pco, 1e ronde primolut en clomid, nog meer vrouwen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door maaike80, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Das stom, heb helemaal geen mail gehad dat er nieuwe reacties waren.

Marijkuh, jammer dat het er geen twee zijn, maar 1 is ook al super tof! Hopelijk snel de 12 weken voorbij en dan lekker genieten.

Mamamarion, alweer 28 weken. Wat gaat dat snel zeg. Heb je al een mooie buik? Het aftellen kan alweer langzaamaan beginnen. Geniet ervan.

2. Marijkeuh

Marijkeuh Actief lid

3 jan 2011
    212
    0
    0
    Gastouder
    Fryslan
    Sla de rennie's maar in dan! Heeft bij mij en mn zus heel goed geholpen. Had ze overal liggen, naast mn bed, in de auto in mn tas...
    En een half rechtop slapen hielp bij mij ook wel. en geen gekke dingen meer eten.

3. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @Marijkeuh; hopelijk neemt de misselijkheid snel wat af. En kan en durf je meer van je zwangerschap te genieten.
    @mamamarion; fijn dat het nu beter lukt te genieten!

Ik spuit nu een paar dagen met Lucrin. Af en toe wat last van vage hoofdpijn, maar verder valt het mee. Volgende week mag ik de dosis verlagen en starten met Gonal-f. 1 september hoef ik pas langs te komen voor de eerste echo. Ben echt benieuwd of en hoe mijn eierstokken reageren op 75ie. Heb wel eens een overstimulatie gehad met een lagere dosis maar ook gebeurde er wel eens helemaal niets met een hogere dosis. Het kan alle kanten op. Wel is afgesproken als er maar 2 follikels groeien er een escape-iui gedaan kan worden.

4. Marijkeuh

Marijkeuh Actief lid

3 jan 2011
    212
    0
    0
    Gastouder
    Fryslan
    Wat is een escape iui?

Hier een paar roerige weken achter de rug, voel me steeds nog beroerd, alles stinkt (echt álles! Wasmiddel, mn man, hoef geen vlees, douche stinkt, parfum/schampoo stinkt enz) en heb al twee keer wat bloedverlies gehad. Bah wat levert dat een stres zeg. Maar tot nu toe nog steeds zwanger. Nog een kleine twee weekjes geduld, dan eindelijk de echo bij de verloskundige.

Kan er nog niet echt van genieten en sta er niet meer zo om te springen om het iedereen te vertellen.

Fijn weekend iedereen.

Xxx

5. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @Marijkeuh; ik heb in het begin ook veel bloedverlies gehad. Geeft idd veel onzekerheid. Wsl is het gewoon van de innesteling, of een adertje dat is gesprongen. Probeer er rustig onder te blijven, en denk van als het fout gaat, dan kun je er toch niks aan doen. Dat hielp bij mij wel, ik werd er minder gestressed van. Snap dat je het moeilijk vind nu om het iedereen te vertellen. Misschien is het makkelijker voor je als je een echo hebt gehad en gezien hebt dat het goed zit.

@Sharlene; hoe verloopt je behandeling tot nu toe? Heb je een goede echo gehad?

Ben gisteren bij de VK geweest. Alles was goed. Mijn buik is groter dan gemiddeld en zit behoorlijk in de weg. Weet soms niet hoe ik moet zitten haha. De baby is trouwens kleiner dan gemiddeld, dus wsl veel vruchtwater. Gisteren ook een prik gehad in mijn bil omdat mijn bloed negatief is en die van de baby positief. Heb er best veel last van vandaag. Stijf bovenbeen en gevoelige bil. Ben ook duizelig vandaag, terwijl ik dat anders nooit ben. Dus misschien ook door de spuit.

6. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @Marijkeuh; ik kan je gevoelens best voorstellen. Wat een onzekerheid. Eerst ben je erg blij dat je eindelijk zwanger bent geraakt. Dan ook meteen de angst of het allemaal goed gaat en blijft gaan. Hopelijk is de echo helemaal goed en durf je daarna iets meer te genieten.
    @mamamarion; wat een nare spuit. Maar wel voor een goed doel. Had je er ook zo'n last van bij je dochter?

Even een antwoord op wat een escape-iui is: bij ivf probeer je zoveel mogelijk follikels te laten groeien. Als blijkt dat er maar 1 of 2 groeien, doen ze geen punctie maar maken ze er een is iui - poging van. Het telt dan niet mee als een ivf - poging maar je hebt toch nog een kleine kans op een zwangerschap.

Update; ik spuit nu ruim een week met Gonal-f. De eerste week met 75 eenheden. Ik bleek 22 kleine follikels te hebben. Behoorlijk veel dus. Mijn oestradiol waarde was echter erg laag. Ik moest omhoog in dosis, naar 100 eenheden. 2 dagen later had ik ongeveer 15 follikels van rond de 8mm. Maar de oestradiolwaarde was maar weinig gestegen en weer moest ik omhoog in dosis. Sinds gisteren spuit ik 125 eenheden. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. De echo's zien er tot nu toe goed en hoopvol uit maar de relatief lage oestradiolwaarden lijken aan te geven dat er weinig follikels verder gaan groeien.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

7. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Goed nieuws. Mijn follikels hebben een groeispurt gemaakt. Had ongeveer 15 follikels van 13 à 14mm. Gister mocht ik de pregnylspuit al zetten. A.s. donderdag al de punctie! Het gaat ineens erg snel. Merk dat ik het toch wel spannend vind. Ik houd jullie op de hoogte!

8. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @sharlene; wat goed zeg, spannend hoor. Veel succes morgen bij de punctie en ik hoop dat je niet te veel pijn hebt en veel opbrengst natuurlijk!
    Ik duim voor je.

Liefs Marion

9. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Sharlene, spannend! Veel succes vandaag. Ik ga voor je duimen.

10. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Weer slecht nieuws... Er zijn 17 follikels leeggezogen. Op zich is dat best goed. Maar bij de telling konden ze er toch echt maar 6 eicellen vinden, waarvan 3 van een goede kwaliteit en 3 van een matige kwaliteit. Het is echt een domper, had er echt meer van verwacht... Hopelijk zijn de goede eicellen allemaal te bevruchten en.maken we toch nog een kansje..

11. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @Sharlene; dit gedeelte vond ikzelf het spannends. Wanneer word je gebeld met de uitslag? Ik hoop dat iig de 3 goede eitjes bevrucht zijn. Veel sterkte met wachten.

12. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Balen zeg! Dikke knuffel en hoop dat de goede cellen Iig bevrucht worden.

13. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Toch nog goed nieuws! 5 van de 6 eicellen zijn bevrucht. Vandaag is 1 8-cellige teruggeplaatst. Morgen horen we of en hoeveel embryo's door zijn blijven delen en geschikt zijn om in te vriezen.

14. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Sharlene, spannend zeg! Ik duim voor je.

15. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Wat fijn Sharlene! Hopelijk nog meer goed nieuws vandaag.

16. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Helaas, van de 4 overige embryootjes zijn er 3 niet verder gaan delen. 2 daarvan hadden bovendien ook nog eens teveel fragmentatie.
    1 cryo dus, die er overigens wel helemaal goed uitzag, zonder fragmentatie, net als het embryootje dat gister terug is geplaatst.
    Nu twee hele spannende weken tegemoet...

Hoe is het met jullie?

17. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @ Sharlene; succes met de wachtweken. Hopelijk is de cryo niet nodig.

Ik heb nogal last van nesteldrang de laatste tijd. Alles moet opgeruimd en schoon zijn. Beetje lastig soms met een dikke buik die in de weg zit en heb ook vaak last van maagzuur als ik moet bukken enz. Heb ook veel last van mijn darmen en moet heel de dag plassen. Even boodschappen doen red ik soms niet eens haha. Wordt een beetje krapjes daarbinnen denk ik. Woensdag weer controle. Ben benieuwd of alles weer goed is. Mijn buik is echt mega, dus hoop niet dat ze ineens een groeispurt heeft gemaakt en een reuze baby is geworden.

18. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @mamamarion, dat lijkt me ook niet makkelijk... Nog een aantal weken volhouden, dan heb je je kleine in je armen, waar je al zo lang naar verlangde!

19. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Mamamarion, nog even volhouden. Nog maar een paar weekjes en dan is de klein er! Het wachten word dan zeker beloont.

Sharlene, spannende weekjes. Ik duim voor je hoor!

Hier gaat het eindelijk de goede kant op. Yuri heeft KMA en dat heeft me ontzettend veel energie gekost. Nu koemelk uit mijn dieet gehaald en hebben ineens een heel ander manneke. Helaas ben ik alweer aan het werk en heb ik daar, mede doordat ik geen steun van de huisarts kreeg, erg weinig van genoten. Nu ff mijn energie weer opbouwen, maar het gaat elke dag weer beter. Dus genieten doen we nu zeker wel. Dinsdag wordt Sera alweer 2. Wat gaat de tijd snel.

Wat schrijven we ook alweer een tijd met elkaar zeg en wat hebben we veel meegemaakt met z'n allen. Wilde jullie daar nog even voor bedanken en hoop dat, ookal komen er geen nieuwe meiden meer bij, we wel af en toe een berichtje plaatsen met hoe het nu gaat.

20. Marijkeuh

Marijkeuh Actief lid

3 jan 2011
    212
    0
    0
    Gastouder
    Fryslan
    Wat spannend zeg, alleen al om te lezen. Wanneer zou je nod zijn? Ik hoop het zo voor je dat deze terugplaatsing genoeg is!!

Hier gaat EINDELIJK de misselijkheid wat weg. Ben nog wel erg moe steeds en heb vaak hoofdpijn. Kan niet wachten tot ik mn energie wat terug krijg. Loop steeds achter met huishouden en geeft ook weer veel onrust. Maargoed mag verder niet klagen, ben zwanger dus...

Afgelopen weken hebben we het onze familie en vrienden verteld en vorige week een mooie foto gemaakt en op facebook gezet.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina