pco, 1e ronde primolut en clomid, nog meer vrouwen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door maaike80, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @mamamarion; snap je helemaal hoor! IVF lijkt ook meteen het eindstadium, terwijl dat het niet hoeft te zijn toch? Er is een heel goede hoop dat het in één van die 3 pogingen die je vergoed krijgt lukt. En anders mag je misschien daarna alsnog proberen met OI, weet alleen niet of dat mag, is wel een beetje rare volgorde. Inderdaad misschien eerst weer spuiten en als je dan weer een overstimulatie krijgt net als ik, misschien een follikelreductie. Of echt met kleine tussenstapjes proberen, met 8,33IE ipv 25ie (zoals ik vorige keer stiekem heb gedaan).

Ik heb de afgelopen dagen toch wel wat menstruatieachtige krampen gehad, om de paar uur zeker wel. Ik heb ook al wat meer puistjes gekregen, maar sinds gister zijn de krampjes verdwenen en ben ook nog niet ongesteld geworden. Domme ik heb toch weer een test gedaan, 2 dagen voor mijn NOD, omdat ik hoopte dat de krampjes een innesteling konden betekenen. Test was natuurlijk negatief. Ik weet het, het kan nog van alles betekenen, maar ik moet toch echt dat geduld opbrengen om pas op of ná mijn NOD te gaan testen!

2. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Helaas, nog langer wachten is niet nodig. Vandaag al ongesteld geworden, dus een luteale fase van 13 dagen dit keer. Op naar de 5e ronde, waarvan 3e met spuiten:(

3. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @ Sharlene: wat jammer zeg, echt balen...maar probeer moed te blijven houden. Je krijgt iig elke keer een goed ei, dat is al heel wat! Nu die laatste stap nog en het komt helemaal goed!

X Marion

4. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Dank je voor je woorden. Het zou toch ooit een keer moeten lukken? Kom jij de tijd nog een beetje door tot het gesprek?

5. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @ Sharlene;
    ja het gaat wel hoor, vooral omdat het vakantie is en we leuke dingen doen denk ik er toch minder aan. Maar de laatste dagen is mijn lichaam me weer voor de gek aan t houden. :( Pijnlijke onderrug, geen eetlust (alleen ongezonde, vette dingen), opgezwollen buik, moet heel vaak plasen en afwijkende afscheiding, moe etc noem maar op. Ik ga er gewoon van uit dat het niks is...heb dit al zo vaak meegemaakt en daarna ben ik weer teleurgesteld door een negatieve test. Maar wel heel vervelend nu :(
    Hoe gaat het verder met jou nu?

X Marion

6. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Mijn afspraak is verzet naar as vrijdag...dus nog even iets langer wachten.

X Marion

7. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Balen zeg. Hoop dat de tijd een beetje snel voor je gaat! X

8. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Net terug van het gesprek met mijn gyn en we hebben besloten om voor IVF te gaan. Dit moet wel in een ander ziekenhuis. Dus moet nog even kijken hoe ik dat ga doen met reizen omdat ik geen auto heb. Mijn gyn zei dat als IVF niet mocht lukken, ik weer terug mocht komen voor verdere behandeling. Dat gaf wel de doorslag, want als IVF het eindstadium was geweest had ik het niet gedaan. Dus nu moet ik een afspraak gaan maken in het andere ziekenhuis. Hopelijk is er geen lange wachtlijst.

X Marion

9. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Das dan wel wat onhandig, maar daar vind je vast wel iets voor. Hopenlijk kan je daar snel terecht.

10. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    O, dat lijkt me spannend! Heb je inmidels al een afspraak gemaakt voor een intake? Hoop dat je snel terecht kan!

Ik heb al ruim 2 weken 50ie gespoten, op cd18 te horen gekregen dat ik eindelijk mag verhogen naar 75ie. De follikels bleven klein, zo'n 6mm maximaal. Heb gevraagd waarom ik niet eerder mocht verhogen, bijvoorbeeld op cd 14 maar dat willen ze niet eerder doen dan cd16, geheel volgens een vaststaand protocol, terwijl ik gewoon zeker weet dat 50ie niks uithaalt bij mij en 75 ie pas na bijna 2 weken (waarin vorige x stiekem 3 dagen lang 83ie gespoten).
    Als ik dit nu weer zo doe, en het blijft werken heb ik telkens cyclussen van 6-6,5 weken, dat duurt zó lang, m'n geduld begint een beetje op te raken na ruim 2 jaar. Maar goed ik weet het, moet echt al blij zijn dat ik nu cyclussen heb, een paar maanden geleden droomde ik daar alleen nog maar van.

11. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @ Sharlene; echt vervelend he dat die cyclus telkens zo lang duurt. Soms lijkt het wel of die artsen daar geen begrip voor hebben, want wij willen natuurlijk het liefst morgen al zwanger zijn. En elke dag niet zwanger is een dag te lang. Een beetje meer begrip van hun kant zou fijn zijn. En je bent nu al zo lang bezig dat je zelf weet hoe je lichaam reageert, dus snap niet waarom ze dat protocol zo nodig willen volgen.
    Ik heb zelf op een gegeven moment ook de echo op dag 10 elke keer gecanceld (wat ook vast protocol is) omdat de afgelopen 2,5 jaar daar nog nooit iets op gezien was geweest. Vonden ze ook wel raar, maar had geen zin om elke keer voor niks naar het ziekenhuis te gaan. Het is toch elke keer een teleurstelling om geen resultaat te zien ook al weet je dat er niks is. Maar goed ik hoop dat deze cyclus eindelijk eens raak is bij jou. En zo niet dan hoop ik dat ze de volgende wat meer met je mee gaan denken.

X Marion

12. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Ik heb 12 september een intakegesprek om met IVF te beginnen. Vrij snel dus. We hebben voor een kliniek gekozen want die is ook `s avonds open. Dat is fijner omdat mijn man vaak tot laat moet werken en dan kunnen we er samen naar toe rijden.
    @ Sharlene: zijn er verder al ontwikkelingen bij jou?

X Marion

13. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    mamamarion, succes met wachten tot 12 september. Lijkt nog ver weg, maar ik hoop dat de tijd snel gaat en ze je daar snel kunnen helpen.

Sharlene, vervelend dat ze een protocol volgen en niet jouw lichaam. Duurt zo inderdaad wel erg lang elke cyclus. Wat zeggen ze dan als je er wat van zegd? Ik hoop dat er snel eitjes gaan groeien en dat het deze x raak is.

14. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Mamamarion, 12 sept de intake, lijkt nog ver weg als je het liefst direct zwanger wil worden, maar is toch relatief snel. Hoor wel eens dat t maanden duurt voor iemand een intake heeft. Ik zal.voor je duimen dat je snel mag starten!

Bij mij hebben de artsen toch een beetje gelijk gekregen, helaas. Nu 2 weken met 75ie gespoten en toch maar netjes aan de dosis gehouden. Wilde toch wel eens zien wat er dan zou gebeuren... Met 75 ie een overstimulatie... Wie had dat gedacht. 3 follikels van 16mm, 1 van 14, 1 van 13, 1 van 12 en heel veel kleintjes. Nu op hoop van zegen terug naar 50ie, in de hoop dat er 3, liefst 4 krimpen en 2 van 16mm doorgroeien. Hierna houdt het spuiten op voor ons. Wat er ook gebeurt, dit was voorlopig delaatste keer spuiten. Eind september een gesprek om mogelijkheden door te bespreken, waarschijnlijk wordt t n LEO, werd gezegd.

15. Marijkeuh

Marijkeuh Actief lid

3 jan 2011
    212
    0
    0
    Gastouder
    Fryslan
    Dag meiden,

Hier even een berichtje van mij.

Heb alweer 3,5 menstruaties achter de rug (laatste maar heul licht en vaag) en krijg geen kans om raak te schieten en überhaupt te klussen.
    Eerste menstruatie duurde 2 weken, toen een week niet en daarna alweer ongesteld. Dat duurde 2,5! week, dus konden we al helemaal nix mee. Nu werd ik op de 30e dag heel licht ongesteld en ben nu al een paar dagen superlicht ongesteld, geen inlegkruisjes nix nodig. Alleen bij afvegen na toilletbezoek is genoeg. Nu een week ongesteld.

Gesprekje gehad paar week terug met mn zus (heeft ook pco) en denkt dat het beter is om ma weer naar de gyn te gaan en weer aan de slag te gaan met clomid oid dan zo aanmodderen. Daar nu wat over nagedacht (moet keuze toch echt zelf maken) en neig nu om toch maar eens met mn dokter te praten (die is over een week weer terug van vakantie) en toch maar gelijk weer aan de slag te gaan.

Merk dat ik erg onrustig ben en af en toe flink gefrustreerd. Geen vertrouwen in het kunnen van mijn lichaam.

Wat zeggen en denken jullie??

X

16. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @maraijkeuh; de bloedingen die je nu hebt, weet je zeker dat het menstruaties zijn? Ik bedoel, weet je zeker dat je ongeveer 2 weken voor het begin van de bloeding een eisprong hebt gehad? Misschien is het een idee dat eerst eens te laten onderzoeken. Kan je altijd nog beslissen of je direct weer aan behandelingen begint.

17. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mamamarion, moeilijke beslissing ivf, maar denk wel de juiste. Ook fijn dat je altijd weer door kunt gaan met andere behandelingen. Is niet je laatste station, al hoop ik dat dat wel is, met als reden een baby!

Marijke, zie dat je na 5 mnd bent begonnen aan een tweede. Heb je wel menstruaties? Ik heb ook pco en schildklier die te traag is en een prolactoom. De boel werkt hier iig nog steeds niet. Onze dochter is 5 mnd nu. We hebben over 1mnd een verkennend gesprek bij fertiliteit
    In mijn omgeving weet niemand dat nog. Brn beetje bang voor de reacties, dat men t snel vindt. Zelf moet ik er ook even aan wennen. Mn dochter is mijn alles, wil nie dat ze later gevoel krijgt dat we niet voldoende aan haar hadden, aangezien we weer zo snel voor een tweede gaan. Hoe voelt het voor jou marijke?
    I heb na de geboorte van haar ook niet veilig gevreeen... de gok gewaagd maar had ook nie verwacht dat we daardoor zwanger zouden worden... ejj zo makkelijk gaat dat niet :(

Groetjes sarah

18. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Ben vorige week uit mezelf ongesteld geworden. Voelt wel weer als een gemiste kans trouwens. Maar ben het wel met marijkuh eens; als je heel onregelmatig bent (of zoals ik 1 a 2 keer in de 1 a 2 jaar) word je daar heel onrustig van, omdat je geen idee hebt waar je in je cyclus bent. Voor je gevoel zou je elke dag willen klussen, omdat het altijd wel je eisprong zou kunnen zijn. Dus snap het helemaal.

1987: ik zou er helemaal voor gaan. Uit ervaring met je dochtertje weet je toch ook dat het langer kan duren allemaal. Dus als je er zelf aan toe bent, gewoon doen. Hebben anderen toch niks over te zeggen.

Nog 1 weekje wachten tot mijn intakegesprek, wel spannend weer.

X Marion

19. Marijkeuh

Marijkeuh Actief lid

3 jan 2011
    212
    0
    0
    Gastouder
    Fryslan

@sharlene86 de eerste 2 menstruaties weet ik cker sat ik ongesteld ben geweest maar geen idee van een eisprong. De laatste menstruatie die dus heul licht was, twijfel ook of het wen menstruatie is.

@Sara, ik heb de kids altijd al graag dicht op elkaar willen hebben, nu word dit natuurlijk wel bemoeilijkt. En daardoor nog eerder weer begonnen. Vrienden en familie begrijpen dit heel goed. En hoe sneller je weer begint hoe groter de kans is dat het vlugger lukt!

Maargoed ga deze week even bellen voor een afspraak bij mijn huisarts en overleggen wat we gaan doen. En denk dat ik sowieso even naar de gyn wil voor een echo, gewoon om te kijken hoe het eruit ziet.

Ik ben zo dankbaar voor mn zoon maar gun hem een maatje waar hij mee op kan groeien. En we genieten volop van ons ventsje!!
    Xxx

20. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Marijkuh, goed dat je de huisarts gaat bellen. Hopelijk wil hij gelijk wat voor je doen.

Mamamarion, 12 september komt steeds dichterbij. Ben erg zenuwachtig?

Ik vind het erg lastig om te zeggen, maar ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben. Totaal niet verwacht dat het zo zou lukken, helemaal omdat mijn cyclus elke maand langer werd, maar zijn er zo blij mee. Bruiloft moet wel even verzet worden, maar dat is geen enkel probleem. Ik voel me wel erg lullig tegen over jullie. Jullie willen zo graag en het lukt maar niet. Denk nog zo veel aan jullie.

Deel Deze Pagina