Super zeg Misses. Gefeliciteerd. Die is super positief. Hopelijk blijft de beeb plakken. Mamamarion, fijn dat ze het hartje toch nog vonden. Hier ook een baby die het begin telkens wegdraaide voor de Dopler. Hopelijk is de echo ook gewoon goed en dan lekker gaan genieten. Positieve fibe hier in dit topic. Super zeg.
Hey ja een beetje heel erg onverwacht. Waren we niet naar de arts geweest die week dan had ik waarschijnlijk nu nog geen test gedaan. Gewoon gedacht no wel vaag wacht nog maar even.
Gefeliciteerd Misses! Fijn dat je nu niet meer de MMM in hoeft. Hier alles goed. Geen bloedverlies gehad deze week, en misselijkheid is aan het afnemen. Ben alleen zo supermoe, hopelijk gaat da ook snel over. Is niet echt handig met een stuiterende 4-jarige in huis.
Ohh mamamarion ik herken t... kan in de avond gewoon de deur niet meer uit.. zo moe.. pff Fijn dat alles verder goed gaat! 12 weken alweer... gaat snel.. voor jou ook?
@misses en 1987; van harte gefelicteerd! Wat een super goed nieuws voor jullie! En fijn voor jou, misses, dat je de MMM niet verder in hoeft! @mamamarion; ik lees dat je nu al ongeveer 12 weken bent wat gaat dat hard zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je had gehoopt dat je er wat meer van kon genieten. Hopelijk is dat binnenkort ook echt zo en heb je geen last meer van bloedverlies, enz. Hier in mijn omgeving ook een "babyboom". Iedereen raakt zwanger, of ze er nou kort of al langer mee bezig zijn, zelfs in de MMM. Behalve ik... Vind dat moeilijker en moeilijk moet ik eerlijk toegeven. Hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik dat hier op schrijf, nu jullie allen zwanger zijn of zelfs al zijn bevallen... Update van mijn kant; het lijkt of het effect van de LEO is uitgewerkt... Ben hier zo verdrietig om, alle pijn en moeite voor niets. Na de LEO 1 super goede ronde gehad, na 2,5 week spuiten reageerde ik op 50ie (ok, stiekem 3 dagen lang 58 ie). De tweede ronde werd al wat langer maar na 4,5 week spuiten en verhogen tot 66ie, kreeg ik toch een eisprong. Nu, de derde ronde, al 5,5 week aan het spuiten, van de week zelfs opgehoogd naar 75ie Puregon maar nog steeds niets. Follikels blijven kleiner dan 8mm. Zelfs de artsen snappen er niks van, vooral omdat ik voor de LEO zelfs overstimulaties kreeg met deze dosis. Ik heb geen idee hoe lang we dit nog vol gaan houden. Mijn verstand zegt doorgaan. Maar mijn buik wil niet meer, hij is al helemaal bont en blauw van alle spuiten. A.s. vrijdag weer een echo, hopelijk groeit er dan toch iets. Of we deze ronde dan afkappen of niet, volgende ronde mag ik eindelijk met 58ie starten. Mogelijk dat dat nog iets gaat opleveren. Ook weer over IVF gehad, maar dat willen ze nog niet. Ze hebben het idee dat we met OI toch nog de beste kansen op een zwangerschap hebben. Dan moeten alleen mijn eierstokken wel reageren en een kans bieden!!!
Hallo allemaaaaaaaal =) Ik ben bella, ik ben inmiddels ook al bezig met mijn 2e ronde primolut vervolgens clomid, ik heb mijn eerste ronde in april gehad, 28e moest ik bloedprikken.. maar helaas.. geen eisprong.. ik en mijn man willen ook heel erg graag kinderen, maar dat gaat moeilijk als je geen menstruatie hebt! zelf heb ik jaren lang onregelmatige menstruatie cylus gehad
Welkom Bella, hopelijk word dit de ronde voor jou. Zijn jullie al lang bezig voor jullie in de MMM begonnen? @ Sharlene; ik snap je gevoel helemaal. Net alsof het iedereen gegund is, behalve jijzelf. Ik heb het zelfs nu nog. Als ik een zwangere vrouw met kleine kindjes zie. Voel ik toch nog jaloezie. Maar ik weet zeker dat het jou ook lukt. Kijk maar naar mij, volgens mij hebben wij ongeveer hetzelfde beeld. Helemaal geen stimulatie of juist over stimulatie. Ikzelf heb vorig jaar ook een LEO gehad zonder veel resultaat. Wel een beetje raar dat ze maar door willen blijven gaan met spuiten (tenzij je dat zelf ook graag wilt natuurlijk). Mijn buik deed op een gegeven moment ook pijn van al die spuiten en ik werd zo moedeloos van de resultaten (geen dus) dat we zelf voor IVF hebben gekozen. Moet zeggen dat ik er totaal geen spijt van heb. Niet alleen omdat het meteen de eerste keer raak is, maar je verdoet geen tijd meer met rondes zonder resultaat. Waarschijnlijk ben je net als ik moeilijk te stimuleren en dat is eigenlijk juist goed bij IVF. Hoe meer eitjes, hoe beter. Met die ene ronde had ik 10 goede eitjes, dus heb er nu nog 9 in de vriezer. Het gaf zoveel meer rust, i.p.v. elke keer maar af wachten of er eindelijk eens wat zou gebeuren en dan ineens toch weer over stimulatie. Veel succes weer deze ronde en hopelijk was er vrijdag iets te zien. 1987: heb nu al bijna 2 weken geen bloedverlies gehad, dus dat is positief. Maar op een of andere manier wil het gewoon niet doordringen dat ik nu eindelijk zwanger ben. Misschien komt het omdat het zo lang heeft geduurd. Vind het heel jammer dat ik er nog steeds niet van kan genieten. Hopelijk komt het nog. En het gaat idd supersnel. Voor ik het weet is het al weer tijd voor de 20-weken echo.
Mamamarion, de 12 weken alweer over. Super zeg. Hopelijk besef je het snel dat het echt zo is en kan je wel gaan genieten. Sharlene, hoe moeilijk het ook is, probeer positief te blijven. Hoe lang blijven jullie nog spuiten? Hopelijk is het bij jullie ook snel raak! Moet toch kunnen met alle positieve dingen die nu gebeuren in dit topic. Ik duim Iig voor je. Bella, welkom. Hopelijk is het voor jou ook snel raak. Ik moet nog Max 1,5 week en dan heb ik onze zoon in mijn armen. Ben het ontzettend zat. Heb overal last van. Heb het erg benauwd en veel pijn bij mijn schaamstreek. Donderdag wordt ik gestript. Ben benieuwd.
@ Selina; hopelijk komt je kleine snel dan. Vervelend dat je er zoveel last van hebt. Maar je kunt iig aftellen nu, dus nog maar even! Ik wens je alvast veel succes en sterkte bij de bevalling, voor als de kleine toch eerder komt dan gedacht.
@Bella; welkom! Is bij jou eerst onderzocht waarom je zulke onregelmatige cycli had? Misschien ook PCO? Hopelijk reageer je wel op een wat hogere dosis Clomid. @ Selina; donderdag is al snel, hopelijk komt de bevalling voorspoedig op gang! @mamamarion; bedankt voor je opbeurende woorden. Voor een groot deel hebben we inderdaad hetzelfde beeld. Ergens heb ik nog wel vertrouwen dat het ooit goed moet komen, al is het met IVF. @Selina; in 2014 willen ze nog niet aan IVF beginnen. We hebben pas 7 ronden/kansen gehad, 2 met het pompje en 5 met Puregon. Ze kijken er niet naar dat we zelf in totaal al 3 jaar bezig zijn, waarvan 2,5 jaar in de MMM. Ergens snap ik ook wel dat ze OI nu nog even een kans willen geven. Sinds de LEO reageer ik uiteindelijk wel op de spuiten. Afgelopen vrijdag zat er plotseling toch een follikel van 15mm! Zo uit het niets, 4 dagen ervoor waren alle follikels aan die eierstok nog max. 8mm. Moet nu ovulatietesten doen en moet nu, ivm Bevrijdingsdag, dinsdag pas terugkomen. Heb nog geen positieve ovulatietest gehad, maar dat heb ik in die 7 ronden pas 1 x gehad. Er waren op de echo op de andere eierstok ook nog wat follikels te zien van zo'n 10mm. Eigenlijk ben ik nu een beetje bang dat die ook flink aan het doorgroeien zijn... Morgen zullen we meer weten.
Spannend Sharlene, ik hoop zo dat de andere niet door zijn gegroeid! En ja 3 jaar is lang, maar dat besef je waarschijnlijk pas als je er zelf mee bezig bent denk ik. Ik hoop dat het deze ronde raak voor je is. Ik duim voor je!
Hai iedereen, Ik ben al ruim 2 jaar bezig, maar het lukte maar niet, daarna ben ik door verwezen naar de gyn, de eerste nam me niet serieus, waardoor ik dus naar een andere ben overgestapt. de rede daarvoor was omdat ze me vrij jong vind, ik ben inmiddels 23 Ik heb geen idee wat de rede kan zijn en de dokter heeft me nooit een duidelijke verklaring gegeven waarom ik zo een lange overdreven cyclus had, mijn 1e menstruatie kreeg ik op mijn 12e, 1e jaar ging alles normaal en daarna begon het lange cyclussen te worden ik weet zelf niet hoelang, lange en hevige, nu ik probeer zwanger te raken, krijg ik helemaal geen cyclus.. de gyn heeft me ook niet duidelijk gemaakt of ik PCOS heb, soms heb ik het gevoel dat ik nooit moeder zal worden. Aan de pil ben ik nooit begonnen, om mijn menstruatie te regelen, op 1 of andere reden dacht ik dat het vanzelf wel over zou gaan, wat natuurlijk volkomen onzin is. dit is nu me 2e ronde clomid 2 juni moet ik bloed prikken en 6 juni moet ik weer naar de gyn, ze heeft me alleen duidelijk gemaakt, dat het situatie waar ik in zit "anders" is en als ik na mijn 3e ronde clomid nog geen eisprong zal hebben, dan ga ik over met spuiten. Aan de andere kant vind ik het allemaal heel erg eng, maar voor wat moois moet je wat over hebben. @Mamamarion Van harte gefeliciteerd !! wat goed dat het is gelukt! Na lang wachten ben je eindelijk beloond! het is vast geweldig om te voelen hoe je baby groeit. @Selina Nog even vol houden de dagen vliegen zo om, probeer vooral rustig aan te doen, voordat je het weet is hij in je armen!! alvast gefeliciteerd !! @Sharlene Ik hoop dat het bij jou ook gauw lukt en dat het deze ronde eindelijk raak is! wie weet.. ik zal aan je denken!
@ Sharlene; weet je al meer? @Bella; vervelend dat je gyn zo onduidelijk is. Hopelijk krijg je toch binnenkort wat meer duidelijkheid over wat er nu precies aan de hand is. @ Selina; hoe ging het strippen? En hoe lang duurt het dan ongeveer voor de baby komt? Heb trouwens al een tijdje niks meer van Marijkeuh gehoord, hoop dat alles goed met haar is.
Hey, lief dat je aan me denkt. Hebben hier een heftige maand achter de rug. Weet even niet of ik het al verteld had van mijn oom die zelfmoord had gepleegd en zn vrouw en kinderen achterlaat (vrouw heeft een jaar geleden een hersenbloeding gehad en zit in een verzorgingstehuis) Daarnaast heb ik erg last van de provera en clomid en is een aanslag op onze relatie, veel ruzie en ik weet dat dat aan mij ligt. Kan op 1 of andere manier niet normaal reageren en voel me ontzettend gefrustreerd over wat ik voel en wat het echt is. De vorige ronde die we begin april waren begonnen is op niets uitgelopen, geen eigroei, nix. gelijk maar weer begonnen met provera en clomid 150. Gyn zegt wel waarschijnlijk laatste x. Dan maar spuiten. Ik zat er even helemaal doorheen en wou bijna steeds zeggen dat ik helemaal niet meer wou. Het kost zoveel energie en vond het et bijna niet waard. Maargoed, natuurlijk gingen we stug door. Vandaag weer een echo gehad. 10e sd. meestal heb ik dan nog geen eigroei en moet ik een aantal dagen weer komen, mijn eitjes zijn eigenlijk altijd laat geweest. (sprong tussen de 16e dag en 28e dag). Maar vandaag, de 10e sd was er toch al een ei van 15 mm te zien. Ben nog in shock en weet niet wat ik moet voelen. Wil nog geen hoop voelen, zo bang dat et weer op nix uitkomt. Advies was ff flink klussen dit weekend en maandag even weer heen voor een echo, om te kijken of ie er nog zit of al gesprongen is. En dan later bloedprikken. Zo, sorry voor et ellenlange verhaal hihi. Ik zag iig dat er alweer 2 zwanger zijn, super!! (ik wil ooook!!) en een nieuweling! Welkom en hoop dat je wat aan ons hebt. xxx
Het strippen ging goed. Had al zelf 2 cm ontsluiting. Net wat slijm verloren en heb wat krampen. Ben benieuwd of het doorzet en of ik nog wat kan slapen straks. Vind het wel erg spannend. Jammere is wel dat mijn vader morgen voor 3 dgn naar Frankrijk gaat. Zou het jammer vinden dat hij niet 1 v/d eerste is die de baby ziet. Maar aan de andere kant wil ik ook wel gewoon dat de bevalling achter de rug is. Ben benieuwd wat Sera er van vind.
@ Marijkeuh, supernieuws toch, zo`n snel ei. Veel plezier van het weekend. Hopelijk is het deze ronde raak. En hormonen zijn idd verschrikkelijk. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de mensen om je heen. Maar als je relatie hierdoor heen komt, weet je wel zeker dat je een sterke hebt! Ik ben zo blij dat ik na bijna 4 jaar er eindelijk helemaal vanaf ben. Merk veel verschil in hoe ik reageer op dingen en relatie met mijn man is ook weer beter nu. Had wel een soort ontwenningsverschijnselen toen ik er mee stopte. Weer soort van opvliegers enz. net als toen ik net met hormonen begon. Ik hoop dat jij binnenkort ook met de hormonen kunt stoppen en dat bij jou thuis ook weer de rust terugkeert. @ Selina; O zo spannend nu! Ik hoop dat alles goed gaat en dat je een lekker snelle bevalling zonder complicaties krijgt! Hopelijk blijft hij nog een paar daagjes zitten, zodat je vader hem ook lekker snel kan zien. Kijk zelf al heel erg uit naar de bevalling. Heb tijdens de behandeling al steeds gezegd dat ik het pas kan geloven als ik een babytje in mijn armen heb. En het ziet er naar uit dat het ook zo is. Het wil nog steeds niet echt doordringen dat ik nu zwanger ben. Maar heb nog een half jaartje haha.
@marijke: lekker broeden zodat het eitje snel klaar is om te springen! @selina: spannend... laat even weten hoe het ervoor staat! @mamamarion: is niet te bevatten denk he! Dat het nu zover is Ik kan het ook niet bevatten. Heb nauwelijks klachten en word er onzeker van. In het verleden een miskraam gehad en wil dat niet nog eens meemaken