Hallo allemaal, Nu meld ik me ook bij de MMM clubs... twee jaar geleden op het forum begonnen toen ik voor de eerste keer zwanger was. Toen konden we nog niet bevroeden waar we nu zouden staan. Inmiddels drie miskramen gehad en weten we dat mijn man een translocatie heeft. De gyn had drie weken geleden nog gezegd dat er alleen de mogelijkheid bestaat een miskraam te krijgen, of een gezonde zwangerschap. Hij zei dus dat het maar gewoon moesten blijven proberen, maar er vanuit gaat dat ik wel meer miskramen zal krijgen. Dat was al schrikken, maar vorige week hoorden we van de klinish geneticus dat omdat het om chromosoom 13 gaat, we ook een grote kans hebben op een zwaar gehandicapt kind. Zomaar blijven proberen, met verhoogde kans op een miskraam, is nu geen optie meer. Nu komen we in aanmerking voor PGD, deze week hebben we een intake. Ik vraag me af of er meer zijn die nu in deze procedure zitten? Ik zou heel graag mijn vragen, spanningen etc met mensen willen delen die hetzelfde doormaken. Mijn man is niet zo'n prater, gesprekken met de meeste vriendinnen komen ook niet veel verder dan "wat erg voor je". Dat waardeer en begrijp ik, maar ik denk dat alleen mensen die het doormaken het echt kunnen begrijpen... Ik las net dat een punctie als een poging geldt. Wat nou als er geen goed embryo bij zit?? Dan heb je dus pech gehad? Ik schrok daar wel van.. wat een spanning zal dat worden, tussen de eicellen kweken, puncties, embryos afwachten, genetische testen afwachten, terugplaatsing.... Vind het daarnaast ook eng omdat mijn lichaam verder gezond is. Daar moet ik nu een hoop zooi in gaan spuiten. We moeten er doorheen, we willen al jaren zo graag een kind.... Ik hoop op reacties van mensen die hetzelfde doormaken of hebben doorgemaakt... misschien helpt het met elkaar erover te schrijven. Groetjes Alles