Wat aan verpleging geven?

Discussion in 'De lounge' started by MamaChantal, Jan 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,545
    3,057
    113
    Vrijdag mag ons kleine moppie eindelijk naar huis toe!
    Maar.. wat is leuk om aan de verpleging te geven als "afscheidscadeau" ? jullie nog leuke ideeen?
    Heb weinig tijd om echt iets te maken ofzo helaas..

liefs

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,386
    860
    113
    home sweet home
    haha werk in het ziekenhuis, maar bij ons, hoe afgezaagd dan ook, wordt chocolade of iets dergelijks graag ontvangen hahah

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

geen idee ..toen ik en mijn zoontje ontslagen werd uit ziekenhuis wou ik ook iets geven maar ik wist niet wat dus heb ook niks gegeven :( maar ik heb echt respect voor die verpleegster ik vind ze allemaal engelen , ze zijn heel lief en geduldig en zorgzaam echt supertof dat zij er zijn !!!

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Toen ik vroeger zelf uit het ziekenhuis werd ontslagen (kinderafdeling)
    heb ik als cadeau een pakket met speelgoed gegeven
    Ik heb er 1 maand gelegen dus mocht best wel wat voor de verpleging terug doen, en in de speelhoek was vooral veel "oud" speelgoed, dus hebben mn ouders toen allerlei puzzels, boeken en spellen gekocht zodat de verpleging eens wat anders had om mee aan te komen bij de kids ;)

ze waren er allemaal heel erg blij mee!
    we hebben ook nog cake voor bij de koffie gegeven ;)

5. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,201
    113
    Brabant
    Idd iets lekkers met een leuke kaart/foto erbij. Altijd leuk!! ( heb zelf op de couv gewerkt)

6. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    he mamachantal.... wat fijn dat ze eindelijk naar huis mag......geniet ervan! Ik heb niet zo 1,2,3 ideeen , maar vind het speelgoed wel een leuk idee!

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Wij worden op de operatiekamers altijd vergeten, altijd de afdeling die dingen krijgt haha

Maar volgens mij gaat lekkere hapjes er altijd wel goed in.

8. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,493
    13,951
    113
    Female
    Toen ik verpleegkundige was werd een lekkere taart altijd wel gewaardeerd. Maar een lief kaartje is ook prima hoor! Het is zowiezo altijd fijn als patienten je uberhaupt bedanken, iets wat helaas niet vanzelf sprekend is.

Spannend en super fijn dat je kleine meid eindelijk naar huis mag!

9. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wat een geweldig nieuws!!

Ik heb laatst een foto collage gemaakt via picasa en bij de hema laten afdrukken. Zelf vindt ik iets met foto's erg leuk omdat het blijvend is en iedereen van de afdeling ook later nog weet, oja dat is Vienna!

Heel veel succes voor vrijdag en nu lekker genieten samen

Liefs, van ook een mama Chantal
    (maar dan van Milan en Stan)

10. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ons zoontje heeft vorig jaar januari bijna een maand in het ziekenhuis gelegen. Wij hebben enorm veel steun gehad van 2 pedagogische medewerksters. Zij hadden echt enorm veel voor ons gedaan, en niks was teveel. Voor hun hebben we toen een leuk pakketje gemaakt van Rituals. Voor de afdeling zelf hebben we 2 grote taarten gekocht

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wow, wat geweldig!!!

Iets van een leuk fotolijstje, muismat met foto.. kalender..

Maar nogmaals, wat fijn voor jullie!

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik had toen ik een week daar gelogeerd had een doos chocola met kaartje gegeven. de zustertjes zeiden meteen: die doos haalt de avond niet hahahaha

13. catharin

catharin Fanatiek lid

Jan 5, 2010
    1,072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Op de kinderafdeling geven ze wel eens fotocollages met bedankt enz.erop. Pot snoep. Speelgoed. Geld voor de personeelspot.
    taart. soorten thee smaken in zo`n leuk kistje.
    Maar alleen een hand is ook genoeg.

14. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Wij zijn altijd heel blij met een goed gevulde snoeppot. hahah.

15. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o moet je iets geven dan?
    Een bos bloemen misschien?

Mijn beide kids hebben op de neo gelegen, maar ik heb beide keren (andere ziekenhuizen) echt niet op goede voet gestaan met de verpleging. Dus ik was blij dat de kids daar weg waren.

16. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ik vind dat je eigenlijk niets hoef te geven. Aangezien het hun werk is( je geeft de vuilnisman toch ook geen doos chocola ofzo ). Klinkt stom maar ze worden er voor betaald. :)
    (officieel mag de verpleging het niet eens aan menen, meen ik mij ter herinneren. )

Maar snap wel dat je Iets wil geven. Ik zou zelf nooit geld geven boor personeelspot (ervaringen mee met wat daar mee gedaan werd)
    Maar denk dat ik doos merci zou doen ofzo, gaat om de gedachten ;)

Ps ben zelf verpleegkundige ;)

17. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Ben het wel een beetje met Chilleke eens.
    En zoals iemand ander ook aanhaalde de mensen van de ok doen dan ook heel veel maar worden zowat vergeten.

Ik zou dan iets met een kaartje of collage doen met een algemene bedankt erop.

En debby ja, ik was ook blij dat ik wegkon uit het ziekenhuis. Hier 2 keer slechte ervaring gehad, zelfde ziekenhuis maar totaal andere afdeling. Dus verder dan dag ben ik niet gekomen (in gedachten zat er wel een 'hopelijk tot nooit meer' bij).

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,545
    3,057
    113
    Met een aantal konden we t heel goed vinden.. Ze heeft er denk 3mnd gelegen en over een half jaar komt ze er weer te liggen.
    Ok personeel nooit gezien,ja chirurgen maar k mag ze niet zo.. Kinderartsen kom ik nog wekelijks.

19. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

Jun 19, 2007
    2,888
    0
    36
    West-Friesland
    Wat ik straks doe als Ismail 1 jaar is. Een verhaaltje hoe het begon op a-4 met foto hoe het was toen hij geboren was en 1 jaar is geworden. En die inlijsten. Dat was ook op de afdeling neonatologie in het AMC. Vondt het mooi om te lezen en ook verdrietig.

Succes meis met kiezen

20. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Nee, je hoeft niets te geven, maar na zo'n lange tijd is er ook nog zoiets als een stuk emotie. Gaat het om een paar dagen oké, maar na zo'n lange tijd is het meer geworden. Eigenlijk je dagelijkse leven (spreek uit ervaring).

Speelgoed inderdaad voor de speelkamer. Boekjes. Dvd's voor de kamers (in ons ziekenhuis was een dvd speler op de kamers aanwezig, ideaal voor kinderen die de afdeling niet opmogen). Iets lekkers doet het ook altijd goed inderdaad. En wat ik zelf altijd heel fijn vind om te krijgen is een lief woord in een mooie kaart. Doe daar een mooi waxinelicht-houder dingetje bij of een mooi kaarsje.

En wat heerlijk dat je kleine meid naar huis mag. Wat zal dat raar zijn de eerste periode!

Share This Page