Al 7 maanden aan het klooien met mijn gezondheid

Discussie in 'De lounge' gestart door sweetchocolate, 14 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hallo dames,

Ik moet even van mij afschrijven, aangezien ik er nu echt gek van word.

Het begon allemaal in december 2012. Keelpijn, die na 2 weken eindelijk verdween. Om vervolgens iedere maand terug te komen en weer 2 weken aan te houden. Waarvan de laatste 2 keer gepaard gaat met ook volle holtes en een hoofd dat zwaar voelt en lijkt uit elkaar te knallen van pijn. Paracetamol en keelpastilles helpen totaal niet, waardoor ik in die periodes continue metenorme pijn loop. En dat terwijl ik een hele hoge pijngrens heb. Afgelopen donderdag was het weer zover... De keelpijn begon weer! Inmiddels de zevende keer in 7 maanden tijd. Toch maar de huisarts gebeld aangezien ik het zat was al die keelpijn en gekwakkel met mijn gezondheid. Assistente zei je eigen huisarts is op vakantie, bel over 2 weken maar terug. In noodgevallen zou ik bij de vervangende huisarts terecht kunnen. Ik vond dat toen nog niet nodig en heb dus geen afspraak gemaakt.

Achteraf dom van mijzelf. Inmiddels verga ik van de pijn die in al die tijd nog nooit zo hevig is geweest, na het slikken van 2 ibruprofens inmiddels een uur geleden. Ook de keelpastilles doen hun werk niet.

Ik lig al vanaf 22:00 uur in bed en heb maar liefst 2 uur naar schatting echt geslapen, het zij dan wel niet heel diep, maar toch. Ik ben echt heel moe, maar door pijn kan ik niet slapen. Dus als iemand mij in coma wilt slaan, graag! ;)

Wat moet ik hier nou mee? Is dit een gevalletje hap? Liever doe ik dat niet, maar om dit nog 1 dag langer uit te houden om in de hoop maandag terecht te kunnen bij de vervangend arts maandag zie ik niet zitten, aangezien ik gek word van de pijn. Daarbij heb ik de zorg voor 2 kids nu alleen (partner gaat vandaag op zakenreis tot donderdag). Om hiervoor de kids te dumpen bij familie/vrienden, omdat ik mij niet lekker voel en slecht slaap vind ik not done.

Iemand een idee wat die keelpijn kan zijn?

Groet,
    Sweetchocolate

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Geen idee wat de keel pijn kan zijn maar het lijkt mij zeker iets om te laten bekijken.

Het klopt natuurlijk niet dat dit telkens terug komt.

3. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Heb je al jouw amandelen laten knippen? Verder als je het echt niet volhoud zou ik toch hap bellen!

4. Tese

Tese Niet meer actief

Klinkt als een erg lage weerstand. Dus ik zal daar aan gaan werken. Maar bij de hap kunnen ze er niets aan doen. Het moet gewoon over gaan. Ze kunnen er niet meer voor geven als je nu al neemt.

5. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Wat vervelend voor je zeg! Dit kost zoveel energie. Ik zat ook al te denken aan je keelamandelen want het klinkt als een chronische keelontsteking. Heb je ook koorts? Het zou ook een heftige vorm van hooikoorts kunnen zijn, hoewel dat speelde 7 maanden geleden nog niet.

Nou ik zou gewoon de hap bellen, en de situatie eerlijk uitleggen. Sterkte! Oh en waterijsjes eten kan nog wel eens helpen.

6. lioness74

lioness74 Niet meer actief

#6 lioness74, 14 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jul 2013
    Is het geen bacteriele infectie ipv een virus?
    Die gaan niet vanzelf over nl.
    Èn je staat op je kop van de pijn.....sterkte.
    Ik zou dus in jouw geval wel naar de HAP gaan. Misschien krijg je antibiotica.

7. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Ik ken je gevoel. Ik ben ook al 2 maanden bezig. Ik ben wel naar de ha gegaan en ik bleek een bacteriële infectie te hebben waardoor ik mezelf steeds weer aanstak. Mijn zoontje was ook mee omdat ik hem niet alleen kon laten en die liep ook te snotteren, dus de ha vroeg Hoe lang hij al verkouden was. Ik zei dat dit al maanden zo bij hem is, het komt en het gaat, maar ja al zijn kinderen in de klas hadden dat wel. Bleek hij dus ook een bacteriële luchtwegeninfectie te hebben en wij elkaar steeds aan te steken. Ik heb 2 antibiotica kuren nodig gehad om er helemaal vanaf te komen en m'n zoon 1. Ik hoorde wel van de ha dat het heerst. Dus ik zou zeggen bellen met die hap.

8. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Klinkt heeel erg bekend, heb er al 7 jaar last van. Het begon bij mij met een extreme vorm van de ziekte van Pfeiffer. Ben er echt enorm ziek van geweest, met hele hoge koorts en opgezwollen amandelen, kon niet meer eten en nauwelijks drinken. Sinds die tijd om de haverklap keelpijn, weerstand is verzwakt. Heb er 2 jaar geleden voor gekozen om de keelamandelen te laten verwijderen (ook geen pretje overigens) en sindsdien heb ik wel minder echte keelontstekingen. Maar dr keelpijn blijft wel, is echt een zwakke plek. Zeker in de periode van september tm januari ben ik vaak ziek.

9. mamaliesjejuult

mamaliesjejuult Actief lid

7 jul 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou je toch aanraden zou snel mogelijk een arts te raadplegen, mijn vriendin was namelijk 8maand zwanger toen ze na een half jaar keelpijn (zoals jij , soms wel, soms niet) toch op onderzoek ging, en er werd keelkanker ontdekt, gelukkig is ze voorlopig toch genezen

10. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    ik zou zeker de hap bellen, daar zijn ze voor. Voor advies en zo nodig laten ze je komen. Heb je koorts? Het virus kan inmiddels weg zijn en je kunt nu een bacteriele complicatie hebben. Ik zou even bellen.

11. sweetchocolate

Het rare is heb geen koorts. Gewoon 37.2. Dat van keelkanker schrok ik wel van. Mijn amandelen zijn er niet uit.

Net de hap gebeld, omdat ik echt gek word en genoeg paracetamol/ibruprofen slik en het helpt geen drol. Weet niet waarom ik het slik. Hap wimpelt het af met je hebt geen koorts, kwijlt niet en je kan je kaken nog bewegen. Bel morgen maar je huisarts.

Advies heb ik verder niet gekregen. Enigste advies was dat ik naar mijn eigen ha moest gaan

12. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Bij de ziekte van pfeiffer hoort toch ook dat je steeds keelpijn hebt? Ik zou naar de hap gaan en me laten prikken.

13. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Heb je n keer een ab kuur gehad voor de keelpijn?

En het klinkt alsof het tijd is om je amandelen eruit te halen ;) ik heb 3 keer vrij achter elkaar een keelontsteking gehad, ab kuur hielp niet. En toen zijn mijn amandelen eruitg gehaald.
    Sinds dien alleen keelpijn als ik snotverkouden was

14. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik zou eens vragen om een bloedonderzoek. En testen op pfeiffer? Misschien heb je het al door gemaakt, misschien ook niet. Maar dit zou best wel eens zoiets kunnen zijn. Heb je meer klachten of is het echt alleen de holtes e.d.?

Weet niet of je ook vitamine preparaten slikt? Ik zou je adviseren om acidophilus te gaan slikken, dit is een probiotica die zorgt voor een goede balans in je darmen, en daardoor dus ook in de rest van je lichaam. Ik heb tijden echt heel vaak bijholteontstekingen gehad en keelontstekingen e.d. En toen ik dit ben gaan gebruiken is het een heel stuk minder geworden. (je kunt dit kopen in een gezondheids/reform winkel).

Zou overigens ook jezelf laten onderzoeken op immuunproblemen. En laat je niet te snel afschepen want dit is niet normaal natuurlijk.

Ik ben zelf ruim een jaar uit de running geweest vanwege pfeiffer met allerlei bijkomende klachten, ben toen doorgestuurd voor second opinion, want ik ben gewoon elke keer naar de huisarts gegaan, toen zij ook zoiets had van dit duurt wel erg lang ben ik verder onderzocht. Maar ik had dan ook wel flink hoge koorts elke maand.

Dus gewoon elke keer als het weer begint direct naar de huisarts gaan. Sterkte en beterschap!!

15. sweetchocolate

#15 sweetchocolate, 14 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jul 2013
    Bedankt voor het meedenken dames.

Ik heb nooit een kuurtje gehad. Werd 2 keer naar huis gestuurd met trachitol, neusspray en paracetamol. Daarna niet ben ik niet meer geweest, omdat ik wel meer dingen te doen heb dan naar huis gestuurd worden met deze middelen.

El, kreeg je 1 ab kuur of meerdere voordat je amandelen eruit zijn gehaald?

Ik heb naast deze kwalen het gevoel alsof mijn oogkassen uit mijn hoofd springen (druk direct achter mijn ogen, voornamelijk bij zitten), moe, mijn stem is zo goed als weg, voel mij zo slap als een vaatdoek en zelfs douchen of op een stoel zitten vreet energie. Hoest en nies er flink op los en zo nu en dan benauwd.

Pfeiffer heb ik nooit gehad overigens.

O vergeten te zeggen. Ik slik vitaminepreparaten, eet daarnaast 1 - 2 stuks fruit per dag, voldoende groente. Sport 2 keer per week. Dat andere kan ik ook wel eens gaan halen. Is dat hetzelfde als yakult?

16. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

heb je een mirena spiraaltje toevallig ?

ik herken namelijk kwalen toen ik de mirena had

17. sweetchocolate

Ja, heb ik. Alleen de eerste keer dat ik hem had ik deze kwalen niet. Dus of het aan de mirena ligt? Geen idee

18. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Yakult is ook probiotica, maar dan met een lading suiker er in. Dus zou gewoon voor de pillen/capsules gaan.

19. sweetchocolate

Bedankt, ga dat eens proberen. Baad het niet, dan schaad het niet.

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zo te horen heb je gewoon de griep met een luchtweginfectie.

Morgen naar je eigen ha gaan en verder onderzoek vragen (verwijzing kno-arts).

Deel Deze Pagina