Raar verhaal zoontje 4 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door layla099, 24 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. layla099

layla099 Lid

24 sep 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik ben nieuw op dit forum.

Ik zit een beetje met een naar gevoel en moet dit ff kwijt.

Mijn zoontje zit sinds 4 weken op school 22 september begonnen.

Nu heeft hij in de eerste week van school een waterfeest gehad heel leuk.Nu stond hij die avond van het waterfeest s,avonds laat boven aan de trap te huilen.Hij had over een slang gedroomd.Wij hadden hem naar beneden gehaald om te troosten en werd hij helemaal overstuur want er wou een slang in zijn billen!!Ik krijg hier een naar gevoel bij wij moesten ook de hele tijd naar zijn billen kijken hij was de hele tijd voor over aan het bukken,wij een beetje door vragen en hij vertelde dat er een slang op school in zijn billen wou!hij heeft de hele nacht toen niet geslapen hij was erg bang en overstuur en hield zijn billen stijf dicht heel naar om te zien.Ik heb dit de volgende dag aangegeven bij zijn juf die vond het ook vreemd wist niet zo goed wat zij hier mee moest.Ik weet ook niet zo goed wat ik hier mee moet.Als ik blijf doorvragen komen er allemaal dingen bij en wat is nou precies fantasie en wat werkelijkheid?

Misschien raar om te zeggen maar ik heb het gevoel dat er iets naars is gebeurd de dingen die je tegenwoordig allemaal hoort ik word er erg bang van.

Wij zijn ook naar de huisarts geweest om hem te laten nakijken maar die kon niks zien.

Wat moet ik hier mee?Hij heeft daarnaa ook 2x in zijn bed geplast en gaat niet graag naar school!

Ik dacht eerst dat het een tuinslag was of een verhaaltje op school dat veel indruk had gemaakt maar op school hebben ze verder niets met een slang in een verhaal verteld.

Dit houd mij toch wel dagelijks bezig...

Maak ik me gek of zou er iets gebeurd kunnen zijn?

Er was ook een mans persoon aan het helpen op het waterfeest.Ik weet dat ik zo niet mag denken maar ik heb er een naar gevoel over.

Hoop dat jullie mij wat gerust kunnen stellen.

Liefs layla

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Niet gewoon een spelletje met een ander kindje dat hij iets te letterlijk nam?
    Mijn dochter zag laatst jongens met Nerf-wapens spelen en toen richtte een van die jongens zijn wapen op haar. Ze was pánisch, werd 's nachts ook wakker; ze dacht dat het een echt pistool was en dat hij haar dood zou schieten.

Ik zou het niet meteen opvatten als iets heel ergnstigs, maar er rustig over praten; wat voor slang was het, waar kwam hij vandaan, was het misschien een zogenaamd-slang van een klasgenootje? Of misschien was het toch gewoon echt een droom?

3. layla099

layla099 Lid

24 sep 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie!

Ik probeer er ook met hem over te praten maar hij laat niet veel los en word boos.Het is met hem al heel moeilijk om er iets uit te krijgen hij heeft een spraak-taal achterstand dus kan dingen moeilijk verwoorden.

Ik zit hier best wel mee!Ik kom er gewoon niet achter wat er nu precies is gebeurd.

Hij vertelde ook dat de slang moest kijken of dat er muizen in zijn billen zaten....

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat manspersoon zou dus op een vol schoolplein iets uitgehaald moeten hebben bij je zoontje? Of was het waterfeest in een opblaasbaar zwembad op het schoolplein?

Zou het sowieso wel even in de gaten houden. Hij is kennelijk ergens behoorlijk van geschrokken en bang geworden.

5. layla099

layla099 Lid

24 sep 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien dat er iets in de wc is gebeurd?

Nee er was geen opblaasbaar zwembad of iets.Tegenwoordig hoor je de raarste dingen dus ben erg voorzichtig.

Hoe zouden jullie dit verder aanpakken ook richting school?

6. Kino

Kino Actief lid

12 mrt 2015
    142
    0
    16
    Hi,

Wat dubbel he.. enerzijds zeg ik ; kinderen en fantasie.
    Anderzijds begrijp ik jouw ongerustheid. En inderdaad wat je zegt, je hoort de naarste dingen om je heen tegenwoordig.

Je zegt dat je zoontje een spraak achterstand heeft, en het communiceren iets minder makkelijk gaat. Misschien is het een idee om hem te laten tekenen? Dat je dan vraagt hoe de slang eruit ziet, en waar de slang dan was op school, of was het toch in zijn kamertje (toch een droom geweest?). Ook maar wat tips hoor, misschien heb je er niets aan. Maar ik denk graag met je mee.

Ik zou zeker wel je ongerustheid (nogmaals) uitspreken richting school toe. Merken zij iets anders op aan je zoontje?

Liefs.

7. layla099

layla099 Lid

24 sep 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Bedankt voor je reactie.

Ik heb al met de directie gepraat maar die weten ook niet wat er gebeurd zou kunnen zijn.De juffen ook niet!Dus daar heb ik voor mijn gevoel niet veel meer aan.De juf was zelfs op haar tenen getrapt omdat ik naar de directie was gegaan!!

Ik weet niet wat ik hier mee moet hoor....vind het echt niet fijn.

Ik vraag hem vaak waar was de slang,dan is het weer in bed en dan weer op school!Ik vroeg hem hoe ziet de slang eruit toen zij hij zwart en keek een beetje scheef.Hij vertelde ook dat hij met die manspersoon had geveegd.

Ik wil ook niet te veel doorvragen want hij reageert daar erg boos op en zou krijg je ook de raarste verhalen.

Ik heb ook helemaal geen goed gevoel meer bij deze school.Elke dag zegt hij mama ik wil niet naar school ik vindt het niet leuk!

Wat moet ik hier mee?

8. Kino

Kino Actief lid

12 mrt 2015
    142
    0
    16
    Oh jeetje, wat moeilijk zeg. Zo breng je je zoontje dus helemaal niet met een fijn gevoel naar school. Ook niet fijn dat jij je als ouder zijnde niet serieus genomen voelt..

Ik weet ook niet wat je verder kan doen, het is lastig dat hij boos wordt. Misschien eens vragen, of je zoontje kan proberen uit te leggen waarom hij dan zo boos wordt?

En die man die er bij was, is dat een ouder/leerkracht? Anders hem eens aanspreken op dit verhaal, en zeggen dat hij genoemd wordt door je zoontje, en kijken wat zijn reactie is.

Of toch nog eens bij de huisarts aan de bel trekken, misschien weet hij raad?

Misschien nog even over een hele andere boeg, en absoluut geen verwijt.. Maar kan het zijn dat je zoontje het niet naar zijn zin heeft op school, en daarom de 'slang' erbij gehaald heeft?

Liefs.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja in een kleuterhoofd zijn dingen soms net anders.
    Neemt niet weg dat het voor hem wel zo is.

Ik zou het zeker voorleggen bij de juf.
    Gezien de oorzaak blijkbaar ook op school lag.
    En aangeven dat je zoontje duadanig is geschrokken dat hij niet meer naar school wil en jij je daar toch zeker zorgen over maakt.
    Dat je niet meteen het ergste wil denken.. maar dat het toch wel een heel gek verhaal is zo.

Juf zal je zeker serieus nemen.

10. layla099

layla099 Lid

24 sep 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    De mans persoon zag ik op foto,s staan.Mijn zoontje heeft hem er niet bij gehaald in het verhaal maar ik zelf krijg er een naar gevoel bij.Ik weet verder ook niet wie die man is of dat het een leerkracht of
    hulp ouder is.Ik vraag vaak waarom word je nu boos maar kom verder geen wijs uit zijn verhaal.

11. layla099

layla099 Lid

24 sep 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het al aangegeven bij school ze hebben het met elkaar overlegd maar verder weten zij het ook niet!!

12. layla099

layla099 Lid

24 sep 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Krijg ook helemaal geen fijn gevoel meer bij deze school.

13. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Maar als er is gebeurd war je nu aan denkt zou je kind dat dan niet anders benoemen?
    Bedoel hij weet het woord piemel toch ook wel?

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou er echt rekening mee houden dat hij een levendige nachtmerrie had na een drukke dag, droomde over school en ineens dook er ook een slang op etc. Het is voor hem sowieso een periode vol nieuwe indrukken, dat is hier echt voedsel voor onrustige nachten en nachtmerries. De oudste droomde een keer dat haar nieuwe juf tussen de muur en haar bed zat en haar maar aan bleef kijken; de juf zat daar écht niet, maar voor dochter was het enorm levendig.

15. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Misschien is het een idee om het even geen aandacht te schenken en het te laten rusten en dan over een dag of 2 het rustig ter sprake te brengen.

Je zoontje kent het woordje pipi/piemel of ook nog niet?

Over het niet naar school gaan, dat is bij heel veel beginnend schoolgaande kindjes, het is erg wennen voor ze. Probeer ondanks dat jij geen prettig gevoel bij deze school hebt, dit niet aan je zoontje te laten merken. Want kindjes voelen alles keurig aan. Probeer vrolijk over school te praten, wat hij zoal doet en hoe de kindjes heten, over het schoolplein, glijbaan what ever.. Alles om je kindje, het negatieve over school gaan, weg te halen. Want anders blijft hij zeggen niet naar school te willen gaan, en zal hij school niet leuk blijven vinden.

16. layla099

layla099 Lid

24 sep 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken thuis het woord piemel niet hebben een andere benaming daarvoor.Maar hij weet wel wat het is.

Ik laat het wel rusten heb het er met hem niet veel over maar elke keer als hij naar bed gaat dan zegt hij ik wil niet naar bed dan komt de slang weer!!

Maar ik zit er elke dag mee in mijn hoofd en weet niet wat er nu precies is gebeurt was het nu een droom of wat anders...

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat soort angsten voor monsters zijn ook niet ongewoon bij kleuters, hier komt dat ook meer in drukke periodes. Van draken tot enge meneren etc.

18. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Dit inderdaad. Ik zou hem helpen door bv een nachtlampje wat hij zelf aan kan doen en zelf zoeken naar dat monster. Bv dat je onder het bed en achter de gordijnen kijkt en zegt dat hij er niet is bv. Als je het zoekt op google vind je best veel tips.

Ik krijg zo 123 niet de indruk dat er echt iets is gebeurd, maar uitsluiten kun je het natuurlijk ook niet. School zal niet veel meer kunnen dan ze gedaan hebben.

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    misschien kun je erachter komen wie die persoon is en kijken of hij mee kan denken (zonder er iets achter te zoeken) - aangezien hij even 'bezig' is geweest met je zoontje (dat samen vegen) .

Hier kon een simpele plaag opmerking (ik pak je neus eraf! -en dan tussen je vingers je duim houden) - al voor drama's zorgen op die leeftijd. Zeker als ze door de spanningen en indrukken nog gaan dromen... Misschien herinnert hij zich dat ze het ergens over gehad hebben ofzo.
    En dan ben je gewoon wat wijzer misschien.

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.242
    11.820
    113
    Als je echt deskundig advies wil kan je ook bellen met Veilig Thuis. Daar kunnen ze met je meedenken en advies geven. Zij zijn deskundig op het gebied van misbruik, waar jij duidelijk aan denkt. Mocht dit gebeurd zijn dan is het juist zaak om er zo snel mogelijk bij te zijn.

Deel Deze Pagina