pco, 1e ronde primolut en clomid, nog meer vrouwen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door maaike80, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. precious83

24 mei 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    @meli24 ,
    nou ze deed eerst wel een beetje moeilijk maar ik heb gezegd dat ik niet zit te wachten op een vijfling, en dat ik tussendoor gecontroleerd wil worden!! en ik heb gezegd dat ik bang ben voor cysten.

Maar ik hoop zooo dat het deze maand aanslaat en dat ik mama word!! dan hoef ik niet meer naar dat ziekenhuis toe, tenminste niet mee op die afdeling ;)

jullie moeten het gewoon aankaarten bij je gyn..

2. meli24

meli24 Actief lid

18 aug 2010
    244
    0
    0
    Ik ben echt blij voor je, door zo'n echo kan je er tenminste achtwr komen of er een eitje groeit. Deze ronde is laat ik het nog zo want zit vandaag al op dag 9, en heb pas een afspraak staan de 14 juni. Als clomid dit keer ook niet heeft gewerkt en dus dus dat ik nog aan de clomid moet, ga ik wel vragen om ook minstens tussendoor 1 echo te krijgen. Natuurlijk hoop ik zooooooo dat het deze ronde in ieder geval een eisprong krijg en dat uiteindelijk ook zal eindigen in een zwangerschap. Hopelijk mag de maand juni ons veel geluk brengen....

X

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Wat vreemd dat jullie geen echo's krijgen! Ik moet op dag 10 of 11 voor de 1e echo en dan krijg ik afhankelijk van hoe snel het eitje groeit elke 4 á 5 dgn een echo, en als ie echt groot wordt elke 2 á 3 dgn!

4. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Zo krijg ik het ook ongeveer.

Ik vind het vooral raar dat ze dat niet overal doen, omdat je met clomid ook kans hebt op overstimulatie, waardoor er meerdere eitjes tegelijk zouden kunnen rijpen. Ik weet niet hoe groot de kans is, maar toch. Ik zie een tweeling wel zitten, maar een drieling of nog meer lijkt me echt niet leuk! ;)

5. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Hier een update: Ik ga nu eerst beginnen met metformine slikken 2 maanden lang en dit zolang ik geen vervelende bijwerkingen krijg. En daarna begin ik pas met Clomid 150.

Ik ben er enerzijds wel blij mee want ik hoop dat ik niet hoef te gaan prikken. Anderzijds is het wel weer twee maanden uitstel. De metformine mag ik overigens wel ook gaan slikken tijdens het prikken. Dus ik hoop dat de metformine zijn werk zal doen.

Metformine
    Vrouwen met PCOS hebben vaak een verstoorde suikerstofwisseling. Onderzoekers vermoeden dat deze stoornis zelfs ten grondslag ligt aan de problemen die in de eierstokken ontstaan. Een deel van de clomifeen-resistentie is waarschijnlijk te wijten aan dit probleem. Uit onderzoek is gebleken dat als vrouwen met PCOS het middel metformine, een medicijn tegen diabetes mellitus type II, krijgen (terwijl ze nog geen suikerziekte hebben), de kans op een eisprong en daarmee zwangerschap hoger wordt. Er wordt ook onderzoek gedaan waarbij vrouwen met PCOS metformine gebruiken in combinatie met clomifeen.
    Helaas hebben veel mensen veel last van de bijwerkingen van metformine en uit onderzoek is gebleken dat de behandeling met metformine vaak pas resultaat geeft na minimaal 6 maanden.

Voordelen:
    Je kan er door afvallen! Eisprong. Verhoogde kans zwangerschap.

Nadelen:
    Omdat het redelijk nieuw is zijn er nog geen jaren lange studies waar ze kunnen aantonen of het schadelijke effecten kan geven op de vrucht.

Ook heb ik nagevraagd over IVM (in vitro maturatie) dat erg voordelig zou zijn voor PCOS vrouwen. Als je er nog niet over gelezen hebt dan is dit wel erg interresant! En volgens mijn arts kom ik daarvoor in aanmerking en zal het binnen het jaar waarschijnlijk ook behandelingen mogelijk zijn in het VU. (nu alleen nog in Den Bosch, Tilburg en Zwolle)

Ik hou jullie op de hoogte wat metformine allemaal met me doet. Spannend!

6. wendy86

wendy86 Actief lid

29 apr 2011
    408
    0
    0
    Werk in de thuiszorg
    Heerhugowaard
    Hallo allemaal hier weer even korte update van mij ;) 18 mei dus die spuit pregnyl gehad en je kan 14 dgn later testen vandaag dus maar omdat ik vorige maand ook pas 18 dgn naar de spuit ongi werd wacht ik het gewoon af. Wel elke keer gevoel ongesteld te worden in mijn buik. Ik heb al paar dagen erg hoofdpijn :( En kan overal wel om janken! Zou het dan toch eens een keer zover zijn nu, mijn gevoel zegt van niet dus we wachten nog even af al is dat wachten wel het moeilijkste. Ik ga straks lekker een lang weekend weg dus lekker ontspannen en niet erbij na denken. Ik hou jullie op de hoogte.

Fijne dagen allemaal.

Liefss

7. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    @VioletRose: Ik had al wel wat over metformine gelezen idd. Wel fijn dat je er van kunt afvallen!! En ik had idd ook gelezen dat het vooral in combinatie met clomid een hogere kans geeft bij PCOS'ers om zwanger te worden.
    Maar wel balen dat het zo lang duurt voor het goed gaat werken!
    Spannend hoor, en hou ons op de hoogte!!

@Wendy: vervelend dat je niet meer op je lijf kan vertrouwen he... En dat zw-verschijnselen zoveel kunnen lijken op een ongi die eraan zit te komen... Ik hoop voor je dat je een leuk weekend hebt, en dat je gewoon lekker zwanger blijkt te zijn!

Nog meer dames die iets leuks gaan doen met de vrije dagen?? :D

XX

8. meli24

meli24 Actief lid

18 aug 2010
    244
    0
    0
    Sasjuh en Saar, jammer genoed wordt dat bij mij alleen gecontroleerd via een bloedonderzoek. Zou het wel ontzettend fijn vinden als ik wel echo's zou krijgen maar het het is momenteel helaas niet anders.

Violetrose:Oke, heb nog niet eerder gehoorf wat metformine was nu is het duidelijk:) Ik hoop ook voor je dat het z'n werk gaat doen. Dankjwel voor de info en succes!

Wendy: wat spannend allemaal zeg! Veel succes met wachten en geniet van je lang weekend!

Ik heb nog geen plannen ben alleen morgen vrij,vrijdag werk ik weer. :)

X

9. meli24

meli24 Actief lid

18 aug 2010
    244
    0
    0
    Hey meiden,
    Hoe gaat het met iedereen? Het is wel erg rustig hier :)
    Even een verhaal van mijn kant, zit vandaag op cd 13. Gisternen erntjrs een flinke pijn gevoeld aan de rechtserkant van mijn buik. Het duurdr maar kort ong 5 minuten maar wel erg pijnlijk. Misschien groeit er een eitje? İk hoop het zoooo en ben ook erg benieuwd wat deze ronde jullie gaat brengen. Veel positiefs hoop ik voor ons allemaal!:)

X

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier gisteren gesprek met de gyn gehad en uitslagen gekregen van bloedonderzoek van mij en zaadonderzoek van mn mannetje.
    Alles was helemaal goed! Ik heb geen PCOS, maar waarschijnlijk is mn cyclus gewoon een beetje in de war. Hij verwachtte daarom ook dat de Clomid goed aan zou slaan.
    Ook het zaad was helemaal in orde dus we waren blij!

11. meli24

meli24 Actief lid

18 aug 2010
    244
    0
    0
    Sasjuh dat noem ik nou goed nieuws!Ben blij dat alles goed is.:)Ik hoop dat clomid gaat aanslaan:)

X

12. aileenn

aileenn Actief lid

4 mei 2011
    108
    0
    0
    Dag Dames.. even een berichtje van mij.. ik ben vandaag naar de gyn. geweest voor een echo of clomid is aangeslagen... er was geen eitje te zien.. ik heb gisteren en de dagen ervoor veel pijn gehad aan mijn onderbuik en dat heb ik haar vandaag ook vertelt.. Zij zag dat ik veel vocht in mijn buik had zitten..Dus het kan zijn dat er een eisprong is plaats gevonden maar dat weten we niet zeker..ik ga a.s donderdag nog een keer voor een echo.. en daarna mag ik bloed laten prikken om te kijken of er inderdaad een eisprong is geweest.. nou ik ben benieuwd.. maar hoe dan ook is het voor deze maand wellicht afgelopen...:(

13. precious83

24 mei 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal...

Ik zit vandaag op CD 11. Ik voel nog niks van ronde 2 clomid. thempratuur blijft rond 36.8. Ik moet donderdag voor een echo... dus ben benieuwd of er wat te zien zal zijn. doe jij ook aan tempraturen meli24?

14. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Hallo,

Ik weet sinds donderdag dat ik hoogstwaarschijnlijk ook PCO heb.
    We zijn inmiddels al 9 maanden aan het proberen en ben toen doorverwezen naar het ziekenhuis. Ze heeft een echo gemaakt en daaruit is op te maken dat de kans erg groot is dat ik PCO heb. Mijn zus heeft het ook, dus ik heb het ook. 8 juli moet ik terugkomen voor een echt kennismakingsgesprek. Ze hebben wel vast bloed afgenomen, dus daar heb ik dan ook de uitslag van. Baal heel erg, maar mijn zus was na 1 ronde met die medicijnen zwanger, dus ik hou goede moed.

15. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Hallo dames,

Mag ik ook gezellig mee komen kletsen?
    In het kort mijn verhaal.
    Ik ben 31 jaar en niet getrouwd (wacht nog steeds op een aanzoek ;)) Sinds eind januari ook in de mmm wegens uitblijven van mijn menstruatie (pilstop in aug 2010). Het is niet echt Pco omdat ik niet echt de kenmerken heb. Maar mijn menstruatie blijft wel uit en heb iets meer eiblaasjes dann gemiddeld maar niet zoveel als iemand met pco. Dus waarschijnlijk verstoorde hormoonhuishouding. Ben ook niet te zwaar.
    Februari 1e ronde clomid 50 gehad. Sloeg wel aan maar werd te snel ongesteld. Toen (maart) opgehoogd naar 75 mg maar overstimulatie. Ik bleek echter op goede vrijdag toch zwanger te zijn (waarschijnlijk van de gemeenschap voor de diagnose overstimulatie). Helaas bij 5,5 week een miskraam.
    In mei weer clomid 50 en dat sloeg niet aan! Heel irritant dus. Nou moet ik 15 juni naar een gynaecoloog (hiervoor was het steeds een arts in opleiding) voor een persoonlijk behandelplan. Heel spannend dus. Ik ben nu weer bezig met Provera om een ongi op te wekken. Clomid slaat dus wel aan maar geen juiste dosering. Ben erg benieuwd wat het nieuwe plan wordt.

Ik heb trouwens wel steeds om de 3 dagen ongeveer een meting gehad in het ziekenhuis. En na de eisprong moest ik ook bloed laten prikken om te kijken of ik een goede eisprong had gehad.

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Precious ik voel ook niets van de Clomid hoor! Ik zit nu op cd10 en heb morgen een 1e fm.
    Aileenn balen dat er geen eitje te zien was!
    Kim welkom! Ik 'ken' je al uit een ander topic.

17. Melief

Melief Niet meer actief

Sorrie ik reageer ook niet zo veel. Ik heb een eisprong gehad deze cyclus, zaterdag is mijn nod en zondag ga ik evt. testen. Maar ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn dus daarom ben hier ook niet zovaak ;)

18. meli24

meli24 Actief lid

18 aug 2010
    244
    0
    0
    Aileenn: Balen meid dat er niks te zien was. Ik hoop alsnog dat de eisprong wel plaats heeft gevonden en dat er daarom niks te zien was. Laat je het ons donderdag ook weten?Sterkte!

Precious: Ik zit vandaag op cd 15, maar voel ook helemaal niks. En dames ik moet wat toegeven. IK had mezelf voorgenomen om deze ronde geen ovutesten te gebuiken, maar dat gaat moeilijk als ik thuis 50 stuks heb liggen:). In de eerste ronde testte ik 2 keer op een dag, nu doe ik het 1 keer per dag maar wel elke dag:pEn ik hou mijn temp niet bij.Ik heb nog steeds geen positieve ovaluatietest:(

Selina1984:He meid welkom! Wat vervelend dat je waarschijnlijk PCO hebt. Heel vreemd, ik weet ook niet of er ene verband tussen is hoor maar ik denk dat de mijn PCO is soort gevolg is gweest van het gebruik van de conceptiepil.Goed dat je postief blijft, is zeker wel nodig als je eenmaal begint met onderzoeken in eht ziekenhuis.Sterkte!

Kimsel:Wat leuk dat je mee komt praten. Ik hoop dat je binnekort je aanzoek krijgt:)Ik heb ook neit echt de kenmerkern van pco maar heb het helaas wel. Wat jammer van je miskrraam!Succes en veel sterkte in de aankomende periode!

X

19. meli24

meli24 Actief lid

18 aug 2010
    244
    0
    0
    Melief: Wowww wat goed, ik ben echt blij voor je!Hopelijk is het raak. laat het ons ook weten he als je zondag heb getest:)

Aan alle nieuwe meiden:
    Willen jullie ook de lijst invullen en ook wijzigen als er iets veranderd?
    Zie hieronder voor de lijst.

Meli24: 25 jaar 2e ronde clomid 100 1e kindje
    Saar28: 28 jaar 2e ronde clomid 100 1e kindje
    Melief:22 jaar 1e ronde clomid 50 1e kindje
    Wendy86: 25 jaar 2e ronde clomid 100 1e kindje
    VioletRose: 28 jaar laatste ronde clomid 150 1e kindje
    Sasjuh83: 28 jaar 1e ronde clomid 50 1e kindje
    Marijke: 24 jaar 2e ronde clomid 1001e kindje
    Precious83: 28 jaar 1e ronde clomid 50 1e kindje
    Aileen: 26 jaar 2e ronde clomid 100 1e kindje

Liefssss

20. Melief