Vreselijk. Maar wel een vervelende actie van haar vader. Het verdrag is natuurlijk in sommige gevallen juist zeer goed, als bijvoorbeeld een ouder een kind zomaar meeneemt naar een ander land en de andere ouder achter laat. Nu gaat de vader opzettelijk gebruik maken van de wet om zijn dochter naar hem toe te halen. Ik vind het vreselijk, maar vooral van de vader die dit haar aandoet. De wet heeft hier geen deel aan.
Nee zeker dat vind ik ook... Maar dat kind, zo zielig... Spreekt geen Engels, woont al 2 jaar hier en moet nu opeens het land uit... Weg bij haar moeder
pfff....weer zo'n geval waarin ouders meer bezig zijn met zichzelf inplaats wat het beste is voor zo'n kind. Niet dat het 't beste is dat dat meisje bij de moeder blijft (of bij vader). Ken bijde ouders en hun situatie niet dus kan daar ook geen oordeel overgeven. Maar vind het gewoon rond uit belachelijk dat iemand gewoon even aan de andere kant van de wereld voogdij kan aanvragen en mama (in dit geval) hier helemaal niets te zeggen heeft. Arm kind....
Ik snap het niet helemaal... In het verdrag staat dat een kind het geboorteland alleen mag verlaten met toestemming van beide ouders. Maar ze is hier met beide ouders naar toe gegaan en vader is alleen teruggegaan naar Australie. Hij heeft zijn kind hier zelf mee naar toegenomen en heeft dan toch toestemming gegeven?