Wentelteefjes dus...die zou ik vandaag maken voor de lunch. Kippenkak!, dacht ik nog, maar dat viel nog vies tegen. Op de internetplaatjes die ik tegen kwam als ik Googlde op "wentelteefjes" zag ik perfect mooi bruingebakken teefjes. Wat een desillusie toen ik ze ging bakken. Ze bleven slap (dat gebeurt anders nooit ). Dus...wat doe ik fout? En, hoe bakken jullie de ultieme wentelteefjes? Oh ja, de kinderen vonden ze gelukkig wel erg lekker
hahahahahaha .... ik kan best goed koken ( al zeg ik het zelf.. ) Maar wentelteefjes kan ik ook niet.. dus ik lees even mee voor tips.
Je moet ze echt maar super kort in het eimengsel leggen he.. anders zijn ze helemaal verzadigd en dan blijven ze slap. Is bij mij nog nooit misgegaan moet ik zeggen
Hier eitjes met melk, brood er in doppen en even een minuut alles laten intrekken aan beide kanten. Dan het ondergedompelde brood in de pan en eens omdraaien. Terwijl ene in de pan ligt ligt een andere in de melk met ei. Ik doe wel voor elk sneetje wat boter erbij in de pan Hier is alleen de eerste slap en niet bruin maar die vind ik juist het lekkerste
Niet te heette pan zodat ze langzaam Van binnen ook goed garen en door de tijdsduur worden ze mooi bruin. Ik doe t met suikerbrood hmmmm. Ei, kanneel, melk en suiker.
Hier ook ei/melk, ik doe de boterhammen juist heel kort in het mengsel, en ze zijn lekker hoor. Niet slap ofzo.
Oooo suikerbrood? Wat een goede geweldige tip! Dat ga ik zo de volgende keer doen! Maar dan geen bruine suiker meer erop?
ben ik mooi verkeerd voorgelicht door allerlei beunhazen op het internet... Ik lees overal dat ik ze lekker nog een paar minuten moet laten weken in het eimengsel...
Ik laat ze zeker een minuut in het mengel weken? Alleen de eerste is slap. Misschien wat meer ei in het mengel doen? Ei word bruin en melk niet denk ik
Ik had ze laatst voor het eerst gemaakt en de eerste ingedoopt. Dat werd echt een "broodje ei" in de pan. De 2e heb ik met een kwastje ingesmeerd en die werd goed stevig en lekker bruin zonder dat er een te dikke eilaag op lag.
Ik laat ze juist lekker lang weken. Heerlijk. Ze blijven dan idd slap, maar dat vind ik juist zo lekker.
Ik doe het ook vaak met suikerbrood of anders goed oud brood. En geduld is het belangrijkste! Niet te lang in het ei mengsel en wat helemaal lekker is. Nadat je ze hebt gebakken (dit trouwens alleen met gewoon brood anders word het een beetje overdaad) een beetje suiker in een schone pan. Er karamel van maken en dan het brood er door heen halen. Dan zijn ze super krokant! En wat uitgebakken spek er bij. De combinatie zoet en zout is erg lekker! Is niet aan te raden voor de lijn
Niet te veel melk gebruiken. En ik dip het brood zo kort mogelijk in de mengsel. Erin en gelijk eruit. Eerst op hoog vuur beiden kanten bruin en dan dan nog een paar minuten op heel laag vuur zodat de binnenkant ook gaar wordt.
Ja ik ook idd! Ik doe ze er vrij lang in en dan nog even doppen in een suiker kaneel mengsel en dat dan bakken... suiker gaat dan lekker karameliseren. Heerlijk!
Horen ze dan niet slap te zijn???? Ik heb mn hele leven niks anders gegeten en gebakken dan slappe wentelteefjes ken ze niet eens krokant...
Hier is de gebakken kant krokant maar over het algemeen zijn ze slap. Ik leg ze ook maar heel even in het ei, zeker geen minuut. Sydneys: Voor ze bruiner te hebben, je vuur hoger zetten. Ben ik nu achter gekomen met pannenkoeken bakken Stond standaard op 7 als ik bakte, nu start ik op 9 tot het eerste deeg erin ligt en ga ik terug naar 7.
Ik dacht ook dat wentelteefjes wat slapjes hoorde te zijn. Toen ik ze voor het eerst maakte werden ze ook krokant, dat wil ik niet! Ik wil ze zoals oma en mijn moeder te maakten! Iets langer laten weken dus? Ik ga zo maar wentelteefjes maken
ik maak ze wel eens voor de clienten op mn werk, dan bak ik er zo 50 stuks. Maar ze zijn altijd slap, en hoop rook soms brandalarm haha. Maar ik vind ze zo altijd heerlijk