pco, 1e ronde primolut en clomid, nog meer vrouwen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door maaike80, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Sharlene, balen zeg. Had ook gehoopt dat je nu een posi test had.

Mamamarion, 16 weken alweer. Heb je al een buikje? Begin je het al te beseffen?

Marijkuh, fijn dat je even wat leuke dingen geplant hebt. Dit traject is natuurlijk niet niks. Wat afleiding is wel fijn. Hopelijk voor jou ook snel een posi test.

2. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Besef begint wel een beetje te komen nu. Durf alleen nog niet super blij te zijn, nog steeds ben ik bang dat het nog fout gaat. Vanmiddag even wat babyspulletjes gekocht zoals een nieuwe kolf, dat maakt het ook wat echter. Maar had ook wel het idee van hopelijk koop ik het niet voor niks. Hopelijk is de 20-weken echo goed en kan ik daarna eindelijk van mijn zwangerschap genieten. Ik heb de echo 23 juni, dus nog 3 weken geduld.
    Heb al wel een buikje idd, de VK vond het zelfs best een flinke buik voor het aantal weken. Ben alleen zelf niet genoeg aangekomen, dus maak me zorgen of de baby wel genoeg binnen krijgt. Maar volgens de VK kon het nu nog geen kwaad. Ik heb gewoon geen honger, en als ik meer eet voel ik me heel de dag misselijk. Dus hopelijk gaat dit over.

3. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @Selina; Hoe gaat het met jou en je kleine vent? Al weer 2 weekjes oud, gaat zo snel! Hoe reageert Sera op haar broertje, vraagt ze nu meer aandacht?

4. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @mamamarion; fijn dat je zwangerschap nog steeds goed verloopt. Ik hoop op een goede 20-weken echo voor je!

@Selina; ik ben ook erg benieuwd naar hoe het met jou en je kleine gaat. Maar snap best dat je zoontje nu even je volle aandacht opeist en je even wat minder op het forum bent!

@1987; fijn dat bij jou het pompje wel werkte op deze manier. Bij mij werkte dat niet. We hebben van alles geprobeerd destijds. Uiteindelijk heb ik het pompje bijna 3 maanden voor niks gedragen. Er gebeurde niks, ook niet na lange tijd op de hoogste stand.
    Hoe gaat het met jou nu?

Met Puregon-spuiten weten we dat er hoe dan ook iets gebeurt. Alleen kan dit erg lang duren omdat we niet met de standaard 25 eenheden ophogen maar per 8,33 eenheden. Alle voorgaande keren moest ik starten met 50ie. Daar gebeurde dan nooit wat mee, na 2 weken moest er dan altijd worden opgehoogd. Dit keer mag ik voor het eerst starten met 58,33ie. Voelt alsof we daar 2 weken tijd mee winnen. Ben echt benieuwd naar de eerste FM.

5. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Hier gaat alles goed. Y.uri groeit goed en doet het verder super. S.era is mijn grenzen erg aan het opzoeken. Zolang papa er bij is is ze erg lief, maar als papa er niet is ondeugend. Ze is nog steeds erg blij met d'r broertje Y.uria ;). Zo noemt ze hem. Hij krijgt erg veel kusjes van d'r. Maar ze vraagt dus wel meer aandacht. Heb nog weinig energie voor dit forum, maar lees nog veel mee tijdens de bv momenten.

Mamamarion, hopelijk vliegt de tijd voorbij en ben je snel 20 weken, heb je een goede echo gehad en kan je beginnen te genieten.

Sharlene, wanneer is je eerste fm dan? Fijn dat je alweer 2 weken wint. Hopelijk slaat het nu sneller aan.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      39,8 KB
      Weergaven:
      3
  6. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij werkte de hoogste stand ook niet wanneer het opgebouwd werd. Wel als ik meteen de eerste dag hoogste kreeg.

7. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Nog nieuws hier? Allemaal aan het genieten van het mooie weer?

8. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Nog maar 2 weken tot de 20-weken echo. Kan bijna niet meer wachten. Heb helaas wel veel last van het warme weer, maar gelukkig had mijn man ook een lang weekend vrij, dus dat scheelt wel. Heeft je kleintje ook last van de warmte Selina?

Iemand anders nog nieuws?

9. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een weer wat een weer... ik inmiddels 12 weken. Blijf nij gynarcoloog 9nder controle. Vorige week nog echo gehad en toch slaat de angat weer toe dat ik een miskraam heb/krijg.... lekker onzeker. Krijg woensdag ook weer echo gelukkig... fijn veel echos..:)

10. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    1987;al weer 12 weken, gaat zo snel. Jammer dat je je zo onzeker voelt, en dat is ook heel begrijpelijk. Maar elke week word de kans dat het mis kan gaan kleiner en met 12 weken is de kans al heel erg klein. Kun je het warme weer een beetje hebben?
    Heb zelf helaas ook nog steeds onzekerheid hoor, ook al ben ik nu bijna 18 weken. Mijn broertje heeft een open ruggetje en daarom is de 20-weken echo extra spannend. Ik krijg dan ook een extra uitgebreide. Nog 2 weekjes wachten en dan weten we of dat gedeelte ook goed zit. Was in het begin wel heel misselijk, dus niet alle foliumzuur is er in gebleven, maak me daar wel zorgen om. Ik hoop dat ik me na de 20 wekenecho wat geruster voel, of iig voor een tijdje. Check soms op het toilet zelfs nog steeds mijn onderbroek, of er geen bloed in zit.

11. Jonymeisj

Jonymeisj Actief lid

11 mrt 2013
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Sinds vorige maanad is pcos ondekt.
    Dat was even slikken ookal hadden mijn ouders dit al een beetje door laten schemeren. (familie kwaal)
    Wij hebben gelukkig ons eerste kindje plotseling mogen krijgen maar willen er graag nog een tweede bij.
    Ben net terug van de huisarts en ik ben doorgestuurd naar de gyneacoloog.
    Ben heel benieuwd wat me te wachten staat.

liefs

12. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Welkom jonymeisje. Wanneer kun je terecht bij de gyn?

Hoe is het met de rest? Stil hier zeg.

13. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Welkom Jonymeisj, ben je ondertussen al bij de gyn geweest?

Krijg op een of andere manier niet altijd een melding als er een nieuw bericht is.

Ben gisteren naar de huisarts geweest omdat ik zo benauwd ben. Helaas weer medicatie nodig nu, was blij dat ik er net helemaal vanaf was. Maar ja, was echt nodig. Kon nauwelijks nog de trap op, zonder half et stikken. Nog 4 daagjes tot de 20-weken echo. Spannend!

14. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @Selina; leuke foto heb je gepost! Fijn dat het goed gaat met je zoontje. Voor je dochtertje is het natuurlijk ook allemaal wennen, wel fijn dat ze haar broertje zo lief vindt.

@mamamarion; ik begin je bezorgdheid steeds meer te begrijpen, vooral als open-ruggetje in de familie voorkomt. Hopelijk is de 20weken echo helemaal goed en lukt het je wat meer te genieten van je zwangerschap. Ik denk dat je al een aardig buikje hebt?

@Jonymeisje; welkom. Ook ik heb PCOS. Wat ontzettend fijn dat je al spontaan eens zwanger bent geraakt. Kans dat je nu een tweede krijgt lijkt me groot! Is al bekend wat de behandeling wordt? Misschien starten met Clomid?

Bij mij wil het allemaal niet vlotten. Deze ronde voor het eerst gestart met een iets hogere dosis; 58ie. Na 2 weken opgehoogd naar 66ie, ook hier geen reactie mee. Nu dus alsnog naar 75ie en al na 3 dagen zat er een follikel van 15mm! Erg blij natuurlijk, maar nu blijkt het oestradiolgehalte te dalen. Waarschijnlijk is het geen goed follikeltje. Morgen weer een echo en waarschijnlijk weer bloedprikken. Heeft iemand hier ervaring mee? Een groeiende follikel maar een oestradiolgehalte dat nauwelijks stijgt of zelfs daalt?

15. Angell23

Angell23 Nieuw lid

21 jun 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Ik ben in februari gestopt met de pil en daarna niet meer ongesteld geworden. Ben zaterdag ook begonnen met primolut en dan op de derde dag beginnen met Clomid.. ben zo benieuwd! Ik kan niet wachten totdat het zover is.. iemand goeie ervaringen??

Groetjes!

16. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Welkom Angell23. Ik heb ook Clomid gehad, maar bij mij werkte geen enkele dosis. Ik heb PCOS en ben moeilijk te stimuleren, dus dat lag helemaal aan mij. Hopelijk werkt het bij jou wel en heb je niet te veel last van bijwerkingen. :)

@ Sharlene; ik heb dat geloof ik ook wel eens gehad een paar jaar geleden. Toen bleek wat ze dacht dat een follikel was, later een achtergebleven blaasje met vocht te zijn van de ronde ervoor. Weet je ondertussen al meer?

Medicatie tegen hooikoorts lijkt te helpen, ben al een beetje minder benauwd. Maar wil er wel zo snel mogelijk mee stoppen. Zijn namelijk medicijnen die je alleen in overleg met de arts mag gebruiken als je zwanger bent. Dus liever neem ik ze eigenlijk niet.
    Vanmorgen de 20-weken echo gehad en natuurlijk wilde de kleine aap niet meewerken. "Ze?" lag in stuitligging in mijn bekken, dus alle "onderdelen" waren lastig te beoordelen. Maar wat er te zien was, zag er gelukkig goed uit. Bij het bepalen van het geslacht hield de baby de beentjes stijf tegen elkaar. Er waren 2 streepjes te zien, wat duidt op een meisje. Maar er kan altijd nog wat verstopt hebben gezeten tussen de beentjes. Volgende week maandag weer terug. Hopelijk werkt ze dan wel mee. Ik zeg ze omdat de echoscopist vrijwel zeker was dat het een meisje is, maar volgende week weten we het hopelijk zeker.

17. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @Angell23; welkom! Bij mij werkte Clomid ook niet, zelf niet met de hoogste dosis. Kans is groter dat het wel werkt, want dacht dat ik ooit eens had gelezen dat het bij 80% wel werkt!

@mamamarion; leuk, een zusje voor dochtertje! Tenminste, als de echoscopiste het goed heeft gezien dan. Nog een weekje geduld voor je het zeker weet;).

Mijn follikel is helaas gekrompen. Er is mij uitgelegd dat oestradiolwaarden een dag of 2 voorlopen op de echobeelden. Follikel is weg, dus wordt als het goed is gelukkig geen cyste. Waarom de 75ie ineens niet meer aanslaat weten ze niet. Ik mag dit weekend starten met 83ie, ben alleen bang dat dat weer voor een overstimulatie zorgt, maar we zullen zien...

18. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @ Sharlene; wat een rare ronde weer, maar gelukkig geen cyste. Hopelijk werkt de 83ie voor je. Heb je ondertussen al een echo gehad?

Vanmiddag mijn 2de 20-weken echo gehad. En de baby is helemaal goed gekeurd! En het was echt een meisje, ze lag nu met haar kontje naar ons toe dus geen twijfel mogelijk haha. Ellys vindt het helemaal geweldig. Mijn buik is idd al flink, begin nu helaas ook een beetje last van mijn bekken te krijgen. Volgende week weer naar de VK en zal het daar eens over hebben.

19. Marijkeuh

Marijkeuh Actief lid

3 jan 2011
    212
    0
    0
    Gastouder
    Fryslan
    Het heeft wat moeite gekost maar uiteindeljjk is het de eerste x gelukt met clomid. Wel de hoogste dosis (150), les hierknder maar.

hier gaat het met veel downs opt moment. Voel me vooral down hoor...
    ben een week geleden begonnen met prikken van Gonal-f. Ze wouden mij niet langer laten kloten met clomid. Omdat ik zo wisselvallig op reageer deze keer. 2 weken terug ook een buikfoto laten maken. De gyn twijfelde of ik niet verstopt was in mn eileiders. Dit was gelukkig niet het geval (ma sode@#$₩*.. wat het ik een buikpijn gehad, vergelijkbaar met LEO)
    vandaag eerste echo gehad 10e sd en was nog weinig te zien. 1 klein eitje van 8mm, maar is eigenlijk te weinig. Ben begonnen met 75 en vandaag opgehoogt naar 100. Vrijdag weer heen.
    heb er zon hard hoofd in opt moment...

Trusten girls

20. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Marijkeuh; Begrijpelijk hoor dat je je vaak down voelt. De MMM is niet niks. En voor de vorige zwangerschap werkte Clomid wel goed en nu ineens niet. Dat is heel teleurstellend natuurlijk. Wisselvallig reageren is echt niet fijn, omdat je nooit weet waar je aan toe bent. Elke ronde is weer anders en dat brengt een hoop stress met zich mee. Fijn dat je niet meer hoeft aan te modderen met Clomid. Ik hoop dat je snel een mooie ronde hebt met de Gonal-F!
    Wel vervelend dat je zoveel pijn had met het onderzoek aan je eileiders. Maar gelukkig niet verstopt dus. Hoe is het vrijdag gegaan?

Moet morgen weer naar de VK. Heb best veel last van mijn onderrug en benen enz. Kan er soms niet van slapen, dus ben ook bekaf nu. Hopelijk kan er wat aan gedaan worden.

Deel Deze Pagina