Ook hier moet er bezuinigd gaan worden. Vanaf volgende maand valt mijn salaris weg en moeten we met de helft van ons inkomen alles doen. Het eerste waar ik op wil bezuinigen is boodschappen. Maar hoeveel is normaal om uit te geven? Ik zal er een poll bij zetten, ben erg benieuwd! De poll is per week.
Dat hangt natuurlijk ook af van het aantal mensen in je huishouden. Wij hebben eerlijk gezegd niet een bepaald budget waar we het mee willen doen. Wat we nodig hebben hebben we nodig. Dus eigenlijk kopen we maar raak. Maar eigenlijk wil ik ook nog wel kijken waar we eventueel op kunnen bezuinigen, want het leven is duur.
Wat mij helpt is maaltijden verzinnen die niet zo veel kosten maar toch voldoening geven. Misschien dat je daar al heel wat mee kan. Overigens maak ik een week planning wat betreft eten en dat helpt mij ook. Desalniettemin geven we wel 110,0 euro per week aan boodschappen uit. Maar we wonen in het buitenland en hier is alles een tikkeltje duurder en hebben ze nog nooit van hamsteren gehoord! Het gaat je lukken je zult zien dat je op veel dingen kan bezuinigen.
Hier wekelijks meer dan 60 euro, uitschieters tot max. 80 euro. En daar zitten dan pampers en luierdoekjes nog niet bij, die haal ik meestal bij de Kruidvat. We doen niet echt boodschappen met een budget. Oke, we proberen op aanbiedingen te letten en halen veel van het Euroshopper merk, maar verder komt het zoals het komt bij ons...
we hoeven hier gelukkig nergens naar te kijken ben elke week rond de 150 euro en soms wel meer kwijt. dit is inclusief luiers voor 2 kinderen, babyvoer, wasmiddel etc etc. zou ikzelf gaan is het wel wat minder denk ik maar mn man doet altijd de boodschappen. wet ie zeker dat er genoeg van zijn gading in huis is en als ie dan iets niet heeft is het zijn eigen schuld en niet die van mij hahaha
Hier net als bij Jel, eigenlijk kopen we maar wat raak, we letten wel op hoor maar het kan altijd minder natuurlijk! Ga altijd 1x per week hier naar de c1000 en 2 wekelijks naar de lidl. Ik kom gemiddeld op zo'n 60 euro per week uit, maar dit zal wel met minder kunnen denk ik. Dus alle tips zijn welkom!
tja, lastig om te zeggen. Ongeveer tussen de 30 en 40 euro, maar dat klopt niet helemaal, omdat wij onze groente 1x per twee weken biologisch aangeleverd krijgen en dat kost ons ongeveer 15 euro per week. Dus dan zitten we al rond de 50. En het hangt er ook vanaf wat ik nodig heb, heb ik allerlei wasmiddel nodig ben ik idd 50 euro wel kwijt, maar soms red ik het met 30 euro.
Per maand??? Als wij in het weekend boodschappen doen bij de Digros zijn we altijd zo'n 70 euro kwijt. En dan hebben we alleen maar eten voor de zaterdag, zondag, maandag en eventueel de dinsdag. Brood, verse groenten en vlees worden door de weeks nog zo'n 2 keer aangeschaft.
Wat versta je precies onder 'boodschappen budget' ; is dit alleen eten en drinken of ook inclusief luiers, drogisterij-artikelen e.d.? Alleen eten en drinken red ik voor 50-55 euro per week. Maar koop ook elke week luiers en dat is dan weer 13 euro erbij.
Mijn budget is zo'n 100 euro per week. Maar ik heb eigenlijk geen idee of ik daar mee toe kom. Ik pin namelijk alles en hou niet eens bij wat ik allemaal koop. Toch maar eens gaan doen.
We hebben geen budget, maar kom wekelijks wel op ongeveer hetzefde bedrag uit. Hier is het alles (eten, drinken, voeding, luiers etc) rond 80 euro per week voor 4 personen. Hebben we een feestje of eters dan is dit een stuk meer.
Ons budget is 80,- per week voor 2 volwassenen en een kleintje van bijna 2 jaar (excl. luiers e.d.), en daar gaan we nog regelmatig overheen. Pff.. wat doen we toch fout?
Wij zijn met vier personen in het gezin en wij geven max 50 / 60 euro per week uit. Daar zit echt alles in, van groente tot vlees en van fruit tot luiers, ik kan hier heel gemakkelijk mee rond komen de hele week en vind het iedere week weer een sport om niet meer dan 60 euro uit te geven. Ik vind het ook overdreven om voor honderden euro's per week uit te geven aan boodschappen als het niet nodig is.
Hier een budget van 120 euro per week. Dit is wel inclusief luiers voor 2 kinderen, shampoo, wasmiddelen etc. Dus echt alle boodschappen. Ben nu aan het kijken of ik het kan verlagen naar 100 euro. Moet wel lukken met een beetje meer op de aanbiedingen letten denk ik. Totaal is trouwens voor 4 personen.
Als ik alleen al kijk wat ik elke week/maand aan luiers kwijt ben, dan vind ik het knap als ik sommige bedragen zie (bijvoorbeeld 50 in de week). Heb dan ook wel 2 kinderen in de luiers. Maar goed hoef ook niet ineens van 120 naar 50 euro te gaan met mijn budget.... Luiers koop ik trouwens altijd in de aanbieding.
Ik heb neergezet meer als 60 euro. Mijn budget is 400 euro in de maand Maar gebruik daar 200 euro van voor boodschappen (dat wil ik zelf dus hoeft niet persee) Dus 50 euro in de week en dat is incl rookwaren en luiers alles dus Die overige 200 euro doen we leuke dingen voor. Is voor 3 personen
Ik heb niet echt een budget maar wekelijks kom ik rond de 50-60 euro p.w. uit voor 2 volwassenen en een baby van 8 maanden. Dit bedrag is incl. luiers en opvolgmelk. Wij zijn allebei niet zulke grote eters en dochterlief eet zo veel mogelijk met de pot mee en alles vers dus schaf weinig potjes aan.
Ik stel voor mezelf altijd het budget van 10,- per dag (dus 300,- in de maand), maar blijf daar eigenlijk altijd prima binnen. Dat is dan alles voor ons huishouden: dus van groente en fruit tot luiers en van shampoo tot honden- en kattenvoer. Vind het ook altijd erg leuk om zo goedkoop mogelijk uit te zijn haha. Aanbiedingen ga ik af, vries restanten van het eten in (zo ook weer een maaltijd in de week), Action heeft vaak goedkope verzorgingsproducten evenals de Zeeman. Luiers koop ik groot in tijdens acties, zegeltjes sparen etc. Oh.. Even ter aanvulling ons gezin bestaat uit 2 volwassenen, een kind van 4 en eentje van 10 maanden, een hond en een kat.