Jullie dreumes ook gek op groente?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nemo2, 25 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

#1 Nemo2, 25 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 sep 2016
    Is jullie dreumes ook zo gek op groente??
    Hier lust zoontje vrijwel alle groente die er zijn, hij eet gerust 200 gram aan groente.

Aardappel pasta ect gaat er moeilijker in helaas.

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Jahoor, vooral boontjes bloemkool komkommer en tomaat.
    aardappelen lust hij ook graag. Rijst wat minder.

Ach zolang hij het gemakkelijk zelf kan pakken en eten vindt hij het al gauw goed en maakt het niet zoveel uit wat het Is haha

3. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Hier ook, witlof, sla, spinazie, bloemkool, ze smult er van!

4. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ja alle groente. Maar ook dol op aardappelen, vlees, brood en fruit.
    Ze eet ook echt heel veel, snap niet waar ze het laat :p

Ze verkiest overigens tomaten boven patat daar waren we nog het meest verbaasd over.

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Jip. Vooral wortels. Die probeerd hij nog van onze borden af te halen. Hij is wat kieskeuriger met vlees. Aardappels wil hij vaak niet.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Op 1 jarige leeftijd aten ze hier twee borden warm eten. Vanaf 1,5-2 jaar ongeveer weigerden ze ineens alles en dat is nogsteeds problematisch....

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ja! Zoon is gek op snijbonen, sperziebonen, bloemkool en courgette is al sinds dat hij 4 maanden oud is top favoriet!:D En zijn zusje? Idem dito! Heerlijk om ze dan zo lekker te zien smikkelen:D

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    Ja! En de oudste 2 ook nog steeds gelukkig. Pikken de spruiten van elkaars bord als ze de kans krijgen :D

9. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ehhhhhh.... nee, hier niet.

10. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ik ben jaloers. Haha

11. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Haha maar ik krijg er dan weer bijna geen aardappel pasta of rijst hooguit half klein aardappeltje of 2 lepeltjes rijst;)

12. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Jaa! Hij is dol op groente! Vooral om dit op de grond te gooien... :-/

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.945
    113
    Haha....grapjas!

Groente? Daar zit toch vergif in? Dat eet je toch niet?
    Tot een maand of 14 wisten ze dat nog niet, maar sedertdien wordt hier vooral vlees gegeten. Aardappel in de vorm van patat of chips en als we geluk hebben in platte gebakken vorm. Macaroni en bami eten we dan weer wel, hetzij de grovere vormpjes, dus de elleboogjes zijn niet favoriet. Vandaag nog een mix van elleboogjes, dora en diego pasta en fussili gegeten, uiteraard met veel groente erdoor. De sliertjes (die groene)worden er vakkunig uitgesorteerd en met een "nee lekkeh" buiten het bord gedeponeerd.
    Maar er is hoop. Dochterlief (4) vertelde vol trots dat ze zomaar een stukje gehakt had gegeten waar een heel klein stukje paprika op zat. Of we ook trots op haar waren. Jaaaaa hoor meid, supertrots, topper!

Ahum. We blijven hopen. Eens zal het goed komen. ;)

14. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Yep. Onze dochter was als dreumes gek op groente. Zelfs spruitjes werkte ze zo naar binnen.
    Helaas is dat vanzelf over gegaan 😂

15. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn kinderen zijn inmiddels al ouder, maar allebei dol op groente en hebben nooit "groente-is-vies-fase" gehad. Een bakje rauwkost is hier net zo normaal als tussendoortje als iets anders. Voor een jaar of 2/2,5 kregen ze als tussendoor ook niks anders aangeboden, dus het was voor hen vanzelfsprekend.
    In de peuterfase aten ze wel veeeel meer dan gemiddeld. Mijn zoontje zit nu nog in deze vreetfase;) maar van de oudste weet ik dat dit rond dat ze naar school gaan stabiliseert naar normale porties😂.

16. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ze was er wel altijd dol op, maar helaas de laatste maanden minder. Ze lust wel graag aardappel, daar is ze gek op.
    En groente rechtstreeks uit de pan eten is ook wel interessant.

17. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier heb ik 4 lintwormen in huis rondlopen, ze hebben volgens mij altijd honger hahaha. Ze lusten eigenlijk alles wel.
    We hebben ook nooit een eet strijd gehad of dat ik trucjes uit moest halen om ze groente te laten eten, je eet wat ik maak en anders pech (dat heb ik altijd vanaf dat ze met de pot mee eten gedaan). Zo waren de oudste 2 dolblij toen ik eindelijk na maanden weer eens met spruiten aan kwam zetten.

De koelkast is bij ons vrije inloop en daardoor zeuren ze niet veel om snoep/koek, want komkommers/paprika/fruit is zonder vragen pakken.

Alleen rode kool.... Dat is iets wat de oudste 3 absoluut niet willen.

18. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Mijn zoontje is idd gek op groente en lust alles!

Fruit is juist niet populair hier, haha.
    O en pasta/rijst is hij ook niet gek van.

Deel Deze Pagina