Dit is bij mij eergisteren geconstateerd. Na twee jaar MMM, zes IUI's, tig eerdere onderzoeken... Ik verwachtte te horen nu door te kunnen voor ivf, maar nee . Eerst moet dit opgelost worden. De redenen zijn duidelijk, met name voor de baby (kans op zwangerschap, kans op miskraam, laag IQ). Zelf heb ik nauwelijks klachten, hoewel ik nu wel wat kleine klachten van de laatste maanden kan plaatsen. Ik baal zo dat er voor de zoveelste keer vertraging optreedt. Volgens mij gaat het instellen van de schildklier wel even duren. Wie heeft/had er ook een te snelle schildklier (dat is een stuk zeldzamer dan een te trage) en wil zijn ervaringen delen?
Wat afschuwelijk zeg!! Ben je al zo lang in het ZH en word dit nu pas ontdekt!! :x Ik heb zelf (ook) een rare schildklier, die van mij werkte te langzaam maar na behandeling van mn schilkklier kwam ik ineens in een Hyper terecht (dan werkt hij te snel). Man, wat voelde ik me belabberd!! Inmiddels ben ik goed ingesteld, maar heb wel begrepen dat dat met een schildklier die uit zichzelf te snel werkt, lastiger is. Ondanks dat ik dus geen verstand heb van schildklieren die uit zichzelf te snel werken, wil ik je wel even veel succes wensen! Misschien heb je wat aan de info wat op de site van Freya staat? Schildklier en zwangerschap en aan de info welke op de site van schildklierstichting staat? Schildklier en Zwangerschap / Schildklierstichting Nederland Veel succes en geluk!!
Dankjewel voor je steun Maartje. Ik heb toevallig net die sites bekeken. Ik zie dat ik nog een heel traject te gaan heb.
Die van mij werkte ook te snel,krijg nu medicatie daarvoor maar was niet bezig met mijn kinderwens. In nov mag ik stoppen en dan maar hopen dat ie weer normaal gaat werken,zoja,dan wil ik volgend jaar weer verder. Oja,je schildklier wordt een jaar stilgelegd omdat ie tot rust moet komen.Van mijn internist mocht ik wel zwanger worden maar dan moet de medicatie worden aangepast.
@ Chillin: Dank voor je reactie. Dus jij mag gewoon zwanger worden, nog tijdens het slikken? Ik las ergens dat dat voor het ongeboren kind nog wel risico's geeft. Weet jij daar iets van? Ik las ook ergens dat de beste manier is om de schildklier meteen uit te schakelen met een radioactief goedje. Dan mag je iig een half jaar niet zwanger worden. Maar daarna is het veiliger tijdens een zwangerschap. Maar ik vind het wel een prettig idee als er eerst gewoon met pillen wordt gewerkt! En o ja, ik zie dat je al een dochter hebt. Had je toen nog een goed werkende schildklier?