Hallo, Ik werk al 2 weken 3 uurtjes minder per dag ivm ziekte door mijn zwangerschap. Dus ben gedeeltelijk ziekgemeld. Dit is door mijn werkgever doorgegeven aan het UWV, en heb ook reeds contact met hun gehad. Zelf heb ik gekozen om 4 weken voor de uitgerekende datum met zwangerschapsverlof te gaan, maar kreeg te horen dat mijn verlof ivm ziekte al 6 weken voor uitgerekende datum zal ingaan. Ik begrijp dat wanneer je volledig ziek bent gemeld, bovenstaande van toepassing is. Maar ik ben niet volledig ziek gemeld, maar gedeeltelijk. Ik werk nu 4 dagen per week, 6 uurtjes per dag ipv 4 dagen per week, 9 uurtjes per dag. Is bovenstaande voor mij dan ook van toepassing??
Beste Loeki82, De ziekteperiode in week 34 tot week 36 van je zwangerschap wordt automatisch bij het verlof opgeteld. Met andere woorden: sta je ziekgemeld in deze periode, dan begint het verlof 6 weken voor je uitgerekende datum. Alleen als je voor week 34 weer volledig hersteld gemeld bent, kan het verlof in week 36 ingaan. Word je weer hersteld gemeld tussen week 34 en 36, dan worden alleen de daadwerkelijke ziektedagen bij het verlof gerekend. Het maakt voor de ingangsdatum van het zwangerschapsverlof (WAZO) niet uit of je in deze periode volledig ziek bent of gedeeltelijk. Ook maakt het niet uit of je om zwangerschapsklachten of om een andere oorzaak bent ziek gemeld. Actuele informatie over ziekte tijdens zwangerschap vind je hier. Ik wens je veel beterschap. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare