hongerige baby

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door jesjuh, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje is nu bijna 5 weken oud. Van het CB mocht ik 7 voedingen geven van 120 cc water en dan voeding erbij. Toen ik vorige week ff naar de inloop was geweest om hem te wegen zeiden ze inene dat dat veel te veel was en weer terug moest naar 7 voedingen van 90 cc water en dan voeding erbij. Dat heb ik dus gedaan maar nu huilt hij veel meer en is hij ook veel onrustiger. Overdag gaat het nog redelijk maar savonds is het echt veel huilen geblazen. Tot 1 a 2 uur snachts!!! De nachten slaapt hij dan wel weer goed door maar dat is omdat ik de laatste voeding en de nacht voeding toch gewoon 120 cc geef. Nu zat ik er over te denken om voeding te geven voor hongerige baby's. Aangezien hij vaak al na 2 a 2,5 weer komt voor een fles en niet meer te sussen is met een speentje. Mijn vraag is of je dat wel mag geven aan zo'n jonge baby. Heeft iemand hier ervaring mee of nog wat goede tips??

Oja als ik wel alle voedingen 120cc geef dan gooit hij er zeker 1 weer uit op een dag dus dat is iig geen oplossing.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat de avonden onrustig zijn is niet raar. Daar is zelfs een woord voor: "clusteren".. Veel baby's, vaak BV maar ook bij FV, hebben in de avond een paar uur dat ze veel aandacht willen en meer voeding. Er wordt gezegd dat ze dan de dag afsluiten en zich voltanken voor de nacht..

7 keer 120/4 is wel veel. Dat is een hoeveelheid voor kindjes van 6 kilo. (regel is 150cc aangemaakte voeding per kilo)
    Dan ga je eerder richting de 6 flessen.

Opzich is het geen gek idee om te combineren. Dus de 1e fles in de ochtend 120/4, en de laatste of laatste 2 ook 120/4. En dan de flessen overdag 90/3.
    Of je maakt steeds flessen van 120/4, maar giet er dan 20cc uit. Zodat je steeds flessen van 110-115cc aangemaakte voeding hebt..

3. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    allereerst bedankt voor je reactie.
    Maar hij komt overdag vaak alweer na 2 a 2,5 uur vragen om voeding. dus in dat geval zeg je dan kun je beter 120 aanmaken en eruit gooien tot ong 110 cc?

4. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    #4 sneeuwpop, 11 feb 2010
    Laatst bewerkt: 12 feb 2010
    hoi,

ik zou zeggen ga op je eigen gevoel af hier heel wat nachten drama gehad omdat zoonlief m niet tevreden voelde en idd op de avonden gaan ze clusteren.
    mijn zoon was drama tot 2 a 5.30 in de ochtend en maar drinken en drinken, c.b trok ik me niet zoveel van aan en had de laatse avond voeding er al af voor de 2mnd.
    ik zou zeggen ga terug van waar je zoontje zich goed bij voelde ook goed van doorsliep, tenzij het natuurlijk veel over geeft of er wat anders is.
    ik heb m,n beide zoons gelijk na de bevalling op voeding voor hongerige baby`s gezet bevalt me uitstekend.

hoeveel weegt je zoontje nu dan? en wat bedoel je met een voeding erbij? een extra fles? of een schep voeding extra in de fles?
    want met een fles extra kom je op 8 flessen uit en dat vind ik veel.

5. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik ben het met deepfreeze eens.
    Ik zou ook 2 flessen groter aanbieden, op die manier krijgt hij over de gehele dag meer binnen en zal hij meer tijd tussen de voedingen laten. Je geeft zelf aan dat hij overdag maar 2 2,5uur tussen de voedingen laat, ik denk dat als je wat meer grotere flesjes geeft dat ook beter gaat. Het is hetzelfde princiepe als bij ons hoe meer we overdag eten hoe minder honger we snachts hebben, snap je wat ik bedoel??? Ik zou niet zo snel overstappen op andere voeding hoor, daarvan merkt je pas na 1 a 2 weken of het werkt en is voor je kleintje ook niet fijn om telkens te wisselen.

Suc6
    groetjes Kim

6. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    HIj woog vorige week donderdag 4150 gr. En bij de geboorte woog hij 3242 gr. En volgens het CB was hij nu dus wat aan de zware kant. En dat is precies wat me aan het twijfelen maakt. Ik wil hem niet "volproppen"zeg maar, maar ik wil mijn mannetje ook geen honger laten hebben!!
    Wat voeding erbij betreft bedoelde ik niet een flesje erbij want dat zou idd veel te veel worden. Ik bedoelde 120cc water en dan de voedings scheppen erbij doen. dus dat je 135 cc voeding krijgt. Deze flesjes drinkt hij overigens niet op hoor!!!

Ik heb sinds gistermiddag hem gewoon meer voeding aangeboden en hij drinkt ong. 110 a 120cc per voeding. En hij heeft iedere keer netjes minimaal 3 uur tussen de voedingen in laten zitten. 1x kwam hij al na 2:45 uur maar dat heb ik netjes weten te rekken tot 3 uur en een kwartier! De nachten heeft hij ook lekker gedaan, en de ochtend ook. Hij maag nu weer bijna zijn flesje hebben en ik hoor hem zo nu en dan geluidjes maken dus denk dat hij zo komt. Wel is hij gister eind van de middag en avond heel onrustig geweest. Steeds wakker om de 10 min. Maar ik heb het idee dat hij zich steeds wakker slaat met zijn armpjes. Als ik hem in een omslagdoek in bed leg met zijn armpjes erin en naar beneden (niet strak) dan slaapt hij makkelijker in.

maar wat voeding betreft ga ik de komende dagen gewoon flesjes van ong 110cc aanbieden en kijken hoe dat gaat lopen. ggrrr lang leven die onzekerheid hihihihi Bedankt voor jullie tips dames!!! Voel me een stuk rustiger nu.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Rekken is niet altijd nodig trouwens.. Soms kom je op 2.45 uit, maar hier bleek dan vaak dat ons jochie bij een fles later gewoon 3.15 ertussen liet. Ben je ook 6 uur verder. En geeft minder gedoe ;)

8. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    ja dat klopt ik doe dat ook niet als hij jengelig is maar hij was heel erg rustig en lag een beetje rond te kijken op mijn arm. Ik dacht zolang hij zo is vind ik het prima en dan komt het voor de rest van de dag net wat mooier uit kwa schema.

9. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Tegen mij zeiden ze op het cb dat je moet uitkijken met extra flesjes en grotere voedingen, omdat je kind daarmee het risico loopt te dik te worden. Maar ja ik heb een 4 maanden oude bonk van bijna 8 kilo, dus misschien was dat alleen op mij van toepassing ;)
    Mij werd aangeraden om een of twee schepjes "standaard" te vervangen door "extra forte" (ofzo, dat spul voor hongerige babies in ieder geval). Hier werkt dat prima. Meneer krijgt 'savonds een half om half flesje voor het slapen gaan en dat gaat hartstikke goed. Ik weet alleen niet of dat bij jongere kindjes ook zo werkt.

10. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

hier een meisje van 5 en halve week.
    ze krijgt nu om de 4 uur voeding en wel 150ml+5 schepjes.
    ze heeft echt niet genoeg aan de 130 meer.
    normaal zou ik overstappen op hongerige baby's, maar omdat we de afgelopen week al paar keer zijn overgestapt op andere voeding ivm spugen en diaree, lijkt dit me niet verstandig, wat denken jullie?

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Inkiewinkie, hier hebben ze dat ook gezegd. Ook zo'n grote hier, en daarmee veel honger. Bij te grote flessen wordt de maag opgerekt, en met een grote maag heb je ook sneller weer honger. Dus als je die teveel oprekt heb je kans dat ze zich overeten..

Butterfly, ik zou er voorzichtig mee zijn.
    Die hongerige baby voeding ligt vaak stevig op de maag. Mijn jochie had gewoon geen last van spugen, maar toen we met 3,5 maand Nutrilon Forte zijn gebruiken begon dat wel. Het was niet veel, maar wel een duidelijk verschil.
    Dat hebben we dan wel opgelost met nutriton, wat we vooral gebruikten omdat ons jochie nog steeds honger had. Met die nutriton was de honger eindelijk voorbij, en het spugen ook.

Daarbij is die aangepaste voeding vaak juist lichter verteerbaar. In ieder geval hypoallergene voeding, maar Omneo ook dacht ik. Dus dan kun je nog beter terug naar standaard eerst? evt met nutriton erin tegen het spugen. Alleen nutriton geeft ook weer meer kans op diarree..

Wat een gedoe met die voedingen toch ;)

12. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

echt gedoe met voedingen zeg!

Hier eerst standaard, door spugen nutriton erdoor gedaan, maar daar kreeg ze giga diaree van, dus toen over naar comfort, maar nog steeds aan de diaree, en nu dus gemengd, 3 schepjes comfort en 2 standaard.Dit gaat goed, behalve dan dat ze soms best hongerig is.

Deel Deze Pagina