Hoe krijg ik in hemelsnaam die vieze kalk en urine vlekken onder uit mijn wc pot? Je weet wel in het gedeelte waar altijd water in staat. Wat gebruiken jullie? Want alleen met chloor gaat het bij mij niet meer weg!
Vroeger toen ik nog een huis huurde kreeg ik een heel smerig toilet (met veeeeeeeeeeeeeel aanslag in de pot) en de stichting wou mij geen nieuwe geven.... Als je al eens antikal ed. heb gebruikt en het werkt niet was mijn laatste redmiddel toen... met een plamuurmes de vieze aanslag eruit bikken ale: Was niet bepaald het leukste klusje maar daarna was hij wel brandschoon! (hou ook van schone toiletten namelijk)
Je kunt met een stukje schuurpapier je pot van binnen ook heel mooi krijgen Maar let wel op dit haalt je glazuurlaag weg dus dan zou je het wel goed bij moeten houden daarna.
Ik heb in de kraamzorg gewerkt en wat ik daar allemaal tegenkwam... ale: Ik kreeg toen van een collega een tip om er een fles cola in te gooien Een poos laten inwerken en het werkt idd. Kun je nagaan wat cola met je tanden doet
Toen wij 1 jaar geleden ons (huur)huis kregen, zat er ook vieze aanslag in de wc. Kwam omdat het huis door omstandigheden een half jaar leeg heeft gestaan, en er dus wel een half jaar een laagje water in de wcpot stond. De woningstichting heeft dit weggekregen met een speciaal goedje...kan ff niet op de naam komen, maar ga er over nadenken.
Het schijnt dat je ook cola kan gebruiken Dus met je wc borstel het water daar weg duwen en dan een hele fles coca cola leeg gieten en dan in laten weken. (moet je nagaan wat een troep cola is) Dit heb ik gezien bij Hoe schoon is jou huis, geloof ik
Mijn zus kwam ook in een huis te wonen met van die verkalkte toiletpotten. De eerste nacht hebben ze er cola ingedaan, zo'n grootmoeders-tip die dus voor geen meter werkt. De volgende nacht hebben ze HG toiletreiniger gebruikt en zag de pot er weer uit als nieuw. Ik heb nu trouwens die Harpix Max en dat werkt ook goed.
iid cola. Zelf gebruikte ik altijd (toen ik nog huurde en een vieze wc aantroof) de oranje wc eend, deze is lekker dik en even in laten trekken en dan nog met een oude afwasborstel flink schrobben.
Ik zou persoonlijk al snel voor een nieuwe pot gaan. Zo duur zijn ze ook weer niet en dan kun je er jaren tegen!
Dat ga ik zeker even proberen. Ik houdt n.l niet van cola en hier staat nog een anderhalve liter fles!
Je kunt speciale tabletten kopen voor in de wc. Kruidvat heeft ze ook, eigen merk. Je gooit m in het water...even een uurtje je toilet niet gebruiken (beste is tablet een hele nacht laten oplossen) en weg is je vieze aanslag!
Ik heb van die wc-tablets bij de Lidl vandaan. Erin gooien, laten bruisen, een kwartiertje in laten trekken en dan met een schuursponsje schoonmaken. Niet echt een fris klusje, maar dat is de wc daarna wel weer.
Hoi hoi, wc eend heeft ook van die reinigers. Dat zjn zakjes en die schuimen de wc helemaal vol tot de rand . Daarna spierwit sanitair. Hier ook hetzelfde probleem na een half jaar niet meer in gebruik te zijn geweest. Wc eend was de goede oplossing! Succes
wc eend heeft nu ook een soort van poedertje dat als je het erin gooit gaat schuimen. Ging hier ook goed, alleen de wc was niet super ranzig, maar vies genoeg om het schoner te willen
Op het werk gooide ik altijd Steradent tebletten in de wc... Je hebt er wel meer dan 1 nodig, want anders is het alleen brandschoon op de plek waar dat tablet heeft gelegen en waar hij bruiste...
die vind ik dus voor geen meter werken hier Cola heb ik nog nooit geprobeert, zou je ook zo niet opkomen idd. En als dat werkt inderdaad wat zou dat dan met je tanden doen. Je weet het wel, maar dan zie je het nog eens wta voor troep cola eigenlijk is