@1987: Gefeliciteerd met je dochtertje en superfijn dat alles zo goed is gegaan! En ja die kleintje worden om de haverklap verkouden, ze moeten nog weerstand opbouwen En voor een 2de; weet ik niet, maar anders bel je toch gewoon met de gyn in het ziekenhuis, dan weet je meteen wat je te wachten staat als je voor een volgende gaat. Iig veel plezier met je kleine meid en geniet er maar lekker van @ Sharlene; heb je je echo al gehad ondertussen? Hopelijk was er eindelijk iets te zien. Tussen mijn echo`s zaten maar 5 dagen en er was op allebei helemaal niks te zien, dus er is zeker geen eitje/eisprong geweest helaas Mag ik vragen in welk ziekenhuis jij loopt en welke arts jou de Tamoxifen aanraadde? Dan kan ik dat tegen mijn gyn gebruiken, mocht ze moeilijk gaan doen. Wel een fijne, duidelijke folder die je had gelinkt trouwens. Ik wou dat ik ook zoiets had gehad aan de start. Dan weet je tenminste wat je allemaal te wachten kan staan. Er is al onduidelijkheid genoeg. X Marion
1987 gefeliciteerd met jullie dochter. Fijn dat alles goe is gegaan. Ik wil, als het zo ver is, vragen of ik 1 cyclus gevolgt kan worden. Mocht het dan allemaal goed verlopen dan proberen we het eerst wel weer een tijd zelf. Ik denk dat je met pco wel direct de gyn mag bellen. Hier gaat alles goed. Gaan morgen voor het eerst met S.era vliegen. Erg spannend. Helaas gaat vl niet mee, maar mijn zus, moeder en nicht wel. Heb inmiddels de spiraal alweer laten verwijderen. Had zo een last van die hormonen. Willen direct na de bruiloft 10-07-2014 beginnen voor een 2e spruit. Duurt dus nog wel even, maar kan niet wachten tot het zo ver is. Hopenlijk lukt het, maar zoals hier te lezen is het maar weer afwachten. Moet wel zeggen dat ik de mmm alniet echt meer kan herinneren. Ik duim nog steeds voor jullie!
Bij mij helaas ook nog niets te zien op de echo's. Ik spuit nu alweer ruim 2 wkn met Puregon 50IE, nu net voor het eerst verhoogd. Het verhogen gaan we in kleine stapjes doen, om zo de kans op weer een overstimulatie zo klein mogelijk te houden. @mamamarion; ik zal je even een PB'tje sturen over je vragen.
@ Sharlene; Super bedankt! Wel vervelend trouwens dat er nog niks gegroeid is :s Hopelijk draait het niet weer uit op overstimulatie, ik duim voor je! X Marion
@mamamarion; Doet Clomid 100mg toch nog iets? Ben erg benieuwd, hoop het voor je! Bij mij nog geen reactie, ik zit nu op 75IE. Als er na a.s. weekend nog geen reactie is, dan mag ik verhogen... Gaat lang duren zo. Heb er onderhand een hard hoofd in gekregen dat OI óóit nog eens zal aanslaan op een normale manier, zonder overstimulatie, enz. Moet geduld hebben, ik weet het, maar het is soms best moeilijk!
Sharlene, geduld is soms moeilijk op te brengen als de wens zoooo groot is. Het is in dit topic wel weer eens tijd voor positief nieuws.
Ben vandaag ongesteld geworden, dus moet nog met de Clomid beginnen. Ik heb 150 nu trouwens, want 50 en 100 deden niks. Ik hoop zo dat het aanslaat al begin ik er net als Sharlene een hard hoofd in te krijgen. Heb al boeken over IVF en zo bij de bieb geleend als voorbereiding zelfs. @ Sharlene; ik hoop echt dat je geen overstimulatie krijgt. Weet uit eigen ervaring hoe frustrerend het is als je al die weken gespoten hebt en dan nog niks hebt uiteindelijk. Dat wachten is echt het moeilijkste van alles. Ik duim voor je! X Marion
Hoi dames, Zijn hier nog nieuwe ontwikkelingen? Mamamarion, al klaar met het slikke van clomid? Hoop dat de 150 aan gaat slaan. Sharlene, hoe is het met jou?
Ja, gisteren de laatste 3 Clomidtabletjes (ooit?) geslikt. Hopelijk dat dit wel iets doet, al betwijfel ik het eigenlijk wel omdat 50 en 100 helemaal niks deden. Sharlene, heb je ondertussen al resultaat met je spuiten? Ik hoop het zo voor je. X Marion
Mamamarion, bij mij werkte de clomid 150 ook pas. De andere doseringen niet. Hoop echt dat deze laatste kans (op deze manier) een goede kans is. Denk aan je!
Dank voor het medeleven. @mamamarion; weet je al wat de volgende stap wordt, mocht Clomid 150mg niets doen? Toch weer spuiten of direct IVF, omdat je daar boeken over had gehaald? Bij mij zijn er zeker ontwikkelingen! Uiteindelijk moest ik toch 100IE spuiten, omdat 75IE niets deed. Al na 4 dagen 100 gespoten te hebben, had ik een follikel van 13mm, 1 van 12 mm en heel veel kleintjes tot 10mm. Ze waren bang voor weer een overstimulatie, dus moest terug in dosis. Gelukkig hielden die kleintjes zich gedeisd, want die van 13 en 12 groeiden door! Een dag later waren ze al 16,5 en 13,5mm!! Die van 10mm waren gelukkig niet meegegroeid. Omdat ze bang waren dat dat alsnog ging gebeuren als ik doorspoot, moest ik direct maar de Pregnyl zetten. In de hoop dat in ieder geval die van 16,5 rijp genoeg was om te springen. Ik heb geen echo's meer gehad. Dus ik weet niet of het überhaupt tot een eisprong is gekomen. Of dat die van 13,5 nog even een groeispurtje heeft gemaakt en is meegesprongen. Ik moet nu gewoon 2 weken wachten voor ik meer weet. Ook geen bloedonderzoek op progesteron oid. Het is/was waarschijnlijk een kans, eindelijk, na een half jaar! Nu dus in het wachtbankje!!....
@1987; ik geloof dat ik een pagina heb gemist... Nog gefeliciteerd met je dochtertje! Lees nu net pas dat je al bent bevallen!! Neem aan dat je gewoon weer verder mag gaan met het middel dat bij jou hielp. Als Clomid voor de zwangerschap niet aansloeg, zal dat het nu ook niet doen, lijkt mij. Maar eerst genieten van je kleine! Voor je het weet, loopt ze al!
@ Sharlene; fijn dat er nu eindelijk iets gebeurd al klinkt het allemaal wel onzeker omdat je testen meer hebt gekregen. Ik hoop dat het toch raak is na een half jaar wachten Ikzelf had een echo vanmorgen. Er was 1 eitje te zien van 10mm dus hopelijk zet die door. Als Clomid 150 ook niet aanslaat, moet ik wsl toch aan IVF beginnen.Al is mijn gyn ook enthousiast over dat andere middel. Dus wie weet word dat dan de volgende stap. X Marion
Eindelijk heb ik ook eens goed nieuws! Het ene eitje van 10 mm is naar 15 mm gegroeid, dus morgen en overmorgen ben ik als goed is vruchtbaar. Dat word klussen geblazen haha. Voel me zo opgelucht. Op dit moment ben ik voor mijn gevoel al half zwanger. Ik weet dat het stom is, dat het een kleine kans is dat het de 1ste keer meteen raak is. Maar ik voel me zo blij nu. @Sharlene; veel sterkte met wachten op de uitslag. Lijken mij het moeilijkste die weken iig. X Marion
O, wat fijn dat de Clomid toch aanslaat!! Ik begrijp je gevoel volkomen, in gedachten is het bij mij ook al meteen raak. Erg kleine kans, maar zeg nooit nooit! Gaan we toch een beetje gelijk op deze ronde. Heb wel een beetje last gekregen van de Pregnyl; dag of 4 na de spuit steken in m'n eierstokken, opgeblazen gevoel. Houd mijn gewicht en buikomvang goed bij, ivm de kans op overstimulatie bij PCO'ers als ik. Mag van het z-huis pas 17 dagen na de eisprong testen, maar denk inderdaad niet dat ik zo lang kan wachten. Denk dat ik 14 dagen na de eisprong echt wel een testje waag. Dat duurt nu nog tot 21-6. Pfff. Wordt je follikel nog langer gevolgd, of gaan ze er nu gewoon vanuit dat hij eerdaags springt?
Ik krijg donderdag nog een echo om te kijken of het eitje er nog zit of al gesprongen is. En dan moet ik wsl ook een spuit zetten om hem te laten springen als ie er nog zit. X Marion
Mamamarion, wat een goed nieuws. Ik duim dat het prachtige eitje gewoon gaat springen en dan uitgroeit tot een mooie plakbeeb! Sharlene, 21-6 dat duurt nog lang. Ben benieuwd of je dat vol houdt. Hou je ons op de hoogte?
Hey allemaal, even een vraagje (en ik hoop dat jullie dit lezen en kunnen beantwoorden voor vanavond) :s Ik zit namelijk te twijfelen wat het beste is. We hebben gisteren geklust, maar is het dan beter om vanavond en morgen te klussen, of een dagje rust te nemen en morgen weer te klussen. Twijfel heel erg. Wat denken jullie dat het beste is? :s Wil deze kans echt niet verpesten! X Marion
Hoop niet dat mijn reactie te laat komt... Ik zou voor iedere dag gaan, zie onderstaand berichtje. Verbeter de kwaliteit van je sperma - Seksualiteit & relatie - Gezondheid - dokterdokter.nl Mijn man en ik hebben het wel iedere dag gedaan zo rond de eisprong. Soms hoor je ook wel dat het om de dag beter zou zijn, maar bovenstaand artikel zegt weer van niet. Je kan er ook tussenin gaan zitten; 1,5 dag er tussen, maar dat is misschien een beetje lastig plannen. Doe waar je je goed bij voelt, misschien dat je het ook nog eens aan je gynaecoloog kan navragen. Mocht je donderdag toch de spuit moeten zetten, dan springt je eitje zo'n 36 uur later pas als je zelf nog geen LH-piek hebt aangemaakt. Na de eisprong is je eitje 12 tot soms wel 24 uur te bevruchten, dus tot en met zondag maak je dan kans...
Ik zou het gewoon elke dag doen. Maar ligt misschien ook aan de vruchtbaarheid van de man. Als hij super vruchtbaar is met miljoenen spermacellen, dan denk ik dat elke dag prima kan. Maar mocht de man al niet zo vruchtbaar zijn, dan zal om de dag beter zijn. Succes!