Ik doe Flyball met mijn hond! Ze vind het altijd superleuk, maar fokt zichzelf helemaal op! Nu is het al verschillende keren voorgekomen dat ze zo opgefokt is, dat ze gewoon door haar poten zakt. Ze lijkt dan wel dronken en kan haarzelf niet meer goed op de been houden! Als ik haar dan goed vastpak en haar neer zet en gelijk ga wandelen met haar, dan is het over! Dit is nu al 2x gebeurd met flyball en 2x toen ik zelf hier thuis (op het veld) de bal aan het gooien was. Nu voor alle zekerheid toch maar een afspraak gemaakt om een echo van haar hart te laten maken. Mijn bazin (dierenarts) zei dat het het beter uitgesloten kan worden dat er iets met haar hart is (ben ik het helemaal mee eens), dus vandaag een afspraak gemaakt en volgende week maandag gaan we daar heen en hopen uiteraard op een goede uitslag! Zodat ik in ieder geval gerust kan flyballen met haar! En mocht er wel iets zijn waardoor ze dit soort "flauwtes" krijgt bij inspanning, dan moeten we maar gaan stoppen met flyball! Ik hoop het niet!
Vervelend zeg, succes ermee! Ligt het niet aan het weer nu? Merk in ieder geval dat mijn katten errug mak zijn nu! Normaal gesproken vliegt er vanalles door het huis en gooien ze de bloempotten van de vensterbank, maar nu liggen ze voor pampus languit op de vloer, totdat het 's avonds een beetje afkoelt
Vervelend....kan me best voorstellen dat je je dan druk gaat maken en een echo wilt maken.Onze hond heeft in april ook een echo gehad.Hou er wel rekening mee dat het wel even duurt voordat het haar terug is gegroeid.Onze hond heeft nu pas een paar korte haartjes. Hoop dat de uitslag goed zal zijn.Sterkte !!
Ik hoop dat het niks is! Als onze kat schrikt, dan werkt heel zijn achterkant niet meer mee! Zijn achterpoten hangen dan helemaal slap en hij wil dan ook wel eens zijn plas laten lopen. De dierenarts kon niks vinden, maar het gebeurd ook alleen als hij echt goed schrikt, wij moeten nu ook nog een andere deurbel aanschaffen omdat mensen hier zo hard op rammen dat het dus ook gebeurd!
Wat voor ras heb je en hoe oud is je hond? Hier namelijk hetzelfde gehad met onze hond (border collie). In het eerste jaar dat we haar hadden zakte ze weleens door haar poten en viel dan gewoon om. Ook allerlei onderzoeken gehad. Daar kwam uit dat het twee dingen konden zijn: epilepsie of ze zou er overheen groeien. Gelukkig was het het laatste, na haar 2e jaar heeft ze er nooit meer last van gehad (ze is nu vijf). Ik hoop dat het niets blijkt te zijn!
Brrr... dat is inderdaad eng. Ik moet eigenlijk meteen denken aan DCM (komt oa voor bij de Weimaraners) maar ik weet niet exact of dat dan ook die flauwtes veroorzaakt. Ik hoop dat het meevalt en dat er geen hartproblemen zijn, sterkte ermee.
@ElletjJo: Nee, want ze heeft het eerder gehad en toen was het niet zo warm. Dus het is niet echt afhankelijk van het weer. @boni001: Skye is 4 jaar en is een mechelse herder. Dus of ze er ook echt overheen gaat groeien weet ik niet. Ze heeft het ook niet vanaf het begin gehad. Het is ook alleen maar bij erge inspanning. @Hopmarjanneke: DCM is toch wel iets heftiger, maar daar overlijden ook honden aan zonder dat ze symptomen hadden! Tja, het zou een trieste zaak zijn als het DCM blijkt te zijn! Ik ga er maar gewoon niet van uit. Zeker omdat bij DCM het proces best snel verloopt. Dus tussen de symptomen en het overlijden zit relatief weinig tijd. En bij Skye is het over 1 jaar verdeeld gebeurd.
Ah getsie zeg Wij hebben het ook met onze pup, dat hij soms gewoon door zn poten zakt en ons aankijkt van 'wat doe je nou' Ook vaak helemaal door het dolle heen. Ze dachten bij ons aan HD, is het gelukkig niet en de kapselbanden enzo zien er goed uit. Heb al een keer rontgenfoto's laten maken van beide voorpoten omdat hij elke keer door 1 poot heen zakte voor. Pas geleden was het linksvoor en rechts achter, het leek net een zeehond als hij liep, zo zielig. Paar dagen goed rust gehad en wat pijnstillers en hij gaat met sprongen vooruit, wel houden we hem nog een paar weken aan de lijn om zn spieren aan te laten sterken, anders heeft hij het zo weer. Bij ons schijnt het voor te komen tot een jaar, daarna zou het grotendeels over moeten zijn, dus nog 4 maandjes door bijten. Ik hoop dat er wat uit de echo komt bij jullie, dan heb je zelf ook meer zekerheid in wat je wel en niet kunt doen.
Ja precies!! Ik verwacht ook niks geks op de echo, ik denk dat het puur komt door de stress en dat ze dan wat over verhit raakt ofzo, maar gewoon puur voor alle zekerheid laat ik haar hart checken. Dat het in ieder geval niet daaraan ligt.