zwaar en zag ik totaal niet zitten om er weer aan te beginnen. ik had net genoeg om haar op gewicht te houden. wel heb ik elke avond nog met links gevoed. kwam weinig uit, maar had toen het gevoel dat mijn lijf had gevaald dat dit heel belangrijk voor me was. ik zou het dus ook dan niet gedaan hebben denk ik.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.896
    19.377
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Noeska: Bij het moedermelk netwerk zit je niet vast een aan inleverpunt. Zij leggen een koppeling tussen donormoeder en vraagouder(s). De donormoeders worden getest en krijgen informatie over hygiënisch kolven. De vraagouder(s) zijn zelf verantwoordelijk voor het leveren van materialen van opslag, het vervoer van de melk en voor het pasteuriseren. Ik denk dat die moedermelkbank in Amsterdam onderdeel uitmaakt van het ziekenhuis daar en vooral gericht is op prematuur geboren baby's. Maar daar kan ik me in vergissen.

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Maar zijn deze vrouwen dan echt zo massaal aanwezig? Ik heb toch zelf t idee dat dit meer de uitzonderingen zijn dan de regel. Dan merk je in dit topic ook, de 'openbaar voedsters', vertellen allemaal dat ze dat heel discreet doen. Ik heb ook BV gegeven, ook in t openbaar, ook in restaurants en het gebeurde wel eens dat de ober die m'n bestelling opnam, niet eens doorhad dat m'n dochter lag te drinken. Wat hem betrof lag ze gewoon knus tegen me aan. Super discreet dus.

En ik heb werkelijk waar nog nooit meegemaakt dat iemand d'r hele shirt open trok en de borsten op tafel legde en zo ging voeden. Dus of ik kom op de verkeerde plekken, of het gebeurt gewoon echt niet zoveel als wordt beweerd. Want ja, ik zou me daar denk ik ook wel aan storen. Maar dat zijn dus geen openbaar voedende moeders, dan zijn extremen. En dat is dus wel wat anders..

5. adi

adi Niet meer actief

ja, wij hebben 'alleen' de drieling.

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Uhm.. Het gesprek ging net de goede kant op... De moedermelkbank!

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    On topic, een kennis van mij is een dankbaar afneemster van donormelk. Ik weet dat ze sowieso haar jongste 2 kinderen op die manier gevoed heeft. Met een of ander setje slangetjes, waardoor het kindje ook echt aan de borst lag bij haar, maar de melk dus niet uit haar eigen borst kwam, maar uit een slangetje ofzo. Ik weet er de details niet van, maar ik weet wel dat het via het moedermelknetwerk was.

Ik heb zelf toentertijd ook contact gehad met de moedermelkbank, maar wegens medicijngebruik mocht ik niet doneren. Anders had ik dat zeker overwogen.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.896
    19.377
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Luuz: een vriendin van me kolft nu fulltime, omdat drinken aan de borst niet lukt. Pfff, daar moet ik niet aan denken zeg. Echt respect voor mensen die dat lang volhouden. Ik zou persoonlijk het bijltje er al snel bij neergooien dan. Ik vind de kwaliteit van het melkpoeder + drinkwater in NL goed genoeg om het op een andere manier op te lossen.

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Respect :D

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik heb Eef en Fien thuis ook veel gevoed met de fles maar wel tegen mijn naakte borsten.. Voelde gewoon lekker... Heb half jaar fulltime gekolfd en toen kon ik echt niet meer..

11. knap

knap Niet meer actief

Ben net toch maar eens gaan kijken naar de uitzending.

Mening van eerder is niet veranderd.

12. knap

knap Niet meer actief

Even uit nieuwsgierigheid aan de vrouwen hier die zelf geen borstvoeding konden / wilden geven: zouden jullie nu je weet van het bestaan van de moedermelkbank, kiezen voor donormelk?

Antwoord nee.

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    snap ik hoor. het leek me alleen zo mooi om zelf te kunnen voeden.
    de oudste had een hele slechte start dus ik ben wel blij dat hij elk geval de eerste moedermelk heeft gekregen.
    tijdens de laatste zwangerschap kreeg ik met 29 wekem weeen. de oudste had een longontsteking door vies vruchtwater. dus vooral de laatste x baalde ik enorm van mn lijf. en nadat wederom de bv niet lukte was ik enorm teleurgesteld.
    mijn eigen lijf lijkt niet te snappen hoe alles werkt.

14. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Even uit nieuwsgierigheid aan de vrouwen hier die zelf geen borstvoeding konden / wilden geven: zouden jullie nu je weet van het bestaan van de moedermelkbank, kiezen voor donormelk?

Nee ik zou niet kiezen voor donormelk.

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    dqt heb ik met beide ook gedaan. gordijnen dicht en shirt en beha uit. huid tegen huid. voelde me dan zo trots en het leek net echt :D

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Weet niet... Slaap er ff een nachtje over :)

Trusten

17. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Dat gevoel ja.. Wordt er emo van zoals je dat opschrijft..

Eef kruipt nog steeds graag tegen mijn blote borsten aan, dus heeft het wel gewerkt :D

18. adi

adi Niet meer actief

ik heb mijn kinderen ook altijd de fles gegeven tegen mijn naakte borsten, inderdaad voor de geborgenheid, warmte en hartslag.
    of ja niet altijd, in het openbaar ziet dat een beetje raar uit icm een fles :), en als ik alleen thuis was en ze tegelijk kwamen moest ik het praktischer oplossen ;)

19. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    En nu ga ik echt slapen anders maken een zooi pubers me morgen af :)

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mensen weten dankzij Paul de Leeuw dat donormelk bestaat, en dat er in Nederland aardig wat, heel normaal uitziende en normaal pratende (het zou zomaar je buurvrouw of zus kunnen zijn) vrouwen zijn die doneren of donormelk ontvangen.

Paul is natuurlijk niet van de uitgebreide informatie, daar leent het format van het programma zich niet voor. Ik hoop dat andere programma's het stokje opnemen en zorgen voor meer informatie.

Deel Deze Pagina