Korter ongesteld na Primolut kuur?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Doortje86, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje86

Doortje86 Lid

19 sep 2013
    93
    1
    0
    Hoi meiden, nog geen week terug stelde ik de vraag hoe lang het duurt dat je ongesteld wordt na een kuur primolut (3x 5 dagen). Het duurde uiteindelijk 5 dagen. Gister was in ongesteld maar nu al haast niets meer...?!? Klopt dat? Ben je minder en korter ongesteld?

Ik zit midden in een icsi poging en moest beginnen met slikken van pil op het moment dat ik ongesteld werd maar er is nu niks meer... Je snapt dat ik dan twijfel.

Alvast bedankt voor de reactie!

Morgen bel ik overigens het ziekenhuis hoor, maar was alvast benieuwd.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ja, dat kan. Over het algemeen heb je geen eisprong gehad als je een Primolut-kuur voorgeschreven krijgt. Geen eisprong, betekent ook geen opbouw van het baarmoederslijmvlies. Wat betekent dat er tijdens de menstruatie ook weinig af te stoten valt.

Hier ook altijd korte menstruaties na een Primolut-kuur, soms maar 1-2 dagen met vrij weinig helderrood bloedverlies. Ik zou gisteren als cyclusdag 1 tellen en gewoon beginnen met de pil. Succes!

3. Doortje86

Doortje86 Lid

19 sep 2013
    93
    1
    0
    Hoi Jippie, ja gister al begonnen met pil hoor maar je twijfelt wel als de dag daarna bij niets meer te bekennen is! Haha...

Ik heb pcos dus sowieso nauwelijks een ei... Gyn zag 2 weken terug wel wat opbouw van slijm maar niet veel dus. Dank je voor je reactie.

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Het kan idd zijn dat er de laatste ronde weinig bms is opgebouwd en dan is de duur van je menstruatie ook korter. Heb ik ook vaak gehad dus maak je geen zorgen :)

Deel Deze Pagina