pc-probleem ivm driver

Discussie in 'De lounge' gestart door kristalhelder, 24 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Hallo dames,

Mijn pc -fijutsi siemens scaleo L- is opnieuw geinstalleerd met vista home basic. Daar is die ook mee gekocht. Echter kom ik nu niet meer op internet. Ik heb even gekeken en hij geeft aan dat de drivers van de coprocessor, de ethernet controler en de sm buscontroler niet geinstalleerd zijn. Ik ben even op zoek gegaan, maar ik ben niet echt thuis in dit soort dingen en heb eigenlijk geen idee wat ik aan drivers nodig heb. Zijn er hier misschien dames die hier een beetje weet van hebben en mij op weg kunnen helpen.

2. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Helmaal niemand die hier een beetje verstand van heeft?

3. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Mag een man je ook helpen? Heb je bij de pc ook een cd-rom gekregen met de moederbord drivers? Klinkt namelijk alsof de drivers voor het moederbord niet geïnstalleerd zijn.

4. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Ja tuurlijk mag dat :) Ja dat is het waarschijnlijk ook. Daar ben ik inmiddels al achtergekomen met een hoop geklooi :). Het probleem is alleen......mijn cdromdrive is kapot, gaat niet meer open. Dus die cd kan ik ook niet gebruiken :( gaat echt heel handig zo.

5. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Meestal zit er voor op de cd-rom drive een heel klein gaatje waar je een uitgevouwen paperclip in kan drukken. Dan kan je de drive met de hand openen.

6. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Hij is helaas echt kapot kapot. Vriend van me had laatst een andere meegenomen, maar ik heb schijnbaar een aparte aansluiting.

7. ChilllayD

ChilllayD Actief lid

27 jun 2012
    256
    0
    0
    Den Helder
    Werkt usb al wel? De drivers op een stickje zetten vanaf een andere pc/laptop en dan zo erop.....

8. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    ja dat doet het wel..maar dat is dus het probleem. Ik weet niet wat ik nodig heb. Ik ben echt een noob wat dit betreft. Meestal wordt het voor me gedaan, maar ben nu al vier weken aan het wachten dus nu probeer ik het zelf.

9. ChilllayD

ChilllayD Actief lid

27 jun 2012
    256
    0
    0
    Den Helder
    Naar de website van Siemens gaan, afdeling laptops/computers :p en dan de drivers opzoeken. Die staan altijd geupdate en ter download klaar. Er staat bij beschreven waar ze voor dienen dus dan zul je moeten vinden wat je zoekt.

10. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Probleem met die computers van Siemens ( Ik had een Scaleo J versie) is dat ze eigenlijk allemaal opgebouwd zijn, met onderdelen, die op dat moment al verouderd zijn.
    Als je nou je internet aan de praat kan krijgen, focus je anders daarop voor het moment, dan op internet even opzoek gaan naar een proggie dat heet AIDA.
    Dat laat zien wat je allemaal in je pc heb zitten, en geeft voor de meeste dingen, ook de mogelijkheid om meteen driver updates uit te voeren.
    Maar je hebt dikke kans, dat je of nieuwe onderdelen moet gaan halen, een losse ethernetkaart is zo gekocht en kost ook niet zoveel. Want de vrijwel alles zit geintegreerd op het moederbord bij Siemens

11. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Het is gelukt :) een vriend van me heeft de halve nacht zitten zoeken en heeft gevonden wat ik nodig had. Was inderdaad heel moeilijk te vinden, maar gelukkig is het gelukt :) bedankt voor de tips en hulp.

Deel Deze Pagina