Kopen jullie de kerstknutsels van jullie kind op de kerstmarkt?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Berte, 13 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kopen jullie de kerstknutsels van jullie kind?

1. Ja

2. Nee

3. Geen kerstknutsels te koop van mijn kind

4. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Bij mijn jongste zoon verscheen in ene de volgende zin in het communicatieschrift: "Druk aan het verven voor de kerstmarkt"

De boodschap lijkt me duidelijk, voor het goede doel kan ik dit prachtige kerstknutsel volgende week gaan aanschaffen.

Kopen jullie de kerstknutsels van jullie kinderen? Ik waarschijnlijk wel.

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Daar doen ze niet aan op onze peuterschool. Ik heb alleen gehoord dat ze een gezellig kerstfeestje gaan vieren en dat ik haar eerder mag komen ophalen.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier kan dat niet, maar anders zou ik het wel doen.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.946
    113
    Bij ons is dat ook niet, maar op de school waar ik gewerkt heb is wel eens een kerstmarkt geweest waar de kinderen ook dingen voor maakten die de ouders dan konden kopen.

Als het bij mijn kinderen zo zou zijn zou ik zeker de knutsels van mijn kinderen kopen!

5. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hier doen ze dat ook niet. Maar als ze het wel hadden gedaan had ik zeker de knutsels van mijn kind gekocht. Zou het zelfs behoorlijk sneu vinden om er voorbij te lopen of om juist iets anders te kopen.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat doen ze hier niet meer; veel ouders die werken en dan dus het knutseltje niet kunnen kopen. Knutsels worden tentoongesteld en mogen daarna mee naar huis, ouders/grootouders etc kunnen verse wafels kopen en bv warme chocolademelk. De opbrengsten gaan naar de oudervereniging die er weer de workshops mee betaalt.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Hier doen ze dat niet met kerst...hebben dat wel met de fancy fair gedaan. Maar natuurlijk koop ik die...nogal apart om het niet te doen vind ik.

8. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Hier hadden ze hun knutselwerkjes te koop bij de kerstmarkt. Ik heb het knutselwerkje gekocht.

Bij de peuters doen ze daar niet aan mee. Anders had ik die ook gekocht

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat hangt er serieus vanaf of dochters iets leuks gemaakt hebben. Als ik denk; dat hebben ze thuis weleens veel mooier gemaakt- tja. Dan koop ik liever wat anders op de markt :p .

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Tuurlijk. Hier houden ze een kerstmarkt na het kerstdiner. De opbrengst gaat naar een goed doel (een doel waar ik me ook helemaal in kan vinden).
    De kerstknutsel van onze dochter van vorig jaar staat nu mooi te pronken op tafel. Ze doet ook echt haar best op zoiets en is dan ook helemaal trots op het resultaat.

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    Hier is dat weleens geweest ja. En natuurlijk koop ik dat. Geven zelf extra. Worden toch gewoon weer goede dingen mee gedaan

12. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Hier ook een keer op een bazar gehad .
    Maar natuurlijk koop ik dat, zou het echt erg vinden als je iets maakt op school voor de bazaar en jou ouders kopen het niet. Sneu hoor.

13. Yep, maar niet om dat goede doel. Ik vind het ongelooflijk sneu als een kind zijn dingen niet verkoopt. Ik heb ook echt een bloedhekel aan dit soort acties. Hier op school deden ze dit jaar iets met Tekenfund voor Serious Request. Dan maken alle kinderen dus een tekening en die kun je vervolgens bestellen op godsgruwelijk dure mokken, muismatten en weet ik veel wat allemaal.. Bij Tekenfund weten ze ook wel dat de meeste ouders het niet over hun hart kunnen verkrijgen om niets van hun kind te bestellen ;) En er wordt dan ook nog een wedstrijd van gemaakt. Als een kind 5 artikelen heeft verkocht, krijgt het een prijs. Bij 10 artikelen een grotere prijs en bij 20 artikelen de grootste prijs. Je kunt zien welke klas het meest heeft verkocht en welke leerling van welke klas het meest heeft verkocht. Er zijn zoveel gezinnen bij wie het simpelweg niet mogelijk is om even €14 voor een broodtrommel met tekening neer te leggen, en waarbij er niet tig opa's, oma's tante's en oom's zijn die ook mee kunnen doen..

Wat doen ze bij jullie eigenlijk als de gemaakte dingen niet verkocht worden? Wordt dat weggegooid of krijgen kinderen het alsnog mee naar huis na afloop?

14. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ligt eraan waarvoor (wat er met het geld gedaan wordt) en wat het is. Hier zijn nu kerstkaarten te koop. 1/3 voor school 2/3 voor de drukkerij. Nee dan pas ik Sorry.

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Absoluut zou ik dat doen! Hier doen ze dat niet maar anders zou ik geen moment twijfelen om het te kopen

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nog nooit van gehoord....

17. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik koop het dus ook omdat het zo sneu is als hij het niet verkoopt.

Ik weet niet eens of het al tot hem doordringt, hij is bijna 3 en heeft een forse taalachterstand (met een normaal IQ, hij is getest door Kentalis).

Geen idee wat er met de dingen gebeurt die niet verkocht worden. Zijn broer deed nooit mee met dit soort dingen, die kan dat niet vanwege zwaar autisme. Probleem is ook dat hij (oudste zoon) alles momenteel in zijn mond stopt en ik bang ben dat het mooi beschilderde piepschuim van zijn broertje, oftewel het kerstknutsel, nog gevaarlijk is voor hem ook.

Mijn familie zou trouwens ook geen broodtrommel met tekening kopen, de ene helft heeft het geld niet en de andere helft heeft het er niet voor over. Een naar idee dat Tekenfund, daar heeft een oudercommissie echt niet opgelet.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Bij mijn oudste was dat ook op school en uiteraard koop ik het wel.

Al moet ik erbij zeggen dat ik het ergens wel een chanterende manier vind....Elke ouder koopt het knutselding van zijn/haar kind, dus bewust wordt het geld uit je zakken gehaald voor het goede doel en om eerlijk te zijn vind ik de manier waarop dus eigenlijk niet zo mijn ding....

Bij mijn twee jongste kinderen is dit niet het geval en daar ben ik blij om. Ik wil best aan het goede doel geven, maar wil niet het gevoel van emotionele chantage krijgen.

19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.189
    10.782
    113
    Oh er wordt iemand wakker hier... Er is een kerstmarkt morgen maar het was niet in me opgekomen dat ik daar knutsels vsn mijn kind kon/moest gaan kopen? Groep 1, alles is nieuw 😁 Morgen maar even informeren.

20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dit inderdaad. Ik doe het wel, zijn op zich ook de kosten niet, maar heb er ook wel moeite mee. Eerst moet je zelf een potje aanleveren, dan moet mijn kind aan het werk en dan moet ik het weer kopen.
    Maar als we het niet kopen mag hij het de volgende dag wel gewoon meenemen, het wordt niet weggegooid. Dat haalt de grootste druk eraf.

Deel Deze Pagina