Hallo allemaal, ik heb een vraag over de flesvoedingen van onze dochter. Ze krijgt hypoallergeen van Nutrilon 1. ze weegt nu zo rond de 5300 gram en is 2,5 maand oud. Ze drinkt lekker. Nu zeggen ze op het consultatiebureau dat ze 5 flessen van 180X6 mag hebben. Maar, we hebben 2 'probleempjes': ze drinkt geregeld de 180 niet leeg, en ze redt die pauzes van 4 uur niet. Ze slaapt wel lekker door. Het schema is nu meestal: 7.00/7.15 10.30 13.30 16.30 19.30 22.30/22.45 Vaak drinkt ze 's ochtends een fles van 180X6, de andere flessen 150X5, de een na laatste fles soms wel 180 en de laatste fles drinkt ze vaak maar 90 of 100 op. Dit wisselt wel hoor, ene keer moet ik wat bij maken en andere keer laat ze vrolijk 40 staan. Maar aan het einde van de dag heeft ze iig niet te veel gekregen. In de ochtend heeft ze echt na 3 a 3,5 uur al weer honger! In de middag zou het soms wel lukken om wat te 'rekken', zeker als ik met haar naar buiten ga. Maar goed, dan komt de rest van het schema in de knoei, en om pas om 23.30 de laatste fles te geven vinden we niet fijn. Ze slaapt dan net zo goed tot 7 uur dus dat maakt niet uit. Hebben een paar keer een dag gehad met 5 flessen, maar dan werd ze vaak voor 5 uur wakker omdat ze honger had. Nu vraag je je misschien af, wat maak ik me druk, maar ik vraag me eigenlijk af of het nog wel oke is die 6 flessen, verandert dat uiteindelijk wel weer, of moeten we het toch zelf gaan rekken naar 5 flessen? Want ben nu een beetje bang dat we haar overvoeren, niet qua hoeveelheid maar wel qua hoe vaak. Maar hebben ook geen zin in een hongerig kind 's nachts.. Ze spuugt weinig, heeft wel geregeld even de hik, is meestal wel rustig en slaapt 's nachts dus wel goed. iemand hier misschien ervaring mee? Vast bedankt, groetjes, Sas Edit moderator: verplaatst naar Voeding -> Flesvoeding
Gewoon 6 flessen blijven geven totdat ze wel die 180 goed drinkt. Mijn zoontje heeft ook redelijk lang 6*150/5 gedronken. Hij is rond de 13 weken overgegaan naar die 5 flessen. Soms zijn ze er gewoon niet aan toe. Mijn zoontje gaf zelf goed aan dat hij naar 5 flessen kon. Hij rommelde even met zijn slaapje, sliep 's ochtends net iets langer door, kwam overdag wel eerder om flesjes..
Het woordje dat ik in jouw citaat vetgedrukt heb, zegt volgens mij genoeg: het MAG, het hoeft niet Als je kindje er niet aan toe is, kun jij je wel in allerlei bochten gaan wringen, maar dat werkt niet. Het enige wat je dan krijgt, is een ongelukkige baby en een ongelukkige mama. En dat moet natuurlijk niet. Doe wat je denkt dat het beste is voor haar en voor jou. Onze dochter zat tot vorige week vrijdag (17,5 week) nog steeds op vijf flessen van 150/5. Flessen van 180/6 probeerde ik niet eens, omdat ze af en toe van die 150/5 wel iets liet staan en ze nooit aangaf dat ze meer wilde. En ze groeide wel goed hoor! Dus hebben we er nooit een probleem van gemaakt.
Hallo, bedankt voor de reacties. De flessen gaan nu beter. afgelopen dagen was het 5 van 180! Ben benieuwd of het zo blijft. groetjes,