Ik denk niet dat staand in elkaar zetten gaat lukken, omdat je maar 2 cm speling hebt en de pluggen (die metalen zijn al veel langer (geloof bijna 4 cm). Ik zelf vind ook hogere mooier. De kast van DeeDee heeft meer ruimte bovenin, dat is net ff makkelijker manoeuvreren.
Bij ons moest zelfs een stuk laminaat weg waar hij kwam Omdat de muur anders sowieso niet hoog genoeg was... Dus echt... hij kan echt rechtop in elkaar gezet worden
Het gaat niet om er naast want dan hebben we ook de gehele breedte gedaan maar twijfelde over de hoogte en of het gaat passen
Je kan twitteren met @ikeahelpt Maar het past gewoon hoor. We hebben hier ook een krappe 241 als je het laminaat er af haalt maar heb niets bovenop de kast hoeven doen. Ik heb al zoveel paxkasten gedaan, er staan er hier alleen al 11 in huis. Wat wel een nadeeltje is, dat je ze moet demonteren om ze te verplaatsen naar een andere kamer, als je plafond lager is dan ik meen 2,45 (toen we een baby kregen bijv was het ff schuiven).
Ik zou ook voor een hoge gaan, meer kastruimte, of je gooit er zooi op en staat niet netjes of je krijgt een berg stof. Je kan ze goed staant in elkaar zetten. Wij hebben ook veel ikea spullen
Ja met stof en dat je er anders spullen boven op zet heb je wel een goed punt ik denk dat we toch de hoge kiezen als het idd past!
Jazeker! Heb ik ook gedaan! Zeker 236 zou ik kiezen, heeeerlijk kastruimte en ik vind een gevulde muur juist wel mooi, maak graag gebruik van de hoogte.
Wij hebben zelfs een stukje van de onderkant gezaagd, omdat het plafond daar net even lager was, maar staand is hij prima in elkaar te zetten. Er zit nu een heel klein kiertje boven, maar het ziet er heel mooi uit tot bovenaan.
Hier sluit ik mij bij aan. Onze kast is dan ook een hoge pax kast en die op de kamer van ons zoontje is een lage pax kast
https://nl-nl.customersupport.ikea.com/app/answers/answer_view/a_id/1000526/~/waar-moet-ik-op-letten-bij-het-monteren-van-mijn-pax-garderobekast? Bij een pax kast met scharnierdeuren moet het nét lukken. Ik zou mijn plafondhoogte op meerdere plekken nauwkeurig opmeten (met zo’n laser meter) om er zeker van te zijn dat die hoogte echt 238cm is overal @MSL12
Is die maat inclusief de vloer? Wij hebben hem ook bijna tot aan het plafond en dat staat prima. Het is alleen jammer dat we ze niet meer kunnen verplaatsen naar een andere kamer omdat ze niet te kantelen zijn.
Bedankt voor de link! Ikea fb zei ook al idd 240 bij schuifdeur.. Dat gaat dan niet passen of misschien toch de vloer er uit
Wij hebben ook tot 2 cm van het plafond. Gaat prima. We hebben wel scharnier deuren. Als ik een lagere kast neer zou zetten zou ik er zooi boven op gooien, ziet er niet uit, komt stof op en moet ik t nog schoonmaken ook. Ook hebben wij de grote plastic bakken van Ikea, die passen precies in de kast!
Ik heb ook de kast van 2.36 maar gebruik de bovenste plank zelden want die vind ik te hoog, kan er op mijn tenen net bij maar er liggen vooral dingen die ik zelden gebruik.
Wij hebben hier ook in 3 kamers de hoge pax kasten. Zit een cm tussen kast en plafond. We hebben ze staand in elkaar gezet, ging echt prima. Persoonlijk vonden wij hogere mooiere, ja het is groot maar ik vind een (grote) lege ruimte boven op kasten vaak onrustiger ogen. Ik maak zo wel wat foto’s
Ik zie nu dat de ruimte tussen kast en plafond wel iets meer is dan 1 cm trouwens.. misschien dat het er max 3 zijn. Maar bij deze de foto’s, op de laatste foto zit een deur scheef maar die moet nog afgehangen worden (zijn nog niet zo lang geleden verhuisd..)