Ik heb net een nieuwe afspraak gemaakt met de gynaecoloog. Even de geschiedenis: We zijn na een jaar proberen bij de gyn terecht gekomen, maar uit bloed- en zaadonderzoek kwam niets afwijkends. Op de echo waren wel een paar cystes te zien, maar het was net geen PCOS, ik heb ook elke cyclus een eisprong (dat zie ik aan ovulatietesten en temperaturen). Ik heb een laparoscopie gehad en mijn eileiders zijn doorgespoten, dat ging allemaal heel makkelijk en er was niets te zien. Wij zijn dus voor een aantal maanden terug gestuurd naar huis om het maar weer zelf te proberen, vooral omdat mijn cyclussen wat langer zijn en we dus minder kansen in een jaar hebben voor succes. Maar ondertussen nog steeds niets, noppes, nada. We gaan richting 2 jaar proberen, en het is nog niet 1 keer raak geweest, zelfs geen (vroege) miskramen. Nu ben ik nieuwsgierig wat de volgende stap zal zijn. Natuurlijk kunnen jullie niet in het hoofd van de gyn kijken, maar aangezien hier zo veel ervaring is hoop ik dat iemand een idee heeft wat waarschijnlijk is.
Je hebt al 16 cyclussen gehad zie ik, ben je voor 6 maanden weer naar huis gestuurd? Want hierna zal dan denk ik iui gaan plaatsvinden. Vaak als er niets gevonden wordt word je weer voor een half jaar naar huis gestuurd.
Ja, de laparoscopie is nu een half jaar geleden. Hij had eigenlijk gezegd dat we eind vh jaar/begin volgend jaar mochten komen, maar ik heb net gebeld en iets eerder afgesproken, op 11 november.
Het is altijd een beetje gokken wat een gyn zal beslissen maar ik denk dat je de volgende opties hebt: 1. met hormonen beginnen maar nog geen IUI, dus zelf 'aan de slag'. Beetje kijken hoe je lichaam reageert op hormonen en wellicht een dubbele eisprong creëren. 2. IUI, maar dan nog zonder hormonen dus in eigen cyclus. 3. IUI met hormonen, ook wellicht om een dubbele eisprong te creëren. Houd er in ieder geval rekening mee dat als je met hormonen begint dat het even kan duren voor je een goede dosis hebt gevonden. Soms gaat hier wel een half jaar overheen. Spannend zeg! Succes!
Jeetje, echt? Pffff Ik ga vast geduld sparen... Maar wel bedankt voor jullie antwoorden. Nu weet ik een beetje wat ik kan verwachten.
Hebben ze, behalve dat je ovu testen gebruikt en temperatuurt, ook gekeken of je wel echt een eisprong hebt? Je progesteron geprikt na je eisprong? Het kan zijn dat je eisprong net iets te zwak is, waardoor je wel alle hormonen aanmaakt die op testen terug te zien zijn, maar waardoor je eitje eigenlijk niet bevrucht kan worden. Als ze bij mij mijn progesteron niet hadden geprikt dan was ik nu ook nog bezig geweest onder het mom van 'er is niks aan de hand' Alles was bij mij goed, zelfs een lh piek, pms en bloeding na 14 dagen, maar mijn dominante follikel veranderde in een cyste ipv dat hij sprong. Pas toen mijn progesteron met een waarde van 1 terugkwam na mijn eisprong werd duidelijk waar het dus mis ging. Helaas lees ik heel vaak dat sommige ziekenhuizen verzaken progesteron te laten prikken als een vrouw een dominante follikel heeft en een bloeding na 14 dagen, maar het is wellicht iets om met je gyn te bespreken. Dan heb je in ieder geval alles uitgesloten.
Nee dat hebben ze niet gemeten, ik zal er naar vragen, bedankt voor de tip. Krijg je dan wel ook n stijging in temperatuur?
Ik kreeg een stijging in temperatuur, maar het was nooit een mooi duidelijk kaartje, hoewel ff altijd een eisprong aangaf. Ik kreeg ook last van mijn borsten de dagen erna enz enz...de gyn zei dat het toch de schommeling in hormonen was die dit alles veroorzaakte, zonder dat progesteron daarbij kwam kijken. Het lichaam zit soms vreemd in elkaar. De progesteronwaarde moet trouwens tussen de 5de en 7de dag na de eisprong geprikt worden en moet boven de 20 zijn (liefst boven 30).