@ Sharlene, als spuiten ook niet aanslaat zou ik zeker een LEO voorstellen, kan je toch net dat zetje geven, dat het allemaal wel gaat werken misschien. @ Charis, ik moet nu 4 weken wachten (25 feb heb ik een controle afspraak) en dan kijkt de gyn wat de LEO gedaan heeft met mijn lichaam. Dus dan krijg ik denk ik te horen wat de vervolgstap is. En een zoontje, wat leuk, gefeliciteerd! Kun je voor ervaringsverhalen bij Saar terecht haha. X Marion
Heee meiden, Ik lees ook nog mee. Hoop dat leo gaat werken!!! Charis fijn dat het is gelukt!! Saar lang niet meer gesproken. Lopen...tijdgaat snel! Groetjes sarah
Hey, wat leuk dat je nog ff langskomt! Ben jij niet binnenkort uitgerekend? Maart? En je was toch ook tegelijk met je zus(sen) zwanger? Al neefjes of nichtjes gekregen? En weet jij wat je krijgt? Heb je een fijne zwangerschap? Sterkte met de laatste loodjes!
@mamamarion; ja, zat zelf ook al te denken om een Leo voor te stellen, óf IVM in België... Ben nu 4 weken aan het spuiten, achter elkaar door, pfff. En er gebeurt nog steeds niks. Heb nu 6 follikels van zo'n 7-8mm.
Ik ben 04-04 uitgerekend. TOt nu toe alles goe. AF en toe wat bezorgd, maar denk dat dat achteraf helemaal niet nodig is. WE verwachten een meisje Een zus ondertussen bevallen van een meid. Andere zus 15-03 aan de beurt. Ook een meisje. Erg leuk zo samen te beleven.
Eindelijk een forum gevonden en vrouwen die ook een hormoonpompje hebben (gehad). Ik heb sinds januari de lutrelef pomp. Ik had al wel gelijk eiblaasjes, maar ze groeiden veel te langzaam. De dosis is tussendoor al opgehoogd naar 15, maar heb nu een cyclus van 40 dagen ongeveer. Ik moet van de week ongesteld worden en dan moet ik de dosis ophogen naar 20. Hopelijk gaat het dan beter en heb ik een goeie eisprong. Die heb ik nu schijnbaar wel gehad, maar ik weet niet wanneer en heb niks gemerkt, ook al moest ik wel ovulatietesten doen. Ze konden dit zien aan de bloedwaarden. Dag 12 na het begin van de menstruatie moet ik dan weer terugkomen en ik ben benieuwd of het dan beter gaat.
Hoi Sammetje, Hopelijk werkt de pomp volgende ronde beter. Zon lange cyclus is ook niet alles. Of misschien is er helemaal geen volgende ronde nodig, ik hoop het voor je iig. X Marion
Dank je, maar de vorige keer hebben ze bloed afgenomen en daaruit bleek dat er niks is. Ik zal dus toch moeten wachten tot ik ongesteld word en dan op dag 12 weer een afspraak maken. Ik zal ook voor jullie allemaal duimen dat het snel lukt!
Welkom Sammetje, goed dat je je aanmeldt bij dit forum. Zelf heb ik ook een pompje gehad. De eerste keer duurde het bij mij ook erg lang oor ik een eisprong kreeg. Eerste cyclus met de pomp heeft zo wel 2mnd geduurd. Daarna een iets snellere cyclus omdat we de dosis wisten. Hierna reageerde ik er niet meer op maar dat was echt een zeldzaamheid volgens de artsen!! Neem aan dat het jou niet overkomt! @mamamarion; IVM is hetzelfde als IVF alleen doen ze dat de punctie al als je follkels pas rond de 10mm zijn. Dit doen ze in België al een aantal jaar. In NL kon je meedoen aan een onderzoek, alleesn is dit onderzoek nu afgelopen en krijgt helaas ook geen vervolg. Zelf heb ik eindelijk gereageerd op de Menopur. Helaas plotseling wel meerdere follikels gekregen, lichte overstimulatie dus. Op de dag dat de grootste follikel nog zo'n 12-13mm was, hebben mijn man en ik ge... 2 dagen later was de grootste follikel al 19mm, met daarnaast nog een stuk of 6 follikels van 17-18mm! We kregen dus een vrijverbod, moesten meteen stoppen met spuiten, pregnylspuit kreeg ik ook niet. Waarschijnlijk heb ik dag later een of meerdere eisprongen gehad, althans, zo voelde het. 3 dagen voor eisprong hadden we het dus voor het laatst gedaan... De artsen zeggen dat ik nu gewoon moet afwachten en signalen van OHSS in de gaten moet houden. Kans dat alle 7 follikels zijn gesprongen én bevrucht raken en ook goed verder delen/innestelen is vrij klein. Maar toch... Inmiddels is het zo'n 6 dagen na de vermoedelijke eisprong en heb ik het gevoel alsof ik ongesteld moet worden. Had net ook al behoorlijk wat rood bloedverlies. Dit is wel erg snel na een eisprong, normaal heb ik een LF van 14/15dgn. Heeft iemand hier ervaring mee? Komt je menstruatie sneller op gang als je niet echt een eisprong hebt gehad maar dat je follikels alleen weer zijn gekrompen? Dit was niet goed op de echo te zien namelijk.
Spannend hoor sharlene86! Is het niet zo dat je bloed verliest als er innesteling plaatsvindt? Ik had volgens de arts donderdag ongesteld moeten worden, maar vandaag op zaterdag nog steeds niks. Ik heb sinds gisteren wel hevige buikpijn, maar nog geen bloedverlies. Heeft iemand hier ervaring mee m.b.v. Het pompje? Of moet ik gewoon nog even afwachten?
Hoi Sammetje, als je een eisprong hebt gehad zou je ongeveer 14 dagen later ongesteld moeten worden. Zo niet, dan kan je voor de zekerheid even een testje doen. Als de buikpijn aanhoudt, zou ik zeker even bellen naar de gyn. Kan ook zijn dat je ongi gewoon door moet komen. Hmm, innestelingbloeding, qua tijd zou dat precies kloppen maar het is echt veel in mijn ogen, nu al een hele dag. Dus dat lijkt me niet.
Sharlene; Het kan ook gewoon een tussentijdse bloeding zijn. Oud bloed dat in de weg zit. Daar had ik iig veel last van sinds ik ongesteld word door medicatie. Hopelijk is het dat gewoon, ik duim voor je. Sammetje; Mijn ongesteldheid bleef met regelmaat een paar dagen langer uit dan precies 14 dagen, maar je kunt natuurlijk altijd even een test doen voor de zekerheid. Die goedkope van de kruidvat zijn erg goed om vroeg mee te testen. X Marion X Marion
Ik denk da ik morgen toch even ga bellen. Ik durf nog geen test te doen, omdat ze de vorige keer al bloed hebben getest, waaruit bleek dat er wel ovulatie had plaatsgevonden maar dat t niet is gelukt. Dus daar ga ik dan vanuit. Het is nu al wel 15 dagen geleden en net kan natuurlijk een paar dagen later zijn, maar die hevige buikpijn...Pfff
Ik heb gebeld en ik kan deze week nog afwachten of een test doen. Ik had nog een test in huis, dus heb ik dat net gedaan....verschijnt er geen controlestreepje, dus test niet goed uitgevoerd grrrr... Aangezien het maandag is, kam ik vanmiddag pas een nieuwe halen. Ik hoop natuurlijk dat het positief is, maar ik probeer ook niet te veel te hopen
@mamamarion; hoe is het eigenlijk met jou na de LEO? Alweer helemaal hersteld en al iets van een cyclus te bespeuren? Hoop het voor je!
Ergens op internet gelezen dat je de test nog een keer in de urine kon dopen, dus heb ik dat gedaan. Toen bleek het positief te zijn, maar omdat het al een half uur later was durfde ik daar niet op te vertrouwen. Net een nieuwe test gehaald en weer positief! Ik ben zwanger! Jeetje, ik kan het haast niet geloven en barstte al in huilen uit... Nu nog lang wachten tot mijn man thuis is... En morgen het ziekenhuis maar eens bellen, ik weet nu of het nu verder via het ziekenhuis of de huisarts gaat en of ik het pompje nog moet blijven dragen...
Dankjulliewel! Ik kan het nog steeds niet geloven, maar het is toch echt zo. Nu natuurlijk duimen dat alles goed gaat! Ik moet het pompje nog 4 weken dragen en dan moet ik naar het ziekenhuis voor een echo en dan zou ik 8 weken zijn. Ik vind het nu al zo spannend, maar moet nog even wachten.