Ik ben nu 11 weken zwanger en helaas zo'n 3 weken geleden ineens geheel onverwachts, werkloos geworden. Ik solliciteer overal op, maar overal zijn zo'n 200 sollicitanten, dus ik wordt nergens aangenomen. Ik heb een hbo-SPH diploma, maar in deze sector is vrij weinig tot niets te vinden. Nu is altijd mijn plan geweest om als gastouder te gaan werken vanuit huis. Momenteel woon ik in een benedenwoning met 1 slaapkamer en tuin, in een stad. Het liefst zou ik verhuizen naar een dorp naar een rijtjeswoning met minimaal 3 slaapkamers en tuin. Helaas schiet dit niet erg op.. Ik sta ingeschreven bij sociale woningbouw, maar dit is een lange wachtlijst. En ik heb gekeken naar koopwoningen, maar dan kom ik op minimaal 120.000 euro voor een hypotheek en dat is teveel. Ik moet toch wat.. Dus een vriendin zei vandaag dat ik misschien maar moet beginnen in dit huis. Zouden jullie je kindje naar een gastouder brengen met maar 1 slaapkamer? Dan moet het kindje dus slapen op mijn slaapkamer, maar daar komt dan ook een kinderbedje. Woning is dus redelijk klein, maar voor de stad wel een redelijk grote tuin. En als ik dan alsnog te weinig verdien, zou je dan nog wel een aanvullende bijstand oid krijgen? Vind 't allemaal maar lastig te kiezen.. Ga ik wachten op een woning, ga ik nu beginnen etc.
Voor mij zou het geen probleem zijn Dat je een tuin hebt in een stad is een grote + !! Qua uitkering heb ik geen verstand van, maar andere dames op het forum vast wel!
Zou voor mijn geen probleem zijn. Verwacht ook echt geen eigen kamer voor de kinderen. Misschien is anders gastouder bij iemand thuis een optie. Met een groot gezin op een adres kun je dan nog aardig verdienen.
Als je nu ww krijgt en voorheen bijv 40 uur hebt verdient krijg je tijdelijk nog wel een aanvulling op je uren tot ww voorbij is. Als alleenstaande moeder heb je verder recht op minimum dus dan wordt het wel aangevult als te weinig verdient. Heb je een partner die fulltime verdient dan heb je gewoon dikke pech wat betreft aanvulling zodra ww voorbij is
Waar gaat jouw kindje straks slapen? Ik zou het ook geen probleem vinden kwa slapen. Maar je moet wel goed uitzoeken welkeregels er zijn. En hoeveel kindjes je wil om op te passen. Kunnen/ mogen die bij elkaar op de kamer slapen?
Hmm mja ik weet het niet. Ik zou het er denk ik toch een beetje onprofessioneel vinden als mijn kind in jouw slaapkamer moest slapen. Het hangt er denk ik ook vanaf hoe het is ingedeeld enzo. Het zou mijn voorkeur niet hebben. (sorry ben eerlijk..)
Misschien ook de optie eens onderzoeken om gastouder bij mensen thuis te worden. En dan met de voorwaarde dat je jouw kindje gewoon mee kunt nemen. Voor opvang voor kinderen van de BSO heb je geen slaapplek nodig. Dus wellicht is dat ook een optie. En veel kids slapen al vanaf 2 jaar niet meer. Ik zou gewoon is met een gastouderburo gaan praten en al je vragen voorleggen. Die kunnen je vast verder helpen of het eea voor je uitzoeken. Lijkt me een goed idee om deze optie te onderzoeken. Want je hebt het juiste diploma (zelfs te hoog eigenlijk met HBO-sph). En een gewone baan is daarmee juist in die sector niets te vinden. Sterker nog, bij de instellingen moeten heel veel vaste mensen ook straks er uit.
Ik zou het geen probleem vinden. Zolang ze goed verzorgd worden maakt het mij niet uit waar ze slapen. Zolang ze maar wel een eigen bedje hebben, een campingbedje vind ik dan ook goed
ik vind het geen probleem, gebeurd wel vaker. Als het maar schoon, veilig is en ze goed verzorgd wordt. Als mijn kindje bij de gastouder moet slapen, komt ze ook op de ouderslaapkamer te liggen in een campingbedje. Als het maar een goed, veilig, schoon bedje is.
Onze gastouder heeft ook geen aparte slaapkamer voor de gastkindjes hoor. Ze zet een campingbedje in haar eigen slaapkamer en in die van haar kinderen (als die niet thuis zijn.) Ik vind dat prima. En onze zoon ook, hij mag vaak kiezen op welke kamer hij wil slapen en vindt het prachtig om dan op de kamer van haar zoon te slapen. Dat is namelijk al een hele grote stoere jongen Het enig nadeel van één kamer vind ik dat als je meerdere kindjes hebt, dan ze dan niet apart van elkaar kunnen slapen als de slaaptijden een beetje gelijk liggen. Maar er zijn vast ook ouders die dat geen punt vinden. Ik zou er gewoon voor gaan. Eventueel kun je ook proberen gastouder te worden bij het vraaggezin thuis.
ik zou het geen punt vinden maar denk voor jezelf even na over hoe je dat inderdaad gaat doen met jouw eigen kindje. Nu is die straks nog zo klein dat die ook eerst veel nog in kinderwagen slaapt maar er komt een tijd. Het kan ook heel goed gaan hoor met 1 slaapkamer op kdv slapen er ook meerdere kindjes bij elkaar vaak.
Bedankt voor jullie reacties Toch maar 's serieus over nadenken dus! Bij vraagouders thuis heb ik geprobeerd, maar heb geen gezin gevonden die op zoek is. Blijkbaar is daar weinig vraag naar. Of hier wel vraag naar is, is natuurlijk nog maar de vraag, maar dat moet ik dan gaan zien. Mijn kindje slaapt straks dus ook bij mij op de kamer; het liefst in een co-sleeper. Maar inderdaad is 't zodra hij/zij wat ouder wordt steeds lastiger, maar dan kan ik nu in ieder geval beginnen en zien hoe 't loopt en bevalt en dan terzijnertijd alsnog verhuizen naar een grotere woning (dan heb ik inmiddels alweer meer punten).
ik zou eerst maar eens checken of er wel vraag is want de vraag is hier klein bijvoorbeeld. En met 1x 4,50/5,- schiet ook niet erg op ben ik bang... En ik zou mijn kind niet bij je brengen aangezien kind net gewend is en dan ga je met verlof... zou ik niet fijn vinden. Je zou op regeltante of zoekoppas kunnen kijken voor een gezin waar jij in huis komt, maar ook dan zit je met het feit dat je zwanger bent.
Uh, volgens mij zijn daar wel wettelijke regels over. Kindjes onder een jaar mogen niet bij elkaar op 1 slaapkamer bijvoorbeeld. Pas vanaf een jaar kun je dus kindjes bij elkaar leggen. Dus hier moet je wel rekening mee houden. Mijn gastouder legt de kindjes ook de kamers van haar en de kinderen, dat hoort er een beetje bij.
Weet wel dat je niet zomaar gastouder opvang kan starten. Je huis zal een grondige inspectie van de ggd ondergaan.... weet er alles van.. mijn moeder is mijn gastouder namelijk (bij haar eigen thuis) en de ggd kan over veel kleine dingen vallen
Die ene slaapkamer zou ik nog wel te overzien vinden. Maar was je van plan op korte termijn te starten, of pas na je verlof? Want ik zou beslist niet starten bij een gastouder die over een half jaar er 4 maanden tussenuit is...
O, wacht, realiseer me nu dat daar straks jouw kindje ook slaapt. Nee, dat zou ik niet zo'n handige combi vinden. Zou ik dus niet doen.