pco, 1e ronde primolut en clomid, nog meer vrouwen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door maaike80, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijkeuh

Marijkeuh Actief lid

3 jan 2011
    212
    0
    0
    Gastouder
    Fryslan

Ik weet precies hoe jij je voelt, zo vaag. Ondanks dat het al eens gelukt is vertrouw jeje lichaam nog steeds niet. Hoelang heb jij gewacht voor je weer naar het ziekenhuis ging?

Wie van jullie is nog steeds bezig dan nadat wij zwangervzijn geworden. Hoop niet dat jullie dan al jaren bezig zijn...
    Liefs

2. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Marijkuh, mamamarion is nog steeds niet zwanger en heeft deze ronde voor het eerst een eisprong gehad. Daarvoor had ze of overstimulatie of er gebeurde niks. Zij mag dit weekend volgens mij een test doen.

Mamamarion, weet je al meer???

3. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Helaas is een test niet nodig, ben vanmorgen ongesteld geworden :(

4. Marijkeuh

Marijkeuh Actief lid

3 jan 2011
    212
    0
    0
    Gastouder
    Fryslan
    Pfft meid, pittig hoor. En nu alweer een tegenvaller. Wel vanzelf ongesteld geworden dus. Wat nu dan?

Heb zelf even opgezocht hoelang het kan duren voor je weer menstrueerd na geven van borstvoeding. Kon wel 3 maanden duren en daar zit ik nu bijna op. Maar moet dus nog even geduld hebben :(

Xxx ;)

5. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Marion, wat erg... :( Had het zo voor je gehoopt. Sterkte meid!

6. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Marion, balen zeg. Dikke knuffel i.i.g.

7. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Welkom Saar, dat je (weer) mee komt kletsen en je ervaring wil delen.

@Mamamarion; inderdaad wat balen zeg! Hoop dat je heel snel weer een kans krijgt en dat die dan wel raak is!

Ik ben zelf inmiddels alweer 2 weken aan het spuiten, nog steeds met 50ie en er gebeurt niks. Als er morgen nog niks gebeurt, mag ik naar 75ie. Daarna ophogen in kleine stapjes, dus per 8,3, net als Saar dus.
    Saar28; werd bij jou standaard verhoogd in die kleine stapjes of hebben ze zit ook besloten na een overstimulatie?

8. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Vanmorgen (cd 12) eerste echo van deze nieuwe cyclus gehad en er was nog niks te zien. Hoop zo dat het niet net als de vorige keer een eenmalig succes was en er nu weer niks gebeurd :s

X Marion

PS; hebben jullie door de medicatie/hormonen ook meer last van de warmte?

9. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Hoi Sharlene,

Ben je inmiddels opgehoogd? En al wat gegroeid? Al weer 3 weken aan het spuiten, toch?

Ik heb destijds voor mijn zoontje maar 1 ronde ronde gespoten, met Gonal-F en toen zetten ze me direct op 75IE, ik heb nooit op 50 gezeten. Toen direct zwanger geworden daarvan.

Nu ben ik in een ander zkh, en vonden ze het een goed idee om ook weer met 75IE te beginnen, nu spoot ik wel met Puregon. Die eerste ronde is afgebroken omdat ze er te lang tussen hadden laten zitten tussen mijn echo controles en toen ging ze helemaal twijfelen, dacht dat we mijn ei hadden gemist en dat ik zelf een eisprong gehad moest hebben (mijn bmsv was nl heel dik, maar dat is altijd bij mij). Dat bleek allemaal niet zo te zijn. Ik had toen 12 dagen gespoten en toen moest ik stoppen. Niet aan verhogen toegekomen dus en er was ook niks gegroeid.

De 2e ronde hebben ze mij meteen met 83,3 laten beginnen, maar dat was eigenlijk vooral omdat hun nu zomerstop hebben en dan geen controles doen. Ik moest dus mijn ei van te voren hebben gehad, anders had ik pech. Opeens hoefde ik maar 10 van mijn 12 pilletjes provera te nemen (maar mocht het tegen niemand zeggen...) en dus meteen met hogere dosis spuiten... Maar ja, dit lijkt mij niet echt een nette manier van met je patiënt omgaan. Hoge dosis geven omdat hun op vakantie moeten...

Maar achteraf mag ik niet klagen, want ik heb met die dosis 13 dagen gespoten en toen de pregnyl kunnen zetten. En officieel mag ik vrijdag testen, maar heb al 2 dagen een heel licht streepje op mijn KV testen.... Dus ik begin al een beetje te geloven dat het toch weer gelukt is!

Heel veel sterkte nog met het spuiten! Overigens is het natuurlijk wel heel vervelend dat ze je zo langzaam ophogen en je daardoor heel lang aan het spuiten bent... Maar, overstimulatie wil je natuurlijk ook ècht niet meer...
    Ik hoop dat je snel 1 of 2 mooie eitjes hebt, en dat het dan eindelijk raak is!

10. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Op welke cd had je de vorige keer groei? Ik duim voor jou verder hoor!!

En ja, ik had van de clomid enorme opvliegers! Als iedereen met vesten aan zat, had ik geen mouwen aan en zat nog te puffen... En dan was er niet eens van die hitte zoals de afgelopen dagen. Dus kan me voorstellen dat het dan nog erger is, ja...
    Sterkte! Rotspul die clomid... Maar hopelijk werkt het toch nog voor je!!

11. Marijkeuh

Marijkeuh Actief lid

3 jan 2011
    212
    0
    0
    Gastouder
    Fryslan
    Door de primolut en clomid ben ik ook veel bewuster geworden met wat medicijnen met je lichaam en geest doen en wil ook niet meer de pil slikken en alleen hormonen slikken als het moet.

Werd vooral van primolut erg humeurig en clomid kreeg ik opvliegers van en werd er erg down van.

Ben trouwens voor het eerst na de zwangerschap vanzelf ongesteld geworden (mn zoon is nu 8 maand).

12. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Saar, alvast een voorzichtige felicitatie. Fijn dat het weer zo snel is gelukt.

Marion, ik had ook best wat opvliegers door chlomid. This inderdaad rommel, maar wel rommel waar vaak iets moois van ontstaat.

Marijkuh, fijn dat je weer uit jezelf ongesteld bent geworden. Ik heb na S.era haar geboorte een spiraal laten plaatsen, maar die heb ik er na 6 maanden uit laten halen omdat ik er veel klachten door had. Na het verwijderen ben ik al 2 x ongesteld geworden uit mijzelf en met een cyclus van ca 4 weken. Ook heb ik het idee dat ik doorheb wanneer mijn ei komt. Jammer genoeg doen we er nog niks mee, maar het is wel erg fijn idee.

13. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Saar28; bedankt voor je uitleg, is inderdaad niet netjes van de gyn. voor hetzelfde geldt was 83 veel te veel geweest. Maar bij jou ging het eitje gewoon wat sneller groeien, ipv dat er ineens meerdere follikels klaar zaten?
    In ieder geval van mij ook alvast een heel voorzichtige felicitatie! Tuurlijk is het nog heel pril, maar een 2e streepje is een 2e streepje!

O, wat verlang ik ook naar dat moment! Heb nu 3 weken spuiten erop zitten. Had geloof ik wel 20 follikels van zo'n 8mm zitten, maar nog geen dominante. Net weer bloedgeprikt op oestradiol; als de waarde laag is verhogen naaer 100ie. Eigenlijk ben ik het daar niet mee eens; vorige x had ik na 4 dagen 100ie te hebben gespoten al een overstimulatie te pakken waardoor ik in dosis terugmoest. De gyn zei; als dat nu weer gebeurt, kunnen we evt een follikelreductie doen maar dat wil ik juist voorkomen! Ik zal ze proberen te overtuigen om te verhogen naar 83,33 of 91,66 eenheden ipv 100, en anders denk ik erover na om dat dan maar gewoon te doen. Wat denken jullie?

Mamamarion; en van die clomid had ik ook veel last! Constant opvliegers, alsof mijn bloed af en toe kookte! Van de Provera, wat vergelijkbaar is met Primolut, kreeg ik puistjes en werd ik voornamelijk chagrijnig.

14. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Vanmorgen weer een echo gehad en nog steeds niks te zien. Rotlijf :( Het werkt gewoon nooit eens mee.

X Marion

15. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @mamamarion, misschien vragen of je toch weer mag spuiten? Misschien dat je na de LEO daar nu wel goed op reageert?

Bij mij wel nieuws dit keer, eindelijk... Heb nu in totaal 4 weken lang gespoten. Eerst 2 weken met 50ie, daarna 1 week met 75ie; er gebeurde toen nog niets. Oestradiol was heel licht gestegen in die week (paar keer geprikt) maar er was totaal geen groei te zien op de echo's. Ze had het ook al over verhogen naar 100, maar moest voor de zekerheid toch nog even 75ie blijven spuiten. Pff, ik had daar echt geen vertrouwen in. Waarom zou 75ie nu ineens wel genoeg zijn? Dus heb m'n intuïtie gevolgd en heb na wikken en wegen 3 dagen 83,3 gespoten, 1 tikje erbij dus. Op de volgende echo zat daar ineens 1 mooie follikel van 15mm, de rest was mooi klein gebleven! Omdat ik weet dat m'n eitjes wel doorgroeien zodra ze groter zijn dan 12mm, al spuit ik niets meer, ben ik toen toch maar weer teruggegaan naar 75ie, na die 3 dagen. Ook om te voorkomen dat er plotseling meer bij zouden komen, dat zou ik dan natuurlijk niet kunnen uitleggen. Net weer echo gehad, en de follikel is gegroeid naar 19mm, niet heel hard dus. Morgen mag ik de pregnyl zetten. Weet niet goed waarom vandaag nog niet, maar toe maar. Hier houd ik me dan wel aan. Ik weet het, het is zeker niet aan te raden zomaar te verhogen maar heb er goed over nagedacht, de theorie en de tabellen erop nageslagen die iets zeggen over die oestradiolwaarden. Bovenal ken ik m'n lichaam natuurlijk best goed na 2 jaar in de MMM, honderden spuiten en echo-ervaringen rijker. 83,33 is dus mijn dosis! Maar dit weet ik, maar mijn arts niet. Zal ik dit toch maar opbiechten?
    Dit weekend maar even heel goed ons best doen:).

16. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Vanmorgen weer een echo en voorlopig de laatste helaas. Er was totaal geen groei te zien dus het is klaar met de Clomid. Ik had meteen een evaluatiegesprek met mijn behandelend arts aangevraagd, blijkt die vandaag voor het laatst te zijn voordat ze 3 weken op vakantie gaat. Moet ik dus weer wachten tot 12 augustus. :( Zucht, waarom heb ik nu echt nooit geluk.

@ Sharlene; hopelijk lukt het deze ronde wel. Goed jullie best doen idd :p ik zal voor je duimen. En wat die dosis betreft, zou ik daar volgende ronde pas over beginnen, mocht dat nodig zijn. Dat je zelf aanvoelde dat je die dosis nodig had en dat dan eventueel weer wil. Succes ermee!

X Marion

17. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    O, wat balen zeg! Kan het evaluatiegesprek niet met een andere arts? Sta je nu volledig stil qua behandelingen? Kan toch niet zo zijn? Heb je enig idee wat hierha wordt voorgesteld? OI of toch IVF dat je eerder schreef dacht ik? Wat hoop jezelf?

Welke cyclusdag zit je nu? Héél misschien dat er in de aankomende week toch nog iets gebeurt, of is die kans echt uitgesloten? Sterkte in ieder geval om deze 3 weken door te komen, hoe frustrerend lijkt het me!!

18. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Sharlene, das mooi nieuws. Zou het gewoon opbiechten. Wat willen ze doen dan? Jij kent je lichaam het beste en dit werkte toch.

Mamamarion, ach meid. Das balen. En dan moet je ook nog wachten op het evaluatiegesprek. Weet jij als wat de volgende stap gaat worden... Wat jij dus wil? Dikke knuffel meid.

19. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Iemand al nieuws? Mamarion; weet jij al meer of je echt 3, nu nog 2? weken moet wachten?

Ik moet nog een week voor ik een test kan doen. Spannend. Vorige keer had ik wat bruinverlies, nu helemaal niets. Er zit niets anders op dan gewoon afwachten...

20. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Sharlene, spannend zeg! Kan je het nog een week volhouden of ga je al eerder testen?

Nog 2 weken wachten tot ik dat evaluatiegesprek heb idd. Maar dit is mijn eerste pauze in 3,5 jaar dat ik er even niet mee bezig hoef te zijn, dus dat is ook wel eens fijn. Niet dat ik er niet elke dag aan denk dat ik nog steeds niet zwanger ben. Maar hoef even niet aan de hormonen enz dat heeft wel wat verlichting. Ik hoop zelf dat ik spuiten nog een keer mag proberen. Vind IVF wel een enge gedachte omdat dat echt de laatste kans is.

X Marion

Deel Deze Pagina