pco, 1e ronde primolut en clomid, nog meer vrouwen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door maaike80, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Sharlene, meid dat is inderdaad niet leuk. Wat je er aan kan doen, geen idee. Wil je het bespreekbaar maken? Ga dan met iedereen in gesprek en als je dat moeilijk vindt, stuur iedereen dan een brief/mail waarin je je gevoel beschrijft. Maar ook al heb je geen kinderen, dan nog is het toch gezellig om er bij te zijn. Tuurlijk doet het pijn, maar je kan je toch moeilijk voor alles afsluiten? Als jullie er anders bij zouden zijn, zou ik daar ook gewoon mee doorgaan. Ik bedoel dit allemaal niet verkeerd hoor en snap dat het confronterend is, maar afsluiten voor dat soort dingen lijkt mij niet een goed iets.

2. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Hoe gaat het hier met iedereen?

3. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @Sharlene; ik weet niet of iedereen ervan afweet dat jullie hiermee bezig zijn. Maar je zou sowieso kunnen zeggen dat je liever zelf beslist of je wilt komen of niet in plaats dat zij dat voor jullie beslissen.

Hier gaat het ondertussen wat beter. Ben nog wel wat duizelig, maar kan gelukkig alweer wandelen enz. En wat ze zeggen over een tweede krijgen is echt waar; het is zoveel drukker! Maar wel gezellig druk. :) Hopelijk slaapt ze `s nachts snel door, want ben echt supermoe. Slaap max 1 uur achter elkaar. Borstvoeding gaat super. Ze zit al ruim 100 gram boven haar geboortegewicht. Ellys vind haar zusje ook nog steeds super en is gelukkig niet jaloers tot nu toe. Vorige week kon ik ff niet reageren hier. Was zo druk; Ellys was jarig, dus kinderfeestje enz. en natuurlijk sinterklaas. Ben benieuwd hoe het met Marijkeuh gaat. Al lang niks van gehoord, hopelijk gaat alles goed met haar en de baby.

4. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @Selina en @mamamarion, bedankt voor jullie tips. Tot nu toe werden we altijd uitgenodigd. We hebben inmiddels laten weten dat we dit zelf liever beslissen om wel of niet te gaan. Helemaal afsluiten voor "kinderfeesten" doen we zeker niet. Dat is ook niet iets wat we willen. We gaan op kraamvisites, naar kinderverjaardagen, enz. Ik werk zelfs ook met (oudere) kinderen. Het doet pijn ja, maar dat traantje probeer ik pas te laten in de auto onderweg naar huis... Het heeft nooit echt geboterd met mijn schoonfamilie, en communicatie is zeker geen sterk punt van de meesten. We zullen het nog wel even aanzien. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Zelf ben ik al een maand! aan het spuiten met Gonal-f. Ophogen gaat erg voorzichtig. In mijn ogen té voorzichtig. Gestart met 62,5ie, daarna om en om 62,5 en 75ie gespoten en spuit nu met 75ie... Morgen een echo, waarschijnlijk dan weer ophogen.

Hoe is het met jullie? En hoe is het met de anderen op dit forum?

5. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Hallo dames,

Allemaal een gelukkig nieuwjaar! Dat 2015 maar een jaar mag worden waar we veel genieten van onze kindjes en voor sommige dat hun wens maar eindelijk uit mag komen! Hoop echt op een vruchtbaar jaar voor jullie!

6. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Gelukkig nieuwjaar iedereen!
    Hopelijk heeft iedereen fijne feestdagen achter de rug.
    Ik was dit jaar zo blij dat we eindelijk met zijn 4en kerst konden vieren.

@Sharlene; hoever ben je ondertussen deze ronde. Hoop zo voor je dat het er goed uit ziet deze keer. Maar helemaal dat jouw droom dit jaar uit mag komen. Ik duim nog steeds voor je.

En het is moeilijk idd, overal om je heen zijn kinderen. Maar dat zie je pas echt als het bij jezelf niet lukt.
    Misschien stom; Ik vind het zelf nog steeds moeilijk soms. Vooral als ik een gezin zie met kindjes met weinig leeftijdsverschil. Ik ben er zo lang mee bezig geweest, dat die gedachte een beetje moet slijten denk ik. Ik kan gelukkig wel volop van mijn kleine Mayra genieten hoor.
    Ze is zo`n lieverd. Ze lacht en brabbelt al de hele tijd als ze wakker is. En ze slaapt sinds 2 weken al van 1 uur tot 6 uur door. We mogen niet klagen wat dat betreft. Ellys is een supertrotse grote zus en tot nu toe totaal niet jaloers.
    Ik wil heel graag 3 kinderen. Dat is van kleins af aan mijn grote droom geweest. Ik weet alleen niet of ik nog een keer de MMM ingaan aankan. Wil sowieso een maand of 9 borstvoeding geven (als het lukt), dus heb nog tijd genoeg om er over na te denken. Scheelt ook dat ik nog 9 eitjes in de vriezer heb. Was heel anders geweest als ik dat niet had.

7. Charis87

Charis87 Niet meer actief

Hoi iedereen,

Zo nu en dan kijk ik met jullie mee en dacht ik reageer maar weer eens. Moet toch wel vaak aan jullie denken en hoop iedere keer dat Sharlene zwanger is. Gek is dat eigenlijk, je kent elkaar niet maar toch ben je ermee bezig.

Mama marion, fijn om te lezen dat jullie kerst met z'n 4tjds hebben kunnen vieren. Niets mooier dan dat :) heel fijn dat t toch nog gelukt is.

Selina, hoe is t met je kleine man? Je dochter trotse zus?

Marijkuh, ben zó benieuwd hoe het met jou gaat. Tijdje niets van je gelezen!

8. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
  9. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Zucht...was weer eens uit de maillijst gegooid. Maar heb net op je kleine gestemd hoor Selina. Net op tijd gelukkig. Leuke lachebek. :)

10. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Mamamarion, dank je wel 😄.

Alles goed verder bij jullie? En met beide meiden? Al gewend aan twee kids?

11. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Ben ondertussen wel gewend aan 2 kleintjes. Het is heel druk en heb geen tijd voor mezelf, maar dat komt wel weer. Ze zijn nu allebei snotverkouden. Dus de oudste is niet te harden en de kleinste spuugt alles onder. Dus het is even iets minder.
    Mayra is een lieve en makkelijke baby gelukkig. Omdat Ellys al 5 is, moet Mayra een paar keer per dag mee in de bakfiets of wandelwagen om Ellys op te halen of weg te brengen en vaak ligt ze dan net te slapen. Maar ze vind het helemaal niet erg en kijkt haar ogen uit onderweg. Ze lacht en brabbelt heel vaak en geniet er van als ze aandacht krijgt. Ze herkent Ellys al goed en lacht altijd naar haar. Ellys is nog steeds een trotse grote zus, maar soms gedraagd ze zich als een baby omdat ze merkt dat Mayra veel aandacht krijgt. Ze heeft op school nu een stickerkaart en ze krijgt een sticker als ze zich gedraagd als een grote meid. En gelukkig werkt dat.

Met jou en de kleintjes ook alles goed?

12. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Welkom Charis87! Leuk dat je af en toe op dit forum kijkt. Zit je zelf ook in de MMM? Het doet me wel wat om te weten dat onbekenden juist aan mij moeten denken!

@mamamarion; het gedrag van Ellys is best wel herkenbaar. Ook ik heb op kleuterleeftijd nog een brusje gekregen. Ook ik had een stickerkaart. Maar alles is goedgekomen hoor! We hebben nu juist een heel goede band.
    @Selina; ik zal proberen of ik nog kan stemmen! Hoe is het verder met je kleine?

Hier weer een update. In totaal heb ik ruim 8 weken gespoten met Gonal-f. De hoogste dosis was zelfs 100. I.v.m. kerst moest ik een week langer op dezelfde lagere dosis blijven omdat de poli dicht zat. Als we niet rondom de kerstperiode hadden gezeten had ik waarschijnlijk "maar" 7 weken hoeven spuiten. De
    gyn gaf ons deze ronde geen goede kans, omdat we allebei ziek zijn geweest. Griep met ruim 39 graden koorts.
    9DPO kon ik het weer eens niet laten en heb stiekem getest met een zeer gevoelige test waarop stond dat je er al vanaf 8DPO mee kon testen. Test was negatief. Vanaf 11 DPO heb ik erge menstruatieachtige krampen. Meestal heb ik die 1 tot 3 dagen voor ik ongesteld moet worden. Op 14 DPO nog geen menstruatie, dus toch nog maar eens een testje gewaagd. Maar nu zie ik toch echt een heeel licht vaag 2e streepje! Dit heb ik nog nooit eerder gehad! Het is dezelfde soort test als waar ik 9DPO mee heb getest. Zeer gevoelig dus, maar op 14DPO zou hij dan toch al knalpositief moeten zijn? Bovendien kwam ik erachter dat de test ruim een week over datum was... Krampen heb ik ook nog altijd en lijken wel erger te worden. Toch maar eens naar de Kruidvat en morgen en evt overmorgen nog eens testen, mits ik dan nog niet ongesteld ben geworden. Erg verwarrend allemaal.
    Voel ook iedere keer "iets zakken", ren naar de wc, maar nog geen drupje bloed gezien gelukkig. Hoop maar ook wel veel angst op een vroege miskraam.

13. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Sharlene, wat een onzekerheid! Ik hoop voor je dat de test gewoon positief is. Ben je al echt overtijd nu?

14. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Wat spannend Sharlene! Weet je ondertussen al meer?

15. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Ja, we weten inmiddels meer! Ben nu echt 2 dagen over tijd. Gister getest met een normale test. Hierop was een licht maar duidelijk 2e streepje te zien. Vanochtend weer getest en weer een 2e streepje. Nog steeds lichter dan de controlestreep maar zeker weten iets donkerder dan gister! We kunnen het gewoon niet geloven. Na bijna 4 jaar MMM, een LEO, mislukte IVF, honderden echo's, spuiten, ritjes naar het ziekenhuis, enz.
    Inmiddels ook de poli gebeld. Met 8 weken mogen we pas voor de eerste echo komen. Nog steeds besef ik het niet. Vanuit het ziekenhuis werden we gefeliciteerd maar het voelt zo onwerkelijk. Omdat ik ook nog steeds krampen heb, speelt angst een grotere rol dan blijdschap. Krampen schijnen vaker voor te komen, is meer het oprekken van de baarmoeder. Het voelt nu ook iets anders dan echte menstruatiekrampen, ik voel het nu meer in mijn hele onderbuik, straalt uit naar m'n eierstokken. We hopen zo dat alles goed blijft gaan!

16. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    @sharlene86 hoop ook voor jullie dat het goed mag blijven gaan ! Voorzichtig gefeliciteerd

17. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Ik zal me even voorstellen ik ben jezzebel88 en 26 jaar ik ben op zoek naar meiden die in hetzelfde schuitje zitten of de onzekerheid al voorbij zijn en al zwanger zijn of bevallen. Of middenin een traject zitten. Voor mij is het allemaal nog onzeker en ik hoop op iets positiefs. Over 2 weken heb ik een afspraak bij de fertiliteistarts, op de vorige echo bij de gynaecoloog is gezien dat mijn lichaam wel keurig eitjes aanmaakt maar dat ze alleen niet springen. Over 2 weken weet ik weer wat meer alleen merk dat ik op veel plekken voor mijn gevoel niet begrepen word. Hoop dat ik bij jullie mag kletsen. Liefs

18. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Welkom Jezzebel88! Tuurlijk mag je hier meekletsen!
    Het gevoel van niet begrepen worden herken ik maar al te goed! Is er al gesproken over een mogelijke diagnose? Succes/sterkte!

19. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Dankje sharlene86 :) doet me heel goed
    nee nog geen mogelijke diagnose besproken... maarja als ik een beetje logisch nadenk en ik al in de mmm zit.
    Ben ik er bang van dat ik toch in hetzelfde bootje zit.
    Ik werd doorverwezen Door mijn huisarts naar de gyn en die zei dat het eigenlijk zijn vakgebied niet is maar hij me wel al op gang ging helpen om de ergste onderzoeken achter de rug te hebben zodat de fertiliteistarts al een hoop uitslagen heeft en hopelijk dingen kan uitsluiten. hij bevestigde wel mijn gevoel dat het te lang duurt. de gyn in kwestie voelde ik me heel goed bij gelukkig want zoals je zelf wel ervaren zal hebben zijn onderzoeken daar niet je favoriete bezigheid. Zit nu op cyclusdag 70.
    heb een uitgebreid bloedonderzoek gehad. Een uitstrijkje een kweek voor bmhk en een echo. Hieropwaren meerdere eitjes te zien maar ze springen niet en dit is vreemd. Bij de fertiliteistarts krijg ik alle uitslagen en dan hoor ik hoe en wat verder hoop ik.

20. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @Jezzebel88, dat is inderdaad een erg lange cyclus. Op grond van je verhaal, denk ik aan het PCO-syndroom. Via google is hier veel informatie over te vinden. Weet niet of je daar iets van herkend? In ieder geval hoop ik dat je een lange weg in de MMM bespaard blijft!

Deel Deze Pagina