Ik zat in de jaren '80 op school en kreeg schoolmelk. Volgens mij had ik daar een Ligakoek bij, zo eentje met twee van die schuine helften en waar rozijntjes inzitten.
Wij graaiden vaak smorgens nog even een stuk fruit uit de fruitschaal of een liga uit de kast. Toch kwam het ook regelmatig voor dat we zonder iets op school zaten.
De beroemde Liga koek, en schoolmelk. Ik ben allergisch voor melkproducten, dus je begrijpt dat was een drama. Al snel kreeg ik een beker sap mee.
Hetzelfde hier. In de lagere klassen moest het fruit zijn. Maar in de hogere klassen mocht je ook koek of iets anders meenemen.
Meestal een doosje sap of melk met een stuk fruit en een koekje. Af en toe ook een tupper met kaasblokjes of stukjes wortel met wat suiker op (was een hit bij mijn vriendinnen).
Drinken mee in een beker en altijd iets te eten bijv blokjes kaas,ontbijtkoek,liga,fruit etc O'ja ik ben van 1980
Ik ben van 88 en wij hadden altijd een beker drinken bij, kan me niet meer herinneren wat voor drinken maar ik gok melk of water. Verder afgewisseld fruit of een liga. En dan aten we het op in de kring. Wat ik me nog kan herinneren is dat het meisje naast mij in de kring altijd van die kinderkoekjes bij had met een figuurtje erop en we 1 liga tegen 1 koekje ruilden.
Ik ben van 1982, volgens mij hadden wij helemaal niks mee naar school. Gewoon van half 9 tot 12 uur zonder eetpauze en dan naar huis om te eten en om half 2 weer op school.
Jaren 90, ik ben van 1990. Kreeg meestal droge crackers mee (die goedkope, die je kunt breken). Vind ze nog steeds heel lekker. Drinken.. volgens mij ranja, wicky etc. Ik lust geen melk.
Het enige wat ik me herinner is dat een meisje in mijn klas, oranje haren, altijd tomaat meenam en zo opat als wij een appel eten. Ik vond het zo gek een kind dat gewoon tomaat at haha, omdat ik het echt vies vond, Andere wat ik me herinner is een meisje dat altijd crackers mee had. Die gewone goedkope vijf crackertjes ofzo in een pakje. Ik herinner me dit omdat ik er altijd jaloers op was. Ik wilde dat ook maar kreeg dat nooit mee. Wat ik zelf meenam? Geen idee. Bovenstaande herinner ik me heel goed, maar van mezelf ben ik het vergeten. Ben van 82.
oja, kan mij naast schoolmelk ook nog pakjes ''tjolk'' herinneren.....(en dan kon je een knuffel sparen bij de tjolk, ik had een groot roze konijn haha) en pakjes ''djouze''.......(o, komt gelijk de combinatie met ''smacs'' naar boven, in die oranje zakjes....)ben van '79...
Tjolk ja, dat was vroeger echt lekker. Had t een jaar geleden bij de jumbo gezien. Had t meteen meegnomen voor de kinderen.......en zelf uiteraard weer gedronken.....maar wat was t oh zo niet lekker meer zeg 😂😂 geef mij maar gewone chocomel hoor lol
Zitten nogal wat jaartjes tussen ons. Zij jaren 90, dus waarschijnlijk 94 begonnen op school en ik ben al in 86 op school begonnen tot 94. Maar ik weet ook nog hoe dat meisje heette dus haha. Wie weet.
Ik ben van 1985 en kreeg nooit iets mee behalve gewoon brood voor tussen de middag. Maar mijn klasgenootjes wel hoor, vaak een liga oid. (Zie uitslag poll). Ik was gewoon heel zielig hahaha De kids krijgen nu een plak ontbijtkoek of milkbreak ofzo mee. En fruit of rauwkost. Die zijn dus een stuk beter bedeeld...