Pauze fruit

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chilleke, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Ik heb een bakje in de vorm van een appel waar mijn zoontje zijn fruit in mee krijgt. Daar kunnen ook prima druiven, mandarijntjes, kiwi's ed. in. Banaan doe ik gewoon zo in z'n tas.
    Hij heeft een Mepal trommel voor zijn brood. Van Kermit met bijpassende beker. En hij heeft een beker van Nemo voor zijn drinken in de ochtend pauze.

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.803
    9.315
    113
    Gelderland
    Ik heb een 2vaks bakje bij de ah vandaan met een klipsluiting. Ideaal want in het ene vakje gaat vaak een stuk fruit en in de ander dan een kaasje, komkommer of een volkoren koekje. Ook heb ik een klein tupperware achting doosje voor als ik een groot stuk of gemengd fruit meegeef en dan nog een grote trommel met bijpassend klein trommeltje die erin kan als er een vorkje meegeven wordt. Die van de ah is wel mijn favoriet!

3. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Geven jullie in 1 bakje het "10uurtje" mee en het brood voor tussen de middag? Of in 2 losse doosjes?

Nu heb ik hem 2daagjes aardbeien meegeven (hij is gek op fruit)
    De eerste dag zonder vork, de 2de dag bedacht ik me dat een vork wel handig was... Heb met een plakbandje een vorkje aan het bakje vastgemaakt, maar weet nou niet of dat nu een succes is ;):)
    Hoe doen jullie dat?

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb van de action rechthoekige platte bakjes en daar gaat het fruit in. Appel wordt misschien wat bruin maar ze eten het meestal prima op. Vorkje doe ik los in de tas.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier 2 mepal bekers en 2 trommels.

Fruit gaat in de een de brood voor de lunch in de andere

Hier gaat alles in de mepal van appel tot papaya nooit geen bruin fruit oid.
    De andere zit brood en meestal 2/3 snoepkommertjes

Koek en snoep en pakjes drinken zijn niet toe gestaan

6. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ja dat vind ik dus ook! Ontbijtkoek is juist goed en vooral voor haar ontlasting, ze heeft daar snel problemen mee. Buiten dat is het speciaal voor de kinderen gemaakt als tussendoortje op school dus waarom dat niet mag maar een liga wel kan ik dus niet bevatten.
    Maar ik ga zowieso even een gesprek aan met de directrice want ik vind dit gewoon niet fair. Ze heeft de eerste maanden dr kapitein koek opgegeten of een melk wafel. Ineens uit het niets kreeg ze het weer mee naar huis. Ik had dr toen pannenkoeken meegegeven met wat stroop, had ze wel opgegeten, en dat ze thuis kwam begon ze te huilen dat ze het niet mocht eten van de juf. Maar tegen mij zeggen ho maar.
    Dat ik dr ging halen op een woensdag had ze weer dr wafel niet opgegeten en ben ik dus met die wafel naar de juf gelopen van wat is dit? Dit hoort opgegeten te zijn.
    Toen kwam het verhaal van ja ze mag dat niet en ook geen pannenkoeken en bla bla.
    Ben best wel boos geworden en gezegd van luister als er iets is hoor je te weten als juf dat je dat tegen mij moet zeggen pffff

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Broodtrommel (Mepal of een andere, net welke schoon is) of een klein bakje (van de Action, met Micky Mouse en prinsessen ed), ligt er aan wat voor fruit ze mee krijgt. Als ik fruitsalade mee geef of ananas of meloen ofzo, dan doe ik het in de grote broodtrommel en dan doe ik er een vorkje bij, meestal een kunststof vorkje, zodat het niet erg is als ze hem kwijt raakt of weg gooit ofzo. Als ze een banaan mee krijgt, dan legt ze hem zodra ze op school is op de tafel van de juf, zodat hij nog een beetje netjes blijft (banaan in stukken wordt ook snel bruin).

8. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hmmm ik kreeg van de juf te horen dat er geen koek mee mocht ;) terwijl in de schoolregels (die ik pas nog gekregen heb) stond, dat een gezonde koek mag. Dus beetje vreemd 😁

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb zo'n klein broodtrommeltje van Mepal geloof ik, een halfje. Er kunnen 2 boterhammen in, maar in ons geval dus een appel, een handje druifjes, koekjes, etc. ik vind het voor sommige dingen best groot, maar als je een beetje een redelijke appel hebt, dan past het weer precies. Ik heb ook even moeten zoeken naar een handig formaat ;)

Zo eentje: http://www.kompaan.nl/tl_files/portfolio/rosti_mepal_catalogus/RostiMepal_catalogus_07_B.jpg

Zo hee, ik zoek op Mepal, zie ik dat we bijna de volledige collectie inmiddels in de kast hebben staan. Ik wist niet dat het allemaal Mepal was! Grote broodtrommel, platte broodtrommel, kleine kinderbroodtrommel, kleine beker, grote beker...

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Zelfde, met een elastiekje dan. Ik zie het wel vaker liggen van kinderen, met stukjes peer ofzo, is wel handiger!

11. tuc

tuc Niet meer actief

nou het is ter bevordering van de zelfstandigheid van de kinderen dat ze dit soort dingen vaak aan de kinderen zelf doorgeven. Maar een oannenkoek met stroop of een wafel als 10 uurtje..kon je zelf niet bedenken dat dat misschien niet de bedoeling was?? Waarom niet gewoon fruit?

12. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Nou ik kreeg ook pannenkoeken mee naar school, deed niemand moeilijk. Waarom mag een boterham met zoetigheid wel maar een neutrale pannekoek met zoetigheid niet. Vind ik onzin. En nee niet als 10 uurtje maar ipv brood. En die wafel is een melk wafel net zoals een liga, een tussendoortje met zuivel.
    Ik vind het klink klare onzin dat ze geen ontbijtkoek mag maar een liga wel word gedoogd. Mijn dochter eet geen liga dus vandaar de wafel of ontbijtkoek.
    En wat ik al eerder had gezegd wat je denk ik niet gelezen heb dat mijn dochter geen fan van fruit is maar ze wel rauwkost mee krijgt.
    Dus komkommer/tomaat met een ontbijtkoek als 10 uurtje

En ik ben hoofdverantwoordelijk voor mijn dochter dus de juf moet mij aanspreken als er iets is

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier staat in de schoolregels dat ze fruit mee mogen nemen of een gezonde koek. Maar Lisa kwam laatst uit school dat alleen fruit mocht. Nu krijgen ze hier ook altijd fruit mee, ik vind het ideaal, dan hebben ze het alvast gehad en kan ik ze 's middags iets anders geven. Op de bso krijgen ze trouwens ook 's middags fruit, ik vind het prima :). Als we aardbeien of frambozen hebben eten ze dat trouwens 's middags.

En wat betreft een gezonde koek, geen enkele koek is natuurlijk echt gezond. Waarom niet gewoon fruit mee? Ik vind het prima dat ze dat als standaard aanleren ipv koek.

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ben ik het ook wel mee eens eigenlijk. Hier hebben ze sinds 1 jan het snoepbeleid verder aan gescherpt. Het is nu alleen fruit of groente al het andere mag niet. Lunch is brood geen andere dingen.

Met trakteren idem als het gezond is mogen ze het op school opeten anders gaat het in de tas mee naar huis

15. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Mijn zoon is niet zo ochtend eter. Heeft moeite om zijn boterham
    Of iets anders op te eten voor hij naar school gaat. Dus hij heeft vaak niet alles op of maar halve en heeft dus wel honger om 10 uur. Sus dan is ontbijtkoek wel oke. Maar ja ;)

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier alleen fruit of groenten gelukkig, geen gedonder want veel ouders hebben geen idee van gezonde koeken ed.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja vraag ik me ook af. Wanneer ontbijtkoek niet mag kun je toch wel bedenken dat een pannenkoek met stroop al helemaal niet de bedoeling is.

18. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Nee wel lezen dames, dat zei ze tegelijk tegen me ;)

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar fruit kan dan toch ook? Dat vult toch ook, dan geef je desnoods 2 stuks mee. Lisa krijgt als ze kiwi kiest ook altijd nog een appel of een banaan mee, omdat 1 kiwi zo weinig is. Hier eten ze vaak ook weinig 's ochtends en ze weten dat ze dan moeten wachten tot het fruit en later pas brood. En als ze overblijven eet Lisa 3 boterhammen en Eva 2 :).

En 's ochtends iets van yoghurt of pap geven? Dat eet vaak wat makkelijker weg, als Lisa geen zin heeft om te eten 's ochtends gaat pap meestal wel goed.

Deel Deze Pagina