pco, 1e ronde primolut en clomid, nog meer vrouwen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door maaike80, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee

Jaa balen... weet niet of nieuwe ronde pomp mag? Dinsdag laatste echo. Ik ben wrl met 2 eisprongen door pomp ok 2 keer zwanger geweest. Heb dus wel vertrouwen dat ivf kan aanslaan. Heb clomid en gonalf (teveel eitjes) al gehad... gonal f was ivf reactie toen. Wil geen leo etc... wel nog keer pomp of spuiten.

2. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @1987 inderdaad een lastige keuze zeg! Erg jammer dat de pomp niet meer aanslaat. En ook daar weet ik helaas alles van; eerst wel werken, daarna ineens niet meer. Waarom wil je geen LEO als ik vragen mag? Mogelijk dat het pompje daarna wel weer aanslaat of hebben ze het daar niet over gehad in het ziekenhuis?

@mamamarion, pff 9 tabletten/bolletjes op een dag, dat is behoorlijk veel! Alleen utrogestan of ook nog de oestrogenen?

Terwijl ik de vorige ronde na 2,5 week een mooi eitje had zitten met 50ie, werkt nu 58ie zelfs niet. Zit nu al op 66ie. We gaan verhogen in heel kleine stapjes, dus niet met 25ie per keer, wat gebruikelijk is. Ben erg benieuwd of die 66 nog wat gaat doen. Het moet haast wel, voor de LEO had ik met 75ie zelfs overstimulaties...

Iedereen weer succes gewenst!

3. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @Sharlene: ik hoop echt zo dat 66 eh voor je werkt. Je bent alweer zo lang bezig deze ronde. Ik duim voor je!
    Ik gebruik 3 keer daags 2 bolletjes Utrogestan. Om 9, 17 en 1 uur. Er moet ongeveer 8 uur tussen zitten en deze tijden komen mij het beste uit. Om 9 uur ben ik net terug van mijn dochtertje naar school brengen en `s middags moet ik met haar naar zwem en turnles en ik zie me daar niet met die bolletjes aan de gang gaan, dus helaas moet de laatste dan pas om 1 uur. Nu haal ik dat makkelijk, maar als ik zwanger blijk te zijn moet ik deze bolletjes tot 7 weken zwangerschap gebruiken. Bij mijn vorige zwangerschap kon ik met moeite de 17 uur halen haha. Maar ja dat is dan maar een latere zorg. Ik slik ook elke avond nog 2 tabletjes Estradiol en 1 tabletje foliumzuur. Die laatste heb ik een extra hoge dosis, omdat ik een broertje heb met een open ruggetje.
    Nog maar een paar dagen tot ik kan testen (as zondag). Had vandaag echt het gevoel dat ik ongesteld zou worden. Heel de tijd gecontroleerd op de wc, maar gelukkig nog niks. Vind het steeds spannender worden, terwijl ik de eerste week wachten juist makkelijk vond. Kreeg vrijdag ook een bericht van mijn verzekering, dat ze mijn IVF niet wilden vergoeden. Echt zo vreemd, omdat ik juist een verzekering heb afgesloten die IVF altijd dekt, waar je ook in behandeling bent. Ik probeer er niet te veel stress van te hebben, maar ik hoop wel dat het goed komt. Een IVF behandeling incl alle meds enz kost al gauw 2500 euro en dat heb ik niet zo maar. Heb al hun website gekopieerd waar op staat dat ze met St Geertgen, de kliniek waar ik behandeld word, dit jaar een contract hebben. Dus kan dat altijd nog gebruiken als ze moeilijk blijven doen. Ik probeer er niet te veel aan te denken, want stress is nu wel het laatste dat ik kan gebruiken :S

X Marion

4. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Mamamarion, spannend zeg. Hopelijk blijft het rood weg. Je moet wel veel medicijnen slikken zeg. Ik duim voor je en laat je het ons weten als je getest hebt?

5. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo spannend mamamarion!! Nog paar dagen!

Pomp bij mij vandaag gestopt. Weet iemand wat de reden kan zijn dat het nu niet meer aanslaat?

Waarschijnlijk starten met menopur. Iemand mee bekend?

6. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @1987: Ik heb de pomp ook gehad en bij mij deed die helemaal niks. Mijn gyn heeft toen advies gevraagd in een ander ziekenhuis waar ze die pomp vaak gebruiken en haar werd verteld dat ze die pomp nooit gebruiken bij meiden met PCOS. Ik weet helaas niet meer wat de reden was, is ook al weer bijna 2 jaar geleden sorry. En menopur heb ik nog nooit gespoten. Maar volgens mij is het gewoon hetzelfde als puregon. Alleen zou je er minder, maar wel sterkere eitjes van krijgen. En je moet het menopur thuis eerst nog mengen. Verder weet ik er ook niks van.
    Hier weer een dag voorbij zonder bloed haha. Zo spannend!

X Marion

7. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @mamamarion, o wat spannend! Wat een boel bolletjes/tabletten en een planning die daarmee gemoeid is. Ik blijf voor je duimen.
    Gek ook, ik ken niemand van jullie, maar toch denk ik regelmatig "hoe is het nu met?".

@1987; o, wat balen dat de pomp definitief niet meer aanslaat. Helaas komt het soms voor dat de pomp niet werkt nadat hij dat eerst wel deed. Er is niet altijd een verklaring voor. Bij mij heeft hij 2 rondes gewerkt, hierna niet meer, zelfs niet op de hoogste dosis. Ik heb PCO, net als jij lees ik. Mogelijk heeft dat er mee te maken. In het ziekenhuis konden ze mij dat niet echt vertellen.
    Zelf heb ik ook ervaring met menopur, het klaarmaken van de spuit gaat ongeveer hetzelfde als bij een Pregnyl-spuit. Goede kans dat dit wel aanslaat bij jou, ook voor jou zal ik blijven duimen.

Bij mij slaat 66ie nog niet helemaal aan. Er zat van de week een follikel van 11mm, dus verhogen durfden ze nog niet. Morgen weer echo, we zullen zien, alhoewel ik er steeds minder vertrouwen in krijg dat het deze ronde nog iets gaat worden...

8. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Sharlene: spannend weer deze ronde! Ik hoop zo dat er morgen groei te zien is bij dat ene eitje!

Zit nu op dag 13 na tp. Nog steeds niet ongesteld geworden, maar dit hoeft niks te zeggen. De utrogestan kan namelijk de menstruatie vertragen of helemaal uit laten blijven. Heb al wel veel verhalen gelezen van meiden die toch voor de testdag door de medicatie heen ongesteld werden. Het kan dus nog alle kanten op. Ik vind het nu wel heel spannend en durf eigenlijk niet te testen. Ik voel zelf niet zo veel op dit moment. Heb wel eind vorige week lage rugpijn gehad een paar dagen, maar dat is nu weg. Verder ben ik wel heel moe en heb ik reuzehonger. Heb niet zo heel veel vergelijkingsmateriaal, maar de keren dat ik ongesteld moest worden, had ik juist nergens trek in. Dus hoop dat dit een goed teken is en dat ik over 3 dagen niet teleurgesteld word.

X Marion

9. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Hoi allemaal:
    DSCF2744.jpg
    vanmorgen getest en....zwanger!!!! Gewoon van de eerste tp. Ik kan het nog steeds niet geloven en durf nog niet echt blij te zijn. Dit is mijn eerste positieve zwangerschapstest ooit, want bij mijn dochter was ik al ongeveer 12 weken toen ik er achter kwam in het ziekenhuis. Was toen wel blij dat die eerste spannende weken voorbij waren, maar aan de andere kant de mooie momenten van de positieve test en de eerste echo gemist. En als alles goed gaat kan ik me deze keer aanmelden voor Moeders voor Moeders! Kon ik vorige keer helaas ook niet. Ik hoop dat de foto gelukt is trouwens, heb er hier nog nooit eentje geplaatst.
    X Marion

Bijgevoegde bestanden:

10. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @ Sharlene;
    Ik denk ook elke dag aan jullie hoor, zo spannend elke keer of alles goed gaat bij jullie. Hoe is je controle vrijdag gegaan? Ik hoop zo voor je dat er eindelijk wat te zien was!
    Iemand anders nog nieuws?

X Marion

11. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wowwwwwwww mamamarion!!! Ik ben zoooo blij voor je! Eindelijk!!!!! Duimen duimen en... genieten :)

12. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Wat een knaltest! Hij is goed te zien hoor. Wat goed. Gefeliciteerd! Geniet ervan en hopelijk is het een plakbeeb en vliegen de eerste weken voorbij. Vind het echt super voor jullie!

13. Marijkeuh

Marijkeuh Actief lid

3 jan 2011
    212
    0
    0
    Gastouder
    Fryslan
    Jah Marion!! Van harte gefeliciteerd met die supergoeie nieuws in jaren!! Zo zal het vast voelen! :D
    Wat ben ik blij voor je zeg! Hoop dat je al lekker geniet hiervan!

Ik heb vanmorgen een echo gehad. SD 10 en ja hoor, we hebben een klein groeiend eitje gezien. 11 mm.
    Hier een foto ;)

Bijgevoegde bestanden:

14. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Dank je wel iedereen voor de felicitaties! Ik hoop dat de meiden die nog niet zwanger zijn, me heel snel volgen. Het besef dat ik zwanger ben na al die jaren is er nog niet helemaal. Ben super bang dat het fout gaat dus voel me ook nog niet blij. Ik denk als we over een week of 2/3 de eerste echo hebben en ik een hartje zie, dat ik dan een beetje kan gaan genieten. Maar aan de andere kant, moet echt me best doen om het aan niemand te vertellen haha.

@ Marijkeuh: leuk dat je een foto van je ei hebt. Ziet er goed uit. Hopelijk groeit ie lekker door (tot een baby ;) ).

X Marion

15. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @mamamarion, O, wat geweldig! Gefeliciteerd! Ik kan je angst best begrijpen maar die zal vast en zeker verdwijnen zodra je de eerste echo hebt gehad! Laat je hier weten hoe die is gegaan?

@marijkeuh; fijn dat er toch weer een eitje groeit! Hopelijk snel weer een kans!

Ik zit gelukkig weer in de wachtweken. Heb ruim 4 weken gespoten, met heel.kleine stapjes omhoog. Net op het moment of het de vraag was of we toch.moesten ophogen.naar 75ie, zat daar 1 follikel van 16,5mm. Vanaf toen het advies gekregen o ulatietests te doen maar ze zijn niet positief geworden. Afgelopen weekend micht ik dan wel de pregnyl zetten. Heb hierna geen echo meer gehad, vanwege het weekend, dus hoop echt dat de follikel is doorgegroeid en ik een goede eisprong heb. gehad. O er 1,5wk mag ik testen.

16. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Spannend Sharlene, ik hoop dat het raak is. Ik duim voor je.

Vanmiddag is er een dame van Moeders voor Moeders langs geweest en ik mag vrijdag starten. Ben zo blij dat ik wat terug kan doen nu. 28 maart heb ik nog een controle in de kliniek. Hoop zo dat alles goed is, dan kan ik het Ellys eindelijk vertellen. Alleen mijn ouders weten het al, maar die durfden ook nog niet echt blij te zijn.

X Marion

17. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

iemand bekent met spuiten van menopur? Groeide er 1 eitje of meerdere?

18. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @ 1987: Ik kan je daar helaas niet mee helpen want ik heb geen Menopur gespoten.

Ik heb 26 maart intake bij de vk en 28 maart eindcontrole/echo bij de IVF-kliniek. Wel spannend zeg, ben nu al zenuwachtig. Ben nog steeds zo bang dat het fout gaat.

X Marion

19. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @mamamarion; de kans wordt met de dag kleiner dat het nog misgaat. Eind maart komt steeds sneller in zicht, dan weet je meer! Hopelijk kan je er vanaf dat moment echt van genieten!

@1987; je moet dus echt gaan spuiten met menopur? Ik heb daar wel ervaring mee. Het klaarmaken ervan is de eerste keer een beetje een gepruts maar wordt als het goed is goed uitgelegd in het ziekenhuis. Om jezelf een spuit te geven moet je een behoorlijke drempel over, maar eenmaal één keer gedaan, gaat de tweede keer al bijna automatisch, tenminste dat had ik.
    De meesten hebben netjes 1 of hooguit 2 follikels, dat is ook het doel bij OI en IUI.
    Bij mij gebeurde er helaas niks, t/m 1,5 ampul nog niet. Met 2 ampullen had ik binnen 3 dagen 10 grote follikels... Met Puregon ging het al iets beter, waarschijnlijk omdat je dan alleen FSH inspuit. In menopur zit FSH en LH. Na de LEO reageer ik nog beter op Puregon. Nu zelfs netjes 2 ronden 1 follikel gehad. Waarschijnlijk zou ik zelf nu wel beter reageren op Menopur, maar we houden het bij Puregon. Wat ik had kwam door een extreem PCO-syndroom en kwam volgens de gynaecologen nauwelijks voor. Dus ik denk dat jij een goede kans maakt dat je normaal op Menopur reageert! Succes, en houd je ons hier af en toe op de hoogte?

20. Marijkeuh

Marijkeuh Actief lid

3 jan 2011
    212
    0
    0
    Gastouder
    Fryslan
    Hallo dames, even een update.

Afgelopen vrijdag weer een echo gehad en het eitje was 1 mm per dag gegroeit en was vrijdag 16 mm. Maandag weer een echo gehad en was 21,7 mm en kon echt elk moment springen. We hadden zondag al geklust, maandag ook gelijk maar even en dinsdag had ik de hele dag last van krampen in mn buik en straalde door naar mn rug.

Ik vermoed dat ik mn eisprong heb gevoeld. Dinsdag ook nog maar even geklust maar de krampen waren over. Wel was 1 kant nog gevoelig als ik drukte, beetje blauwe plek gevoel. Maandag mag ik bloedprikken en krijg dinsdag uitslag, of ik een eisprong heb gehad. Maar dat weet ik eigenlijk wel cker.

Ondertussen zitten we in de familie in diep verdriet. Mn tante heeft vorig jaar een hersenbloeding gehad en kon niet meer thuis wonen. Mn oom kon dit niet aan en heeft 5 keer een poging gedaan om zichzelf van kant te maken. Dit is gister gelukt... hij laat 2 kinderen achter van 16 en 18 jaar. Heel verdrietig....

Deel Deze Pagina