pco, 1e ronde primolut en clomid, nog meer vrouwen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door maaike80, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @mamarion; hé bah, wat naar! Heb je op een bepaalde dosis voor de LEO wel gereageerd? Of heb je helemaal niet gereageerd op Clomid doorvoor? Misschien dat je dan kan voorstellen of je na de 100 meteen mag verder gaan met spuiten?

Hier iets beter nieuws. De 2 ampullen lijken nu zijn werk te doen. Heel voorzichtig zeg ik dat; er zaten 3 follikels van 12, 12 en 11mm. En natuurlijk weer veel kleintjes, dat heb je met PCO. Moet na 't weekend terugkomen om te kijken of 1 of beide van 12 goed zijn doorgegroeid.
    Dat vind ik wel echt het voordeel met spuiten; tussendoor kan je de dosis aanpassen en het proberen te sturen in 1 cyclus, (al kan die cyclus dan wel heel lang worden). Met Clomid slik je een paar pilletjes, wordt er goed ziek van, tenminste dat had ik toen, en dan is het maar afwachten wat er gebeurd. Als je eenmaal de juiste dosis hebt gevonden van Clomid en je hebt niet echt last van bijwerkingen, is dat wel weer fijner dan iedere dag spuiten. Hoop dat de 100 dan wat mag doen bij jou zeg!!

2. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Vanmorgen weer een echo gehad, maar was helaas nog helemaal niks te zien. Alleen het baarmoederslijmvlies was wel dik geworden. Dus nu Provera meegekregen en Clomid 100 voor de volgende ronde.
    @ Sharlene: Voor de operatie reageerde ik ook niet op Clomid, alleen wel 1x een eitje gehad met 150, maar die cyclus duurde superlang. Dus hopelijk slaat 100 nu idd aan!
    Heb jij je echo ook al gehad? Hoe staat het met jouw eitjes?

X Marion

3. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Hoi,

Mijn stimulatie met Menopur wordt alweer afgebroken wegens dreigende overstimulatie. Paar dagen geleden had ik nog 5 follikels, tussen de 11 en 17mm. Besloten om toen minder te spuiten, in de hoop dat de 2 grootste over zouden blijven. Helaas is dat niet gelukt en had ik de dag erna!! 9 follikels tussen de 11 en 20mm!! Per direct stoppen met spuiten, geen Pregnyl ook en ook een vrijverbod.
    Wat balen wij zeg! Waarschijnlijk krijg ik ook een LEO, net als jou, mamamarion. Volgende week krijgen we daar meer over te horen. Alleen ziet mijn man het niet zitten, hij vindt het maar een eng idee; zo'n operatie. Eerst maar eens info inwinnen en voor- en nadelen afwegen samen met de gyn. Zelf neig ik wel naar die LEO, want zo kan het ook niet langer. Het lis wel een typisch beeld van de PCO; eerst niet reageren en nadat de dosis iets wordt verhoogd extreem reageren...

Succes met de 100mg Clomid! Hoop dat het zal aanslaan!!

4. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @Sharlene; supervervelend dat je nu overstimulatie hebt. Hopelijk ruimt je lichaam alles netjes op iig. Veel succes met het maken van een keuze betreft de LEO. De ingreep zelf stelt niet zo veel voor, daar hoeft je vriend echt niet bang voor te zijn. Ik was echt supersnel klaar en na een paar uur kon ik al weer naar huis. Weet je al wat je andere opties zijn, als je toch niet voor een LEO kiest?

X Marion

5. Sammetje84

18 feb 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen dat je nu weer teveel eiblaasjes hebt zeg. Ik weet niet zoveel van LEO, maar ik wens jullie veel sterkte bij het maken van een keuze.

Ik heb zelf gisteren de tweede echo gehad bij de verloskundige en alles was goed! Ik ben zelfs al verder dan ik had p gedacht en ben nu al 12w2d en 30 oktober uitgerekend. Het is nu al 5,8 cm en kan m'n buikje bijna niet meer verbergen haha.
    Maar in ieder geval een opluchting dat alles goed is. We hebben er toch voor gekozen om geen combinatietest te doen aangezien het toch maar een kansberekening is en we hartstikke blij zijn dat het allemaal überhaupt is gelukt.

6. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @Sammetje; Wat fijn zeg, dat alles goed is! Oktober, dat is al snel! Nu het allemaal goed gaat, maakt dat die hele tijd van de MMM wel goed, of niet?

@mamamarion; Ik kan me goed indenken hoe erg je baalt dat de Clomid nog niet aanslaat. Weet je al wat je opties zijn voor na de 100mg, of heeft je gyn ook goede hoop dat dit nu wel aanslaat?

Hier even een update van mij, ben gister bij gyn geweest en we hebben besloten dat we het toch nog een keer gaan proberen met OI, alleen dan met een ander middel; nu met Puregon omdat dit veel beter te doseren is dan Menopur. Mocht het nu weer niet lukken en eindigen in overstimulatie dan wordt het toch een LEO.
    Nu eerst nog mijn menstr. afwachten...

7. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Sharlene, de mmm vergeet je allemaal. Bijna dan. Je weet het nog wel, maar het is het waard en moet ook zeggen dat ik heel dankbaar ben dat de kleine meid er is en dus optimaal van haar geniet. Zo was ik ook super misselijk tijdens de zwangerschap en ben ik zelfs 4 nachten in het ziekenhuis geweest ivm uitdroging, ik weet dat allemaal niet eens meer. De dankbaarheid en vreugde is groter dan de minder leuke dingen. Bij mij dan iig.

Balen van je overstimulatie. Hopen dat de volgende ronde, met betere dosering, goed aanslaat.

Sammetje, super dat de controle goed was en wat leuk dat je verder bent als dat je dacht. Geniet er nog maar lekker van. Nog even en je gaat het voelen bewegen.

Mamamarion, balen zeg dat clomid nog niks doet. Moed houden en ik hoop dat een hogere dosering clomid wel wat opleverd.

8. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Vandaag alweer dag 3 van mijn menstruatie, dus ik begin met Clomid vandaag. Dosis 100 deze keer, hopelijk doet deze hoeveelheid wel zijn werk. :s

X Marion

9. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @mamamarion; gezien het aantal dagen ben je nu al klaar met de kuur, of niet? hoop dat je niet te veel last hebt gehad van bijwerkingen? persoonlijk vind ik het rotspul!

10. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @ Sharlene, gisteren idd de laatste 2 pilletjes ingenomen. Heb wel veel last van bijwerkingen jammer genoeg. Ben supermoe en voel me met vlagen gewoon depressief. Ook heb ik last van een soort opvliegers. Het is eigenlijk niet echt goed vol te houden. Maar ik wil gewoon niet opgeven, want als ik niks doe komt mijn grootste wens sowieso niet in vervulling. Voel me echt kut at the moment. :(
    Maandag alweer een echo voor de nieuwe ronde, dus duimen maar weer.
    Ben jij ondertussen al ongesteld geworden?

X Marion

11. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Mamamarion, dikke knuffel. Ook hier kom je weer door heen. Moed niet opgeven. Denk aan je en duim nog steeds.

12. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @ Marion, Jeetje wat naar! Hoop dat de bijwerkingen nu heel snel wegtrekken, nu je klaar bent met slikken. Begrijp echt hoe je voelt! Heb je er nog iets over te zeggen, of het nu wel of niet werkt?

Heb inmiddels mijn menstr. al gehad, kwam 1,5 week na het stoppen met spuiten al. Heb nog bloed laten prikken; heb geen eisprong gehad; de boel is "gewoon in elkaar gezakt" en mijn lichaam is begonnen aan de schoonmaak, zeg maar. Beginnen met de Puregon mag nog niet, mijn eierstokken zijn nu nog wat vergroot. Moet over 1,5 week terugkomen, kijken of ze dan rustig genoeg zijn.

Ben benieuwd hoe de echo is gegaan. Misschien is het vendaag nog te vroeg om er iets over te zeggen? Succes!

13. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @ Sharlene, fijn dat je lichaam de troep zelf opgeruimd heeft. Is iig weer een zorg minder. Hopelijk gaat je volgende ronde een stuk beter.

Op de echo was nog niks te zien, maar het was ook pas cd 10 idd, dus nog erg vroeg. Voel me gelukkig wel minder somber nu, maar de opvliegers blijven (wat erg vervelend is nu het warm is buiten) Heb al wel folders meegenomen om me voor te bereiden op IVF. Want als Clomid niet aanslaat, gaan we niet meer spuiten omdat ik steeds overstimulatie daarmee had. Dan blijft IVF dus over. Ik kan alleen niks vinden over hoeveel kansen je daarmee precies krijgt. Ik dacht maar 2 of zo namelijk. En je hebt maar 20-25% op zwangerschap, dus de kans lijkt me om zwanger te worden daarmee ook niet superhoog dan. En als dat niet lukt, rest er niks anders dan er mee leren leven denk ik. Bah al die onzekerheid. :(

X Marion

14. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Vanmorgen weer een echo gehad en weer eens niks te zien. Begin de moed echt op te geven nu. :(

X Marion

15. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Geef de moed niet op! Hoeveelste cyclusdag zit je nu? Als je 150mg echt niet trekt maar toch moet slikken vanwege het protocol, kan je misschien vragen om Nolvadex (Tamoxifen), heeft dezelfde werking. Veel vrouwen reageren hier wel op terwijl ze niet reageren op Clomid. Hier het artikel waarin ik dat las: ttp://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3205537/
    Sterkte, en wie weet gebeurt er deze ronde nog een wonder!!

Ik ben inmiddels weer begonnen met spuiten, alles was weer rustig genoeg. Spuiten met Puregon stelt echt niets voor in vergelijking met Menopur, dat je zelf moet mengen e.d.

16. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @ Sharlene, bedankt voor het artikel. Ik zal eens vragen of ze dat in mijn ziekenhuis ook willen gebruiken. Vandaag zit ik op cd 17 en woensdag krijg ik een volgende echo. Heb sinds vandaag wel wat lage rugpijn en een trekkerig gevoel in mijn buik, dus hopelijk gebeurd er nu toch eindelijk iets. Ik hoop het zo!

En jij veel suc6 met Puregon spuiten. Het stelt idd niet erg veel voor als je niet bang bent voor naalden enz. Ik hoop dat dit voor je werkt! anders werd het ook een LEO toch?

X Marion

17. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Net terug van een echo (cd 19) en weer niks te zien. Dus heb weer Provera meegekregen voor een nieuwe ronde. Wsl de laatste in dit ziekenhuis en dan zal ik toch echt aan IVF moeten beginnen. Wel laten weten dat ik hier een artikel over Tamoxifen had gekregen en daar was de gyn wel geïnteresseerd in. Dus moest haar een mailtje sturen met het artikel. Miss dat we dat nog eerst gaan proberen, na Clomid 150 dan.

X Marion

18. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Jeetje, wat een geduld moet je hebben zeg voor een 2e! Vreemd dat je gyn het middel nog niet kende. Bij mij begon hij er zelf over; als ik weer een overstimulatie krijg met Puregon, wordt het ook een LEO. Vanwege de heftige bijwerkingen op Clomid, zou ik dan Tamoxifen mogen proberen. Niet dat het garanties geeft, maar wel een nieuwe kans dat het werkt. In NL wordt het vaker gebruikt als Clomid niet werkt, o.a. in dit ziekenhuis; www.zgt.nl/3357/

Je weet zeker dat je niet al een eisprong hebt gehad ivm je lage rugpijn?

Ik heb morgen de eerste FM, spannend maar ik verwacht er (nog) niets van.

19. Charis87

Charis87 Niet meer actief

En sharlene, was er wat te zien vandaag?

Jeetje Marion, t zit je ook niet mee.ik blijf voor je duimen.

Ben benieuwd hoe het met 1987 is, die zou inmiddels bevallen moeten zijn.

Ik ben aan t aftellen...

20. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaaallll

Ik ben idd bevallen van een prachtige dochter, mare.

Heb de laatste paar dagen in zkh gelegen ivm hoge bloeddruk. Wilde gaan halen maar ze meldde zich die nacht zrlf :).

Bevalling meegevallen. 6.5 uur over gedaan. Ze was klein, 44 cm en 2515 gr, maar ze groeit als kool.

Ze is wel veelverkouden, zielig!
    .
    Ik leef net julli3 mee, dames die nog in de mmm zitten. Ik moet zeggen dat ik die 2.5 jaar zkhen al niet meer kan heugen.

Vroeg me af als je voor een tweede gaat. Moet je je dan melden bij huisarts of fertiliteit meteen? Start je mrt medicatir die buj je aansloeg of weer met clomid (pompje werkte bij mij).

Ik denk dat ik geen voorbehoedsmiddel ga gebruiken. Mocht er een wonder gebeuren dan maar kort op elkaar zwanger..

Alle zwangeren, gefeliciteerd!!!!!

Deel Deze Pagina