Hoi allemaal, Ga toch proberen een nieuwe te starten, hoop dat er meer meiden zijn die net in de mmm zitten en graag ervaringen uit willen wisselen. Bij mij is pco geconstateerd, geen eisprong , dus begonnen met primolut, donderdag de laatste gehad, zit nu te wachten tot ik ongi word . Dan na drie dagen starten met clomid en echo's maken in ziekenhuis. Vind het allemaal erg spannend. vriendelijke groeten maaike
Is er niemand die nu met de 1e ronde begonnen is? Moet nu wachten tot ik ongi word, weet iemand hoe lang dat kan duren na de laatste tablet primolut?
Hoi, ik heb zelf een week geleden mijn laatste chlomid pilletje geslikt. Helaas slaat het bij mij niet goed genoeg aan Ik heb geen ervaring met primolut aangezien ik deze keer uit mezelf ongesteld werd!
Hoi melief, Bedankt voor je reactie, wat naar dat de clomid niet aanslaat, welke "dosis" heb jij gebruikt? Ik start met 50, ben heel benieuwd. Eerst maar afwachten of ik ongi word. Wat gaan ze nu bij jou doen dan omdat de clomid niet aanslaat? Moet je gaan spuiten?
Ik had ook 50 mg. Ik denk dat ze de dosis eerst gaan verhogen naar 100 mg! En dan kunnen ze hem nog een keer verhogen naar 150mg.
Zijn er verder geen vrouwen die mee willen kletsen? Vind de andere topics zo vol, dan moet je zo veel terug lezen van iedereen. Volgens mij zet vandaag mijn ongi door, dus heeft de primolut zijn werk gedaan. Over drie dagen met de clomid beginnen als het doorzet, ben benieuwd.
Hallo Maaike80 en Melief, Ook ik wou kletsen met meiden die net zijn begonnen met clomid, maar vond de overige topics te lang en vind het dan best lastig om me erbij te voegen. Zal me als eerst even kort voorstellen. Ben meli, inmiddels 25 jaar en ben bezig voor eerste kindje. Bij mij is pco gecostateerd en sinds april gestart met mijn eerste ronde met clomid. Ik heb als eerst een kuur gekregen om mijn menstruatie op te wekken. Dit duurde 10 dagen, 3 dagen daarna werd ik ongesteld. Op cd 3 heb ik een inwendige echo gehad, om te kijken af alles er goed uitzag. Ik moet clomid van cd 5 tot en met 9 innnemen. Nu maar hopen dat er een eisprong is met clomid. Ik hoop dat ik elke maand een normale eisprong krijg, want met onwijs lange cyclussen heb ik niet echt het gevoel dat ik een kans maak. Ik hoop dat clomid hier verandering in gaat brengen. Volgende weeek woesdag wordt er bloed gesprikt om te kijken of ik al een eisprong heb gehad. Ik hoop dat we elkaar hier op de hoogte kunnen houden.... Liefs meli
Hoi Meiden!! Ik ben net klaar met me 10 daagse kuur provera, nu wachten op een bloeding!! Dan ga ik beginnen met clomid 50. Vind t allemaal heel spannend! Hoop zo dat t aanslaat!! Maar ik hoef helemaal niet tussen door te bloed prikken, zie me gyn pas weer over 4 weken!?? Heb ook geen flauw idee welke dag van me cyclus ik een eisprong krijg! Groetjes zonnetje84
Zonnetje84 je bent me voor geweest Ik heb net de reacties van mn andere topic beantwoord, en daar ook geschreven dat je je hier kon melden om te kletsen, maar dat heb je al gedaan zie ik....Ik hoop ook dat clomid aanslaat bij mij. Wel raar dat je geen bloed hoef te prikken. Heb je dan wel een afspraak met haar staan dan over 4 weken? Krijg je ook niet tussendoor inwendige echo?? Zo zie je maar dat elke ziekenhuis een zelfde behandeling geheel anders uitvoert.... Groetjes meli24
Hoi allemaal, leuk dat jullie allemaal gereageerd hebben. Vooral omdat we allemaal net begonnen zijn, kunnen we elkaar zonodig een hart onder de riem steken....... Melief, ik denk ook dat ze dat eerst gaan doen, zo zouden ze het bij mij ook gaan doen (verhogen naar 100 en 150). Wel balen zeg nu moet je eerst weer een maand wachten. Naar he al dat wachten, ik hoop voor je dat de volgende ronde aanslaat. Meli, spannend of niet as woensdag, je schrijft dat je cd3 een echo hebt gehad, heb je geen echo's gehad om te kijken hoe het met de eitjes ging? Ik hoop voor je dat je een eisprong hebt gehad. Zonnetje, ben je ondertussen al ongi geworden? Ik werd het de vierde dag na de kuur. Jammer dat je geen echo's krijgt, dan weet je ook niet wanneer je een eisprong hebt en of het aanslaat. Idd elk ziekenhuis doet het weer anders. Woensdag krijg ik de eerste echo, heel spannend allemaal. Had gistermorgen vergeten de laatste clomid te nemen, heb het gisteravond genomen, ik hoop dat dat geen kwaad kan. Het is wel spannend allemaal he, ik hoop voor ons allemaal dat we snel zwanger mogen raken. Lees veel verschillende verhalen over vrouwen met pco met een kinderwens. Sommige zijn na een paar rondes zwanger en sommige na een paar jaar nog steeds niet. Ik probeer er maar niet teveel bij stil te staan, het is allemaal afwachten. Nou ikga weer verder, heb zo een verjaardag, lekker genieten van het zonnetje.
@maaike80: Ja het is zeker spannend woensdag. Ik krijg jammer genoeg tussendoor geen echo om te kijken of er een eitje rijpt. Mij is verteld dat ze dat alleen doen met een hogere dosis clomidkuur. Volgens mij kan het geen kwaad om 1 keer clomid later in te nemen. Wel werd mij geadviseerd om clomid in de avodn te slikken en rond dezelfde tijd ongeveer. Dit omdat je waarschijnlijk dan minder last hebt van alle bijwerkingen. Ik had gelukkig niet veel last van de bijwerkingen behalve dat ik het erg warm had.... @alle dames: hadden jullie ook last van de bijwerkingen van clomid, ik had er gelukkig niet veel last van maar wel erg warm, en moeilijk in slaap kunnen komen... X
hoi meli, alleen een keer erg hoofdpijn gehad, maar dat kan toeval zijn. Bij de primolut om de ongi op te wekken was het wel anders. Ik heb al heel veel psychische klachten waaronder een stemmingsstoornis, met de primolut was het qua stemming een paar dagen tien keer erger, heel naar, zat echt op het randje om me een paar dagen op te laten nemen. Dit kan ik als het heel slecht met me gaat, zo heftig had ik het al heel erg lang niet meer gehad. Hoop dat volgende maand de primolut niet nodig is.
@maaike80: vervelend de bijwerkingen van primolut. Ik hoop voor je dat je in ieder geval een eisprong hebt waardoor je niet nogmaals aan de primolut moet i.v.m met bijwerkingen bij jou...Sterkte!
meli, ja dat hoop ik ook, maar voor jou hopen dat je een eisprong hebt gehad. Spannend allemaal he. Ik moet ook afvallen om te kijken of mijn eisprong dan terug komt. Vind het erg moeilijk om af te vallen. Was vroeger altijd een slanke den van 60 kilo, ben door de medicatie die ik moet gebruiken en eetbuien in vier jaar bijna 40 kilo gegroeid. Ik was dinsdag goed begonnen maar gister en vandaag op een feestje weer flink de mist in gegaan. Gewoon weer vrolijk verder proberen, haha. Is iemand van jullie toevallig ook veels te zwaar? En moet je ook afvallen ivm de kinderwens? Ik ben blij dat de gynaecoloog mij wel wil helpen, ik lees en hoor ook van mensen dat ze eerst moeten afvallen. Raar dat ze het niet bij elk ziekenhuis het zelfde doen. Hoe oud zijn jullie allen? ik word deze zomer 32 jaar en ben happy getrouws met me manneke. Mijn echte naam is trouwens marije, ik gebruik hem nooit op forums. liefs marije
He Maaike(Marije), Ik ben 25 jaar en ben nu 3,5 jaar getrouwd. Ik ben nu bezig voor mijn eerste kindje. Ik hoop ook zo op een eitje...en vind het erg spannend allemaal. Vervelend dat je zoveel bent aangekomen. Ik ben niet echt te zwaar, weeg 73 kilo en ben 1.64. Tuurlijk vind ik het beter als ik onder de 70 kom, maar dat gaat nu erg moeilijk bij mij i.v.m vreetbuien die ik heb Ik heb wel een vriendin, bij haar zijn ze niet eens begonnen met de behandeling met clomid, ze moet eerst maar afvallen is tegen haar gezegd wat ze natuurlijk erg vervelend vind. Zo zie je weer dat elk ziekenhuis het op zijn eigen manier doet, jij hebt clomid al gekregen toch en moet in de tussentijd proberen af te vallen? Doorzetten meid! Aan iedereen: hebben jullie al kinderen of zijn er ook meiden die voor hun eerste kindje gaan?? Liefs meli
Wat ben ik dom dom geweest. Ik heb deze week mijn eerste clomid kuur gehad en nu kom ik er net achter dat ik vandaag de laatste moest nemen. Gister dacht ik dat het de laatste dag was en ik hem vergeten was die dag, heb hem toen 's avonds genomen. Maar dat was het vandaag, sufferd dat ik ben. Huisartsenpost gebeld om te vragen of ik er nog 1 op kon halen vandaag, zij contact gehad met gynaecoloog en moet het zo laten, omdat ik anders te veel krijg. Zal het deze ronde wel niet goed komen met een eisprong, balen, bah.
Ow jee, maart misschien komt het toch wel goed en heb je wel gewoon een eisprong. Blijf gewoon positief, ik denk wel dat je nog kans maakt op een eisprong, of heeft de gyn wat anders gezegd? Ik slik het elke avond en heb ook een alarm staan zodat ik het zo niet kan vergeten, ben nu al bijna een jaar van de pil af dus ritme is eruit) Dus mis kan je de volgende ronde ook een alarm van bv je telefoon gebruiekn. Maar blijf in ieder geval nog wel positief denken...
Ja moet idd positief blijven denken, ik bel morgen wel even naar het ziekenhuis en dan hoor ik het wel. Anders maar weer een maand wachten.... Ik zet voor mijn andere medicatie altijd een weekdoos uit, ik doe ze hier de volgende keer wel in. Wel fijn dat je nu met iemand kunt chatten, fijn om elkaar te steunen en ervaringen uit te wisselelen.
Laat je morgen weten? Hopen dat het niet zo erg is als je denkt hè! Ik ben oook blij dat ik er met meiden die in hetzelfde schuitje zitten te kletsen en ervaringen uit te wisselen. Xx
Aah wat vervelend Maaike, ik hoop voor je dat het verder niet uitmaakt! Hier bleek ik toch te reageren op de chlomid maar heeel langzaam. Vorige week maandag had ik een eitje van 18mm en nu pas echt een knaltest (ovulatie). Dat betekent dat mijn cyclus 42 dagen wordt en de max van de gyn is 35. Wordt even moe van mijn lichaam. Ze durft de dosis ook niet te verhogen omdat ik er heel erge hartkloppingen van kreeg.