HSG onderzoek

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Hoop42, Mar 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik krijg 27 maart dit onderzoek.Wie heeft dit ook gehad en wat kan ik verwachten?

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @hoop ik heb het gisteren gehad.

Het onderzoek zelf is niet echt prettig, maar bij mij niet heel pijnlijk. Dit schijnt nogal wisselend te zijn, sommige ervaren het wel als erg pijnlijk. Zo ging het bij mij:
    Je moet de onderkant uitkleden, liggen in die oncharmante houding.
    Ze doen een catheter door je bm-mond en dan blazen ze een belletjes op zodat ie blijft zitten: dat is een erg ongi/kramp gevoel.
    Plat gaan liggen, vervolgens het inspuiten van die vloeistof is ff verrot :x, maar dat duurt maar even. Dan halen ze alles los, mag je ff naar de wc/wassen, er lag een maandverbandje klaar. Ik moest toen 10 min wachten en er werd een controlefoto gemaakt met je kleding aan.

3. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Bouwjaar: dank je wel voor je reactie!
    Het is dus geen pijnloos onderzoek.Maar het duurt in ieder geval niet lang.Ik zie er een beetje tegenop,maar tis voor het goede doel nietwaar.
    Heb jij van te voren pijnstillers ingenomen?

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    Noord-Holland
    Nee ik kan niet zeggen dat het pijnloos is, maar als je probeert te ontspannen (bijv door rustig ademen ofzo) het wel te doen is.
    Ik heb geen pijnstillers genomen van te voren, was niets over gezegd. Ik las dat sommigen dat weer wel krijgen.
    Achteraf gezien vond ik het ook niet nodig geweest ofzo. Maar... bij mij ging het goed. Als het het lastiger gaat is het misschien wel pijnlijker, dat weet ik niet. Dat weet je nooit van te voren.

Degene die het uitvoerde zei ook wel dat het inspuiten van de vloeistof vervelend was maar dat ik moest onthouden dat dat maar een minuutje duurde.
    Oja en ik deed mijn handen maar achter m'n hoofd...je bent geneigd naar je buik te grijpen en dan staan je vingers op de foto :)

5. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

dank je wel voor de tip! Lijkt me ook niet leuk om de foto nog een keer over te moeten doen!

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    Noord-Holland
    Nog een tip die ik las op ZP: trek een shirt/trui aan dat wat langer is, dan voel je je niet zo naakt als je daar zonder broek staat/ligt :)

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    In mijn ziekenhuis adviseren ze nadrukkelijk wel om vantevoren pijnstilling te nemen. Heb ik gedaan, en nog was het behoorlijk pijnlijk. Maar het is ook snel weer voorbij.
    Ik zou wel pijnstilling nemen (ibu ofzo).

Sterkte ermee!

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik heb het onderzoek na de derde IUI-behandeling gehad, in 2005. Ik had van tevoren pijstilling genomen (Ibuprofen en dan de hoogste dosis), dat was me ook aangeraden door de gyn. Het onderzoek is wel vervelend, maar het is me reuze meegevallen. Ik zat te wachten op de pijn toen ze begonnen met doorspuiten. Maar die kwam niet! Dus ik dacht dat ze nog moesten beginnen, terwijl ze al klaar waren.:) Ik heb de rest van de dag wel behoorlijk buikpijn gehad, dus ook toen nog pijnstilling genomen.

Succes!

9. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Bouwjaar: dat doe ik meestal;)

@Stiertje en Jippie: dank je wel voor jullie reactie.Ik ga zeker van tevoren ibuprofen innemen!

Heeft het bij jullie wel geholpen?

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Ik denk dat het anders nog vervelender was geweest.
    Maar volgens mij hangt het er ook vanaf hoe de situatie ervoor staat. Als je eileiders dicht zitten, kan ik me voorstellen dat het meer pijn doet dan wanneer alles gewoon aan de andere kant er weer uit kan.

Share This Page