pco, 1e ronde primolut en clomid, nog meer vrouwen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door maaike80, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Net terug van een echo. Was helaas nog steeds niks te zien. Pomp staat inmiddels op 20. Had echt gehoopt dat er nu een eitje gegroeid was.

X Marion

2. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij was de tweede keer ook bij 20 dus duim voor je!

3. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Mamamarion, hier draaien mijn duimen ook nog steeds voor je. Nu S.era er is, snap ik nog beter hoe groot de wens is. Dikke knuff iig!

4. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Hallo mamamarion,

Ik las al een tijdje je berichtjes over je behandeling met het Lutrelef-pompje. Eindelijk eens iemand gevonden die ook een pompje heeft. Het zijn er volgens mij maar zo weinig die deze behandelig krijgen. Ik zal dat je dosis al is verhoogd naar 20. Bij mij is dat ook het geval. Ik kreeg na ongeveer 6 weken pompje een eerste eisprong. Ik heb PCO, dan kan het allemaal wat langer duren voor het voor het eerst aanslaat heb ik begrepen. Hopelijk kan je hier wat hoop uit halen.

5. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Hoi Sharlene,
    Erg bedankt voor je berichtje. Ik heb ook PCO en heb iedere keer een lange cyclus gehad. Maar nu duurt het wel erg lang, dus verwachte eigenlijk niet meer dat er iets zou gebeuren. Maar nu ik lees dat jij wel een eisprong hebt gehad na al die weken, stemt me iig wel weer hoopvoller :) Dankjewel!

X Marion

6. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @ Selina;
    Het is waar; als je al een kindje hebt, weet je pas echt wat je mist als het zwanger worden niet lukt. Daarom vind het nu veel moeilijker dat het voor de 2de niet lukt dan voor de 1ste. Ik kan echt niet meer zonder haar en ik wil zo graag dat ze een broertje of zusje krijgt. Het is ook oneerlijk voor haar. Overal ziet ze leeftijdgenootjes broertjes en zusjes krijgen en ze zegd weleens dat ze ook zo`n lieve baby thuis wil :(
    Gaat het met jouzelf al beter? Voel je je al wat minder moe?
    En hoe gaat het met de kleine meid, doet ze t goed?

X Marion

7. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal

sharlene, heb je al een kleine via de pomp?
    wanneer heb je weer echo mamamarion?

8. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    1987; nee heb nog geen kleine, helaas. voor het pompje heel af en toe maar ongesteld, erg pco-beeld, ook op de echo's. Clomid geprobeerd maar dat hielp niets, werd er alleen maar ziek van. Nu dus het pompje en dat gaf na 6 weken een eisprong! wat was ik blij dat mijn lichaam toch een beetje normaal ergens op reageerde. 2e cyclus duurde 5 weken, helaas net weer ongi geworden. op naar ronde 3 dus.

9. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @ Sharlene: ben je van de Clomid meteen naar het pompje gegaan, of heb je ook nog Puregon ofzo gespoten?

Zelf net weer een echo gehad. Was weer niks te zien. Volgende week maandag weer een nieuwe echo. Als er dan niks te zien is moet ik weer ophogen.

X Marion

10. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Hey Marion,

Jouw geduld wordt wel erg op de proef gesteld... :(
    Snap ook heel goed dat je het zo graag wil, en vooral ook voor je kleine meid. Zeker als ze het om haar heen ook ziet en ze is ook op een leeftijd dat ze zulke dingen prima snapt en dat toch vergelijkt.
    Ik kan me goed voorstellen dat je er af en toe echt over in de put zit dat het dan niet wil lukken en dat je het leeftijdsverschil steeds groter ziet worden. Maar geef het niet op!!

Fijn dat 1987 al 2x zwanger is geworden met de pomp en dat Sharlene er ook een eisprong mee krijgt. Moet jou dus ook lukken!!! ;)

En probeer ook eraan te denken dat je meisje sws blij is als jij straks zwanger bent en er een broertje of zusje bij komt. En het leeftijdsverschil hoeft geen probleem te zijn. Een kennis van mij is net bevallen van haar 2e zoontje (nu 1 maand oud) en haar 1e zoontje is afgelopen augustus 4 jaar geworden en gaat nu naar school. Op deze manier heeft zij wel 4 jaar ècht de tijd gehad voor haar knul, en kan ze nu ook lekker even alleen van haar 2e mannetje genieten wanneer de grote broer op school zit. Dat lijkt me dus ook wel fijn (hoewel ik daar toch niet voor kies, als een 2e kindje me gegund is, maar dat ligt meer aan mijn eigen leeftijd).

Ik probeer jou niks aan te praten natuurlijk, hoop dat je het niet zo opvat ;), maar probeer je een beetje moed in te praten. Je kunt er natuurlijk van balen dat er veel verschil tussen komt (je goed recht, zou ik ook doen) maar daarmee verander je nog niks. Dan kun je je maar beter gaan richten op de voordelen van het leeftijdsverschil... je moet wat, hè... ;)

Dus meid, kop op, en laten we hier afspreken dat we allemaal even extra duimen voor de komende echo!

Dikke knuffel! XX

11. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Mamamarion, voel me al een stuk beter en doe een stuk rustiger aan. Blijf nu soms hele dag lekker thuis en dan zitten we samen op de bank. Geniet zo ontzettend van haar. Ze begint nu ook lekker te lachen (zie foto). Heerlijk is dat.

Mijn duimen draaien ook dat bij de komende echo iets te zien is.

12. Charis87

Charis87 Niet meer actief

Wat een supermooi popje Selina!! Ik snap dat je daarvan geniet :)

Marion sterkte met echo morgen, zou fijn zijn als er dan eindelijk wat te zien is!

Wie heeft de combitest gedaan? Ik moet er een afspraak voor maken maar twijfel heel erg. Uiteindelijk schiet je er natuurlijk niet zoveel mee op en mocht het niet zo hoog uitvallen als je gehoopt had dan maak je je misschien de hele zwangerschap zorgen. Iemand ervaring?

13. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Ben meteen met het pompje begonnen toen de Clomid niet werkte. Als ik na een aantal rondes nog niet zwanger ben wordt het mogelijk toch spuiten. Pompje is erg duur en weet niet hoe lang de verzekering dat wil dekken. Spuiten is wel goedkoper, alleen fikse kans op overstimulatie met alle gevolgen van dien, is mij verteld. Dus nu maar hopen dat het pompje voor nog meer zorgt dan alleen een eisprong:D.
    @mamamarion; succes bij de echo, en anders toch ophogen, kan nog tot 25ug/90min.

14. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Mir, de gynacoloog vroeg wat wij met de uitslag van de test zouden doen. Alles was welkom, dus wij zouden er niks mee doen. Toen besloten om de combitest niet te laten uitvoeren. Ben er helemaal niet mee bezig geweest tijdens de zwangerschap. Maar je moet dus doen waar jullie je het beste bij voelen.

Marion, en hoe was de echo?

15. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Selina, wat lekker he zo op de bank hangen met je kleine. En zo`n glimlach is toch het mooiste wat er is :) Super dat je je nu beter voelt en het wat rustiger aan kunt doen, kun je ook meteen lekker de tijd voor je dochtertje nemen.

@ Mir; wij hebben geen testen laten doen toen ik zwanger was. Ten eerste zijn die testen nooit helemaal betrouwbaar. (toevallig ken ik mensen waar bijv de nekplooi van de baby dik was, en dat het kind helemaal gezond geboren is, en bij mijn broertje was niks te zien en die is geboren met een open ruggetje. Ik denk dat het je alleen maar meer onzeker maakt ipv dat het duidelijkheid brengt. En ik dacht dat er ook een kans bestond dat het een miskraam veroorzaakt, dus dat vond ik toen ook wel riskant. En verder was bij ons ook elk kindje welkom, dus had het voor ons ook geen nut eigenlijk. Je moet wel bedenken als je het wel laat doen en er is een afwijking te zien, dat je dan voor een hele moeilijke keuze staat. En zie mijn verhaal hierboven, dat dat soms helemaal niet hoeft. Maar het blijft natuurlijk je eigen keuze, dit is alleen wat ik er van denk :) Ik hoop dat je er iets aan hebt. Kies gewoon waar jij je goed bij voelt.

Sharlene: ik heb eerst Clomid gehad, toen spuiten en nu dus die pomp. Bij het spuiten had ik idd elke keer overstimulatie (zo rond de 5-15 eitjes die elke keer doorgroeide), maar gelukkig niks aan overgehouden. Dus ik hoop dat de pomp eindelijk gaat werken. Zou niet weten wat de volgende stap dan zou zijn, als het niet werkt. En ik hoop ook dat je snel zwanger bent dat je niet hoeft te gaan spuiten. Hoever ben je nu in je cyclus?

Vanmorgen weer een echo gehad en nog niks te zien. Moet morgen ophogen naar 25, en dat is dus de hoogste dosis al :s

X Marion

16. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @ Saar; Ik vind het leeftijdsverschil steeds minder erg worden. Ik heb natuurlijk nu wel lekker veel tijd voor Ellys, dat is ook fijn voor haar. Het is alleen het idee, dat ze miss voor altijd enig kind blijft. Dat dit mijn enige en laatste baby was. Want nu ze volgende maand 3 word, is het echt geen baby meer. Dat is vaak wel even slikken.
    Maar er zijn natuurlijk ook wel positieve kanten aan zoals je zegt. Volgend jaar gaat ze naar de basisschool en dan heb ik natuurlijk weer zeeen met tijd voor de eventuele nieuwe baby. En Ellys begint een echte poppenmoeder te worden, dus die vind het dan vast super om mee te helpen.
    Ik zie dat Bram alweer een half jaar oud is, gaat zo snel he. Denk je al over een tweede na, of wil je liever nog even wachten? (was namelijk uit je verhaal hiervoor ervan uitgegaan dat je 2 kinderen wilt)

X Marion

Ps En heel lief dat jullie me moed blijven inpraten en voor me duimen natuurlijk!

17. Charis87

Charis87 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties Marion en Selina. Ik heb vanochtend besloten het niet te doen en voel me erg opgelucht. Vanaf nu alleen maar genieten van m'n zwangerschap! Heb van de week weer een echo gehad en het kleine frummeltje was al lekker bewegelijk.

Marion, nu kan het niet anders dan dat het een (hele mooie) eisprong oplevert :) ik duim met jullie allen mee!!

18. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @Marion; zit nu op dag 12 van de 3e ronde. Morgen eerste FM, ben zo benieuwd of er nu al iets te zien is!
    Hoe lang heb jij het pompje nu al? Hoop zo voor je, dat het pompje over een aantal dagen resultaat laat zien! Denk dat een evt volgende stap IVF kan zijn? De 5 tot 15 eutjes zijn wel goed als je met een IVF-poging bezig bent, dus geef de moed niet op!

19. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @ Sharlene: hoe was je FM? Was er al iets te zien?
    Ik heb de pomp vanaf 11 okt. nu. Dus iets meer dan een maand. Hij staat nu een paar dagen op 25. Vanmorgen een echo gehad en er was helaas nog niks te zien. Ik heb het idee dat de arts nu liever al stopt met de behandeling en had het over IVF. Ben echt wel teleurgesteld nu, had echt gedacht dat dit goed zou werken :(

@ Mir; Wat fijn dat je toch een beslissing hebt kunnen nemen waar je achter staat. Kan me voorstellen dat je je daar opgelucht over voelt :) Gaat verder ook alles goed met je zwangerschap?

X Marion

20. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Tuurlijk doen wij dat, daar zijn wij er voor hier op het forum!! :D

Goed dat je je over het leeftijdsverschil niet zo'n zorgen meer maakt, je kunt er toch niks meer aan veranderen. Maar snap wel dat je die angst hebt van wat als ze enigst kind blijft. Het is gewoon die onzekerheid! Als je nou van te voren dit al had geweten, dan was het al heel anders. Maar je hebt toch bepaalde verwachtingen van je leven, en als je dan zo lang in onzekerheid zit of het wel of niet gaat gebeuren, dat is zo frustrerend...
    Balen dat er ook nu weer niks te zien was. En ja, IVF is nu mss wel een domper en komt nu even onverwacht op je dak, maar als dat de manier is om zwanger te worden... Het kindje zul je niet minder van houden!!! :) Sterkte weer, meid!! En laten we hopen dat de pomp alsnog op de valreep zijn werk doet!

Ja, Bram inmiddels alweer ruim een half jaar ja! Gaat idd vreselijk snel... Vorige week vrijdag zijn zijn eerste 2 tandjes doorgekomen, zitten gaat al goed en ook de hapjes vindt ie fantastisch. Ik moet nog 4 weken werken en dan mag ik full-time mama zijn. Ik ben dus aan het aftellen!
    En ja, ik denk al wel na over een 2e kindje ja. Ik vind het erg moeilijk om dat te "plannen". Ik ben iig niet aan de pil gegaan ofzo. We gebruiken helemaal niks, maar ik word toch niet zwanger, want ben sinds de bevalling nog niet ongi geworden.
    Ik vind het ook wel lastig om na te denken over wanneer je dan weer gaat beginnen. Ik moet dan dus toch weer naar het zkh, maar ja, hoe lang het deze keer duurt, is ook niet te zeggen. Vorige keer heb ik gewoon enorm geluk gehad. Toen 3 rondes clomid gedaan (50 - 100 - 150) die allemaal niks deden en toen met spuiten bij de eerste ronde meteen 2 eitjes. Die waren toen ook allebei bevrucht, maar 1 kindje is in een vroeg stadium al gestorven. Toen had ik het wel leuk gevonden om een tweeling te krijgen, nu weet ik niet of ik dat wel wil (wil niet dat Bram zich buitengesloten gaat voelen als de tweeling erg hecht is, hoewel dat met een 2-eiige tweeling denk ik wel minder is dan met 1-eiig). Dus als ik nu weer 2 eitjes zou krijgen met spuiten, dan is dat ook weer een moeilijke beslissing. En het is natuurlijk ook nog maar de vraag òf het wel weer lukt met spuiten. Daar heb je ook geen garantie op...
    En van de ene kant wil ik dan niet te lang wachten, omdat je niet weet hoe lang het gaat duren en omdat ik nu toch werkloos ben, en dus veel tijd voor de kids en dan weer kan werken als de kleinste 4 jaar is. Maar aan de andere kant heb ik echt nog dat gevoel dat ik het nog niet wil omdat ik de aandacht voor Bram nog niet wil delen. Ik geniet nog veel te hard van hem! Ik denk opzich wel dat dat gevoel van 'ik ben er klaar voor' mss wel vanzelf komt... Hoe was dat bij jou?
    Kortom, ik weet het ook allemaal niet wat en hoe en wanneer en alles....! :p Blijft lastig! ;)

Deel Deze Pagina