Dat mag. Ik denk er anders over. Maar goed, mijn 10 jarige heeft al een telefoon met internet, ik vind het iets wat erbij hoort en waar ze mee om moeten leren gaan.
Maar dat ze iets moeten leren, betekent niet dat ze dat al meteen kunnen. Ze moeten het nog leren. Ik ben heus niet van plan mijn dochter op zestienjarige leeftijd te verbieden met haar telefoon op haar kamer te zitten. Maar als mijn dochter elf is, is ze waarschijnlijk nog niet heel weerbaar op het internet. Dan vind ik een zekere mate van toezicht gewenst.
Lees je mij dan ergens zeggen dat je geen toezicht moet houden? Je hoeft er alleen niet constant met je neus op te zitten volgens mij. Hoe leer je als je het niet zelf mag proberen?
Ik schrijf toch nergens dat een kind het niet zelf mag proberen? Ik schrijf in mijn eerste post dat ik heus niet de hele tijd met mijn neus op het scherm ga zitten. Het kind kan dus zelf zijn eigen gang gaan. Maar als ze zo jong zijn (11 vind ik jong) wel in de huiskamer, waar wij ook rondlopen. En niet alleen op de eigen kamer. Dat mag mijn dochter pas als ze een stukje ouder is.
In de games van tegenwoordig zitten toch zo'n code ( in het hoesje ) volgens mij kun je die op Apple computers gebruiken namelijk
Het gaat er niet alleen om wat je eigen kind doet, maar ook wat anderen bij haar kunnen doen. Je hoort vaak genoeg dat er gechat wordt, denkend dat je een leuk meisje tegenover je hebt met dezelfde hobby’s ofzo, en dat een of andere vent dan de webcam aanzet gericht op z’n geslachtsdeel, dat wil je niet voor je 11-jarige dochter. Ook al moeten ze het nog leren. Je bent nog zo kwetsbaar en beïnvloedbaar op die leeftijd.
Dit idd! Het leren omgaan met internet en zijn do'en don'ts kost tijd en leer je niet op de een op andere dag. Het vertrouwen is er zeker, dat heeft het verleden al uitgewezen. Dochter heeft ook al een telefoon met internet en email vanaf 10 jr, hier mag ik gewoon op kijken en hou ik de app gesprekken ook in de gaten en praat met haar ook over dingen die in de klasapp gebeuren en ook toen ze zei dat ze eruit was gestapt omdat er dingen gezegd werden waar ze het niet mee eens was. (yess) Mijn man en ik hebben elkaar op internet op moet, in de tijd dat je nog moest inbellen. Dus de gevaren waren er toen al. Juist hier zijn wij heel open over en ook hoe je gedrag op internet in de toekomst kan achtervolgen. Maar goed aangezien ze nog geen echte puberella is, kan ik nu de dingen nog vormen voordat mijn adviezen en regels in de wind geslagen gaan worden hahahaha